FNRS-maneges

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

FNRS-maneges

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-02 10:08

Hallo, ik ben bezig met een project voor school en nu moeten we onderzoeken hoe de mensen denken over de kwaliteitssystemen van de maneges in NL.
Hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen, want weten jullie wat van die systemen af? (FNRS bv.)
Hebben jullie er belang bij dat er goede kwaliteitssystemen bestaan voor maneges?
Houden jullie er ook rekening mee als je bij een (andere) manege gaat rijden?

Alvast bedankt!!! Enne voor ik het vergeet.....vermeld er a.u.b. ook bij of je een recreatie- of een wedstrijdruiter bent.

Groetjes, Mirjam
Laatst bijgewerkt door Westernfreak op 15-02-02 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 15:57

okeej..ik rijd niet meer op een manege..
toch vindt ik het wel bealngrijk,want dan weet je zeker dat je manege een goede/gecontroleerde is..
verder ben ik wel westrijdruiter.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 16:25

Volgens mij zegt het feit of een manege FNRS gekeurd is of niet, helemaal niets over bijvoorbeeld de kwaliteit van lesgegeven. Dat slaat alleen op totale plaatje van de manege, dus of er toiletten, douches, foyer, meerdere bakken etc. zijn. Die manege waar Ymke staat is ook FNRS goedgekeurd en het is daar echt een vervallen viezige zooi. Ze hebben 1 ster. Wellicht kun je een kijkje nemen op http://www.fnrs.nl
Daar kun je zien waar een manege of stal aan moet voldoen om in aanmerking te komen voor goedkeuring.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-02 12:32

Het FNRS, is het enige kwaliteitssysteem in NL.
Ik heb allang de info over de FNRS, maar ik wil eigenlijk alleen nog maar de meningen van wedstrijdruiters en recreanten horen.
Hoe het systeem in elkaar zit enz. heb ik al (ook via www.fnrs.nl) mede omdat ik ook bij een *FNRS-stal heb gewerkt.
Ik wil nu graag weten of jullie dus wel behoefte hebben aan zo'n kwaliteitssysteem.

Bedankt!

Mirjam

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 13:05

ik vind het belangrijk als een manege er goed verzorgt uitziet, vooral de ponies. Het liefst niet in stands......

Verder ben ik een wedstrijdruiter (aan het worden Haha! ), ik ben een pony aan het voorbereiden op een strijd }>

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 13:11

Aantal sterren zegt mij niet zoveel. Ik kijk bij een manege die ik voor het eerst bezoek naar hoe de paarden eruit zien, hoe er les wordt gegeven, hoe de sfeer is etc..
Ik ben liever op een oude manege waar de manegepaarden niet meer dan 1 of twee uur per dag lopen, af en toe een buitenritje hebben of naar het land mogen dan op een spiksplinternieuwe luxe stal waar de manegepaarden 3 uur per dag lopen en verder alleen de bak zien.
Veiligheid vindt ik heel belangrijk (iedereen met cap op? Tuig goed onderhouden?).
Ik ben recreatieruiter.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-02 23:34

Oke, bedankt.....ik hoop(te) eigenlijk nog op meer reacties....maar ja...

Mirjam

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 10:34

Apple schreef:

Ik ben liever op een oude manege waar de manegepaarden niet meer dan 1 of twee uur per dag lopen, af en toe een buitenritje hebben of naar het land mogen dan op een spiksplinternieuwe luxe stal waar de manegepaarden 3 uur per dag lopen en verder alleen de bak zien.


ik werk zelf op een 5 sterren manege ook al zeggen mij de sterren ook niet zoveel omdat er vaak naar accomedatie gekeken wordt. maar bij ons lopen de paarden misschien 2 a 3 uur maar ze hebben elke dag als het mogelijk is ivm het weer weide gang of een uurtje plezier in de binnenbak. we hebben ongeveer 9 stands en de rest is allemaal box. ze staan tot hun knieen in het stro en zien er goed uit. ik zie dus het verband niet dat een paard geen 3 uurtjes mag lopen.. als het kan lopen ze allemaal bij ons gelijk. niet de een een uurtje en de ander 4 uur omdat ie misschien zo braaf is of juist omdat ie t nodig heeft om moe te worden nee dat gebeurt bij ons niet!

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 10:41

ik rij zelf drie keer in de week op een FNRS-manege. ik vind het een veilig gevoel geven dat de manege wordt gecontroleerd. ik rij daar ook wedstrijden en daar wordt meestal goed gejureerd.
ik hou er ook wel rekening mee als ik ergens anders ga rijden. ik ben trouwens een recreatieruiter op weg naar een wedstrijdruiter.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 18:29

hey Mir!

hmmm. Moelijke vraag.
Voor zover ik het weet heb ik nooit bij een fnrs manege gereden.En ik let er ook nooit op. Ik ken wel een aantal meersterren maneges die ik gewoon zwaar oliebol vind, slechte verzorging voor de paarden, slechte lessen/ grote groepen en ga zo maar door. Ik heb nog geen waardig verschil ontdekt tussen wel en niet fnrs maneges, om t zo maar even te zeggen.
Enne, ik van tegenwoordig in de categorie wedstrijdruiters. (loekie rulez! 163 punten! Ikke blij! Haha! )
bye!