Hoefijzers of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marn
Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:18

ik zou wel ijzers eronder laten zetten.. Als je zo veel op de weg komt is het wel verstandig, want ik merk het bij die van mij ook, ze slijten heel snel en als het te hard gaat heb je echt een probleem!!
Ik begin altijd rond eind april en laat ze er in september weer onder vandaan halen. s'winters komt ze toch niet vaak de weg op.


marn
Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 11:26

Peachy schreef:
Ik hoorde wel dat als je ze er weer vanonder haalt ( dus bijvoorbeeld swinters) dat de gaten waar ze de nagels in hebben geslagen gaan scheuren, is dat zo? en is dat erg? volgens mij lijkt me dat niet zo lekker voor een paard/pony.


Ik heb nooit ergens last van hoor.. Als je paard gezonde harde hoeven heeft en je niet op het harde gaat draven, dan scheurt het echt niet snel in of brokkelt het af.. Ik vijl de hoeven zelf ook regelmatig bij, zodat je minder kans heb of scheurtjes of afbrokkelen.


marn
Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:37

dan zou ik zeker ijzers eronder doen.. Ook als hij in de winter veel op de weg loopt. Het zou zonde zijn als zijn hoeven zo kort worden dat hij kreupel word toch? Mijn paard krijgt ze alleen in de zomer want dan ga ik veel de weg op. In de winter haast nooit, dus dan ga ik niet zoveel betalen als ik er toch niets aan heb. En het schijnt ook veel beter te zijn voor de hoeven als je ze niet het hele jaar eronder hebt.

marn
Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 13:01

smurf schreef:
ja het is slim om ruim van tevoren te beginnen met biotine dan heb je effect als je het nodig hebt!

Pretvol bijverschijnsel is dat de staart en manen ook lekker hard groeien, als je ervan houdt, anders blijf je knippen/trekken Haha!



Hoe weet je dat de staart en manen ook harder groeien? Uit eigen ervaring? Ik heb namelijk even gekeken bij de paardedrogist maar ik zie het nergens staan. Als het echt zo is dan denk ik dat ik het ook ga bestellen, want bij mijn Haflinger worden de manen nooit langer dan die lengte die ze nu heeft..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Kempi001, lovelance, posje, RvT, Thami en 78 bezoekers