Te oud om het af te leren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Te oud om het af te leren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 13:37

Een paar vrienden van mij verzorgen een fjord merrie van ong. 20 jaar. Ze is nog gezond en alles, maar heeft een gewoonte om tijdens de galop echt weg te crossen. Je hebt dan niets meer te zeggen tot ze bruusk stopt en je er bijna afvalt. Ze werd door de vorige verzorgers geleerd om een crosspaard te zijn en nu is dat zeer lastig. Want als je wil springen loopt ze braaf tot een paar meter voor de hindernis en dan stormt ze er langs. Nu wou ik eigelijk vragen of ze niet te oud is om het haar nog volledig af te leren?

Igor ♥ Gitan
Rietje +05/10/2009 Rust in vrede meid
[IM] Riet meid ik mis je


Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 14:26

Maarja het beestje is wel al 20 en ze hebben haar toen ze jonger was die slechte gewoonte geleerd. We zijn al een tijdje aan het oefenen en er is niet echt beterschap, ze springt wel een laag kruisje, maar dat deed ze voor dien ook al.

Igor ♥ Gitan
Rietje +05/10/2009 Rust in vrede meid
[IM] Riet meid ik mis je


Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 20:56

Ze trekt gewoon haar hoofd naar de richting die ze uit wil en galoppeerd dan weg. We hebben zelfs al geprobeerd haar om te trekken, maar ze loopt door. Ze had ook een gigantische grasbuik, maar die is al veel minder. Het is gewoon een oude merrie die er van houd om haar zinnetje door te drijven, wat ze ook heel lang werd toe gelaten. Daardoor is het een verwende pony geworden, waar niet veel meer aan te zeggen is. Allemaal de schuld van de vorige verzorgers (omdat zij het tof vonden een crosspony te hebben) zitten wij nu met de problemen. Maar ze is nu toch al niet te dik meer, dus al een probleem minder!

Igor ♥ Gitan
Rietje +05/10/2009 Rust in vrede meid
[IM] Riet meid ik mis je


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 81 bezoekers