Hoeven invetten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:00

Als je paard droge hoeven heeft, kun je ze beter niet invetten. Het is dan juist belangrijk dat er vocht in kan trekken, en olie houdt juist vocht buiten.

Je kunt ze wel doornat spuiten en er dan eventueel olie/vet overheen doen. Of Hoefvocht gebruiken (dit koop je bij de Paardendrogist). Ik gebruik dat spul heel wisselend: soms weken niet (als ze toch in een natte paddock staan) en soms een week lang elke dag (bij droog en warm weer).

Scheuren in de hoeven kun je voorkomen door bovenstaande behandeling. En je smid kan ze steeds netjes bijwerken.
Laatst bijgewerkt door Karin op 08-07-04 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:28

muiszje schreef:
ikzelf geloof niet zo heel erg in vet, of hoefvocht.. ik vertrouw toch grotendeels op de natuurlijke weersomstandigheden en de hoeven van mijn pony.


Ik heb wel goede ervaringen met Hoefvocht. Het liefst laat ik ook de natuur zijn werk doen, maar soms help ik de natuur een handje. Ik smeer mijn eigen gezicht en handen bijv. ook in met Nivea omdat mijn huid anders schraal wordt. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 10:30

Een reden waarom ik Hoefvocht gebruik, is dat ons paard weer andere (vervelende) bijwerkingen krijgt van elke dag afspuiten: de huid in zijn kootholtes wordt week van al dat water en daarvan wordt hij gevoeliger voor mok, hoe goed we die kootholtes ook afdrogen met een handdoek. Dus bij hem is het 't een of 't ander en dan kies ik toch voor de weg van de minste weerstand. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gewoonmarie, Hannanasjuh, posje en 111 bezoekers