een verrassing voor mijn vriendin....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
thorn
Berichten: 6
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: zoetermeer

een verrassing voor mijn vriendin....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 15:31

hallo allemaal,
ik ben me 5 minuten geleden ingeschreven op dit forum, omdat ik hulp nodig heb van mensen die verstand hebben van paardrijden.
Ik heb nog nooit paardgereden, en ik dacht het ook nooit te doen, totdat ik een vriendin kreeg die al 15 jaar rijdt. Ik ben beetje bang voor paarden, en zei is er dus gek van.
Na de zomer hebben we een jaar verkering, en ik wil haar verrassen door samen met haar paard te rijden. Zelf dacht ik aan een rit door de duinen in Noorwijk (Noord-Holland), maar ik heb zelf geen enkel idee over mogenlijkheden, plaatsen, telefoonnummers en prijzen.

Zou iemand mij met hiermee willen helpen???

bij voorbaad dank, maarten

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 15:42

Wat een leuk idee van je!!! Maar als je wil paardrijden met je vriendin mag je vooraf wel een paar lessen nemen. Het is niet zo makkelijk als iedereen denkt. Je moet je maar even goed laten informeren bij de manege. Misschien kan je eerst lessen nemen en dn kan je lekker met je vriendin gaan rijden. Maar voordat je paardrijden goed onder de knie hebt duurt wel even. In Noorwijkerhout zit een manege, hier de gegevens van de manege. Manege Bakker Schulpweg 62 2211 XM Noordwijkerhout Tel: 0252 - 372628 www.manege.nl
Succes!!

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 15:48

Staat er niets in de gouden gids? Of even zoeken met google. Misschien is het ook handig als jij vast een paar keer naar een manege gaat/ met iemand mee zodat je een beetje vertrouwd raakt met paarden en er niet in eens op hoeft te stappen voor de rit.

Wel een leuk idee.

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 15:50

Wat lief van je zeg! Mijn vriend zou zoiets dus nooit doen.
En wat de anderen zeggen, probeer eerst wat meer ervaring met paarden op te doen.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 16:09

Wat ontzettend leuk dat je dat voor haar wilt doen.
Ik weet in Den Haag een manege, die ook buitenritten naar het strand doet. Manege Berenstein in Den Haag. Dat is ook nog een beetje bij jou in de buurt. Misschien wel handig als je vantevoren een paar lessen neemt. Mijn vriend heeft ook 5 privelessen gehad en ging toen met mij een bosrit maken. Dus het is best mogelijk. Anders nemen ze je denk ik niet mee, als je nog nooit gereden hebt. Ik zou het dus even navragen. Manege Berenstein ligt naast de Uithof (schaat- en skicentrum) en is makkelijk te vinden.
Veel succes.

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 16:16

aha wat lief mijn vriend stapt voor geen goud op een paard.
Nog even een tip maar die zullen ze op de maneges ook wel geven, leen, huur of koop svp een EN goedgekeurde cap (hoofdbescherming). Ik denk dat je vriendin nog wel langer je vriendin wil blijven na deze poging

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 16:27

Je hebt genoeg maneges in die omgeving die ook ritten organiseren met beginners.
Is dat geen idee?

Sap

Berichten: 1019
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Home is where the heart is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 16:31

Je hebt ook manege Meeuwenoord in Noordwijk (Zuid-Holland).

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:29

Wel stiekem lessen nemen he? is de verassing des te groter als blijkt dat je bv al kan lichtrijden Lachen

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:30

En manege langeveld organiseerde vroeger tenminste ook ritten, weet niet of dit nog steeds zo is.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:32

Echt lief, weet zelf geen een.. Maar idd zoals anderen zeggen een priveles nemen van te voren (en iets van 5 lessen)

Ferda

Berichten: 279
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:35

Wel een heel ief idee! Maar het kan iid wel handig zijn om sobieso eerst een paar keer paardgereden te hebben, dan hoef je er dan niet meer zo aan te wennen. En voor je vriendin is het denk ik ook leuker als je het al een klein beetje kan natuurlijk!

GB_SP

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:53

Wat lief Schijnheilig
Maar in Denhaag manege Berenstein Lachen

thorn
Berichten: 6
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 22:50

tsja...ik denk dat ik wel genoeg heb gebloost voor een avond nou Bloos! Bloos! Bloos! Bloos!

het is natuurlijk wel een echte verrassing als ik al paard kan rijden......het zal wel ontzettend moeilijk zijn om in mijn eentje me erover te zetten, maar dat moet dan maar

en een beetje leren paardrijden in 5 lessen.....als jullie het zeggen, dan zal het wel zo zijn :S

ook voor mensen met weinig tot geen aanleg?? Knipoog

enig idee hoeveel me 5 lessen zouden gaan kosten????

allemaal bedankt alvast voor de reacties!!!

maarten

Debbieremi

Berichten: 246
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 00:46

thorn schreef:
tsja...ik denk dat ik wel genoeg heb gebloost voor een avond nou Bloos! Bloos! Bloos! Bloos!

het is natuurlijk wel een echte verrassing als ik al paard kan rijden......het zal wel ontzettend moeilijk zijn om in mijn eentje me erover te zetten, maar dat moet dan maar

en een beetje leren paardrijden in 5 lessen.....als jullie het zeggen, dan zal het wel zo zijn :S

ook voor mensen met weinig tot geen aanleg?? Knipoog

enig idee hoeveel me 5 lessen zouden gaan kosten????

allemaal bedankt alvast voor de reacties!!!

maarten


Ik denk dat je gewoon het beste maneges kunt bellen voor de prijs van de lessen. Deze verschilt best wel per manege. Veel succes met lessen!!!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 01:03

mandylover schreef:
Je hebt ook manege Meeuwenoord in Noordwijk (Zuid-Holland).



Hier heb ik gereden ! Kan hem echt aanraden !

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 01:10

Haaaj! Echt heel leuk dat je dit voor haar over hebt, ik zie dat je in zoetermeer woont, er zitten 3 maneges:

- Balijhoeve
- Zilverster (deze hebben beide internetsite weet hem alleen nie uit mijn hoofd)
- Manegerie (dit is de duurste)

Dan is het lekker dichtbij, en gem. ben je denk ik 12euro per les kwijt ofzo? Ik vind het moeilijk dit te zeggen, elke manege verschilt! Laat ons wel weten hoe je eerste les ging he!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 08:01

als je wat verder wilt reizen, dus bv. naar Rotterdam, weet ik ook een hele goede manege voor je.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 09:05

Ik zou lekker een priveles nemen om eens te kijken hoe het is, vervolgens met de instructeur bespreken wat je plan is. Ik denk dat hij/zij het beste een inschatting kan maken van hoeveel lessen er nodig zijn. De een is nou eenmaal wat meer natuurtalent dan de ander Haha!

Heel veel plezier, en wie weet ben je straks ook wel hooked!!

Marshaha

Berichten: 2944
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 11:46

Ik wou dat mijn vriend dat zou doen!!! Bloos
Ik heb hem verteld dat ik alleen met hem wil trouwen als hij me te paard ten huwelijk vraagt; waarop hij zegt dat we dan nooit gaan trouwen Verdrietig

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 15:11

Ik denk dat de Balij Manege of De Zilverster de beste opties zijn.
Gewoon even bellen voor de prijzen, maar ga er wel vanuit dat je langer bezig bent dan 5 lessen, zeker als je straks met je vriendin buiten wil gaan rijden.... er zijn maar weinig manege's die de paarden zonder begeleiding meegeven aan een ruiter die nogmaar zo kort rijd.

PS: geloof dat het 16 euro per uur kost

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 15:14

wat lief!!! Zo'n vriendje wil ik ooK!!! Haha!

Maar denk niet dat je in 5 lessen al los door de duinen kan galopperen. Met een braaf paard en de beginselen van jou zal een leuk stap ritje vast wel lukken!

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:23

Ik heb mijn vriendje ook een keer meegesleurd op een buitenrit, hij had toen een stuk of 3/4 keer op maus "les" gehad. we hebben bijna alleen maar gestapt, hij op een vreselijk braaf paard en dat ging eigenlijk prima. Alleen had hij de volgende dag gigantische spierpijn en last van zijn edele delen, maar dat heb je dr wel voor over toch? Knipoog

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:26

oh ja, in N_H kan je ook naar de bokkendoorns, daar kun je buitenritten maken onder begeleiding in de duinen. heel erg mooi! misschien vind je het leuker om echt samen te gaan, maar een begeleider die de weg weet en de paarden een beetje kent is ook wel weer lekker om erbij te hebben! ik denk dat alleen het gebaar al ontzettend veel voor je vriendinnetje betekent (is mijn ervaring iig Knipoog)

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 16:41

Marshaha schreef:
Ik wou dat mijn vriend dat zou doen!!! Bloos
Ik heb hem verteld dat ik alleen met hem wil trouwen als hij me te paard ten huwelijk vraagt; waarop hij zegt dat we dan nooit gaan trouwen Verdrietig

Ooooh dat is zielig! Wat een rare vriend heb jij! Tong uitsteken

Btw: erg leuk en lief idee van je Thorn! Je vriendin schrikt zich vast een hoedje!! Haha! Tong uitsteken