Paard op dieet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Paard op dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-02 12:20

Het blijft een ellende, maar dat buikje van dat paard van mij WIL er gewoon niet af. Ze is verder helemaal niet dik, maar dus alleen dat buikje. Boos!
Ik rijd zo'n 4 a 5 x per week, longeer 1 a 2x en in principe 1 dag per week rust. Met rijden en longeren wordt ze ook echt aan het werk gezet. Daarbij krijgt ze 3 kg brok per dag en 4 porties hooi. Op zich allemaal niet eens zo verschrikkelijk veel voor een paard van 1,70 m vind ik eigenlijk.

Iemand nog meer tips om toch eindelijk een "buikloos" paard te krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 17:46

Ik weet niet of ze wel eens een veulen heeft gehad? Maar als dat het geval is dan krijg je het buikje er waarschijnlijk gewoon niet meer af, sommige merries houden nu eenmaal wat buik.
Als dat niet het geval is weet ik het niet. Ze krijgt voldoende beweging en minder eten zou ik haar ook niet gaan geven.
Sommige paarden krijgen ook een dikke buik van het gras of het stro maar dan zou je haar dus op een andere stalbedekking moeten zetten en minder op wei.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-02 18:14

Nee, ze heeft nog nooit een veulen gehad. Ze komt eigenlijk nooit in de wei (tenminste nu in de winter), alleen een paar keer per week los in het paddock. Maar krijgen ze nou echt ZO'N buik van stro eten?