mijn e- pony staakt tijdens de buitenritten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Erna208
Berichten: 2409
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:11

Jouw pony heeft 1x van je gewonnen en nu doet ie het elke keer weer. Het is ook een nare ervaring om met paard en al in de sloot terecht te komen. Mijn advies is dat je iemand meeneemt, op de fiets bijv., en als je pony dan gek gaat doen, kan degene het paard meenemen aan de teugel, zodat ie het niet weer van je wint.


Erna208
Berichten: 2409
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 13:38

Maitu schreef:
... vervolgens in hoog tempo door schoppen en slaan....richting de kant die je op wil gaan....zorg dat ie goed voorwaarts blijft, desnoods in volle gallop, want geen tempo is weer een mogelijkheid om te staken.


Met name met een arabier, en eigenlijk met ook geen enkel ander paard, ben ik blij met de opmerking: door schoppen en slaan....

Als het paard niet wil, dan wil ie niet.
Door te schoppen en te slaan, verander je dit niet.
Sterker nog, het paard zal nog meer tegen je gaan werken.
Met name een arabier is zeer gevoelig. Je bouwt met een arabier geen band op door hem te schoppen en te slaan.... Heb zelf een volbloed arabier. Door schoppen en slaan maak je het alleen maar erger en het paard wordt enorm schichtig.

Het paard is altijd sterker dan jij.
Alleen door hem niet te laten winnen, kun je het gedrag doorbreken.
Op een paardvriendelijke manier, welteverstaan. Het paard is je aan het uittesten of je hem wel de baas kunt en of je wel zijn leiderschap verdient. Kijk anders eens op de site van emiel voest voor tips.


Erna208
Berichten: 2409
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:11

Nou Maitu, als dit alleen maar iets is voor profs, wil je dan je tekst aanpassen, want in dat deel waar ik aanmerkingen op had, lees ik er niet uit dat het hard aanpakken alleen voor profs is. Dat staat alleen in de 1e alinea en niet bij de andere alinea's.

Dan Griebels en Renske20: ik ben blij dat ik mijn eigen paard niet zo behandel als jullie dat doen. Niet voor niks is Igor een bang en paniekerig paardje.... Je bevestigt hem iedere keer als hij iets fout doet dat hij terecht bang moet zijn voor de mens. Daar zijn hele andere manieren voor ! Respect verdien je en dat dwing je niet af door een paard te slaan of te schoppen. Iedereen krijgt het paard dat hij / zij verdient en dat door eigen handelen. Je kunt beter een paard te slim af zijn en een trucje toepassen dan slaan, schoppen, overmatig zweep gebruiken, sporen erin te rammen of wat dan ook.

Erna208
Berichten: 2409
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 19:16

Griebels, je bent niet duidelijk in je tekst.
In je tekst van 08-07-04 14:36 spreek je over "Overigens is Igor een bang, en paniekerig paardje,...".
Dit weerspreek je in je latere bijdragen.
Wat is het nu ?


Is hij NU bang of WAS ie dat.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 130 bezoekers