Rare merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Rare merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 15:17

Er werd een paar dagen terug op Tinkerpraat gezegd dat het scannen bij koudbloeden moeilijker is, is dat echt zo?
Miss Mo wil niet meer hengstig worden en toen ze gescand werd was ze toch leeg (op 20 dagen).
Ze is na de laatste dekking nog wel een keer hengstig geweest maar daarna al 35 dagen niet.
De hengst staat aan de overkant en van de ene op de andere dag is hij niet meer interessant.
Iemand een idee wat het kan zijn, scannen doe ik wel weer maar daar wil ik nu bij zijn.
Ik blijf me gewoon afvragen of het misschien toch......
En dan denk ik weer je moet jezelf niet blij maken met iets wat nog niet zeker is.
Iemand ook al eens zoiets meegemaakt? En was er toen iets niet goed met het paard of was ze drachtig?
De andere merries zijn wel drachtig en door dezelfde veearts gescand, dus aan haar kunnen zal het niet liggen.
Iemand?????

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:55

Eileen heeft vorig jaar haar veulen verworpen en werd daarna niet meer hengstig maar was uiteraard leeg. Ik las in een boek dat de meeste veulenverwerpingen nog voor de eerste scan zijn...dus misschien geeft het lichaam van de merrie op deze manier aan dat het wel genoeg is geweest voor dit jaar.

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:04

Met Vasthi zit ik er op dit moment ook midden in. Ze is afgelopen donderdag na 16 dagen gescand en was volgens de dierenarts gust. Nu staat ze alweer sinds afgelopen zaterdag in Zenderen maar slaat ze steeds af terwijl de dierenarts zei dat ze tegen hengstigheid aan zat qua grootte van de eicel. Voor de zekerheid komt vandaag de dierenarts van het hengstenstation nogmaals scannen. Ze kan dus of wat later zijn in de cyclus (en zal dan hengstig worden gespoten)of ze is toch drachtig. Vorig jaar hadden ze bij de Bonte Parels wel drie merries die toch drachtig bleken en Miranda vertelde me dat de ligging van de baarmoeder wat anders schijnt te zijn bij koudbloeden.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 12:48

De andere merries zijn ook tinkers en daar heeft ze het toch wel in één keer gezien, dus ze heeft er meer ervaring mee dacht ik.
Maar ik laat haar volgende week toch scannen.

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 18:40

De dierenarts die ik er afgelopen donderdag bij heb gehad is ook erg ervaren, maar ze had het dus wel mis!!!!! Vasthi is 25 dagen drachtig volgens de scan die vandaag gemaakt is *LOL*
Morgen ga ik dus maar even bellen met de dierenarts die vorige week geweest is >;)

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 22:46

Nou, voor woensdag staat de afspraak dus ik ben benieuwd, als ik wat meer weet zet ik het wel in tinkerpraat.
Vandaag hoorde ik dat de andere twee door een andere arts zijn gedaan, misschien dat hij het beter ziet.