Welke kleur dekje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Welke kleur dekje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 11:02

Met verharen en een lange wintervacht komt er vaak best snel zand op m'n zwarte dekje te zitten. Dan moet ie dus in de was. Nu leek het me wel handig om een extra dekje te kopen, zodat ik toch altijd een goed dekje ter beschikking heb. (ik heb nog wel een afgeragte rood-oranje, en een witte dressuur, maar die witte wil ik dus schoon houden en die rood-oranje... tja. Schijnheilig)

Ik heb wat tweedehands rondgekeken (omdat het 'extra' is wil ik er eigenlijk niet té veel aan uitgeven Bloos) maar kon me eigenlijk niet zo goed bedenken wat voor kleur mooi staat - behalve zwart - bij Röskur. Zijn halster is, zoals op de foto te zien, blauw, en dat staat opzich wel goed. Voor de rest heb ik alles in het zwart, ik vind dat op zich wel goed staan omdat zijn eigen kleur er dan mooier uitkomt.

De vraag is nu: Wat voor kleur dekje zou goed staan bij hem volgens jullie?

Hier een foto:

Afbeelding

Alvast bedankt. Haha!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:24

Bordeaux rood vind ik altijd mooi staan op donkere paarden.
Maar waarom zou je niet gewoon weer een zwarte nemen als je dat het mooiste vind?

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:34

ik denk dat bordeaux toch een beetje een sinterklaas gevoel geeft.. mijn pony heeft ook lang met bordeaux gelopen (vroeger) en als ik er dan nu weer een bordeaux dekje opleg.. nee niet mooi.
wat ik het aller alller alllerleukste vind is of gewoon heel mooi donkerblauw, en GERUIT! (let wel. geruit is meer voor in de winter.. maar staat heeeeeeeeel lief met een bolletje wol ) ik vind het blauw van het halster net iets te licht, maar je ziet wel dat het hem staat.
succes

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:37

met de kleur van jouw pony kan eigenlijk alles wat je leuk vindt. Ik zou niet zomaar een kleur kunnen bedenken die er lelijk op zal staan. Dus van wat voor kleuren houd je zelf is meer de vraag...

GB_SP

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:50

donkerblauw/zwart/grijsig donkerekleuren staan heel mooi denk ik Schijnheilig

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 11:56

Haha, de halsters heb ik niet aan meebeslist, we hadden gewoon een groene en die blauwe gekocht toen we twee paarden kochten, maar dat heeft m'n vader gedaan want hij heeft ze opgehaald. Ik zag een blauw-geruit dekje bij EA maar dat topic was geloof ik al afgelopen met bieden ondertussen. Daarvan dacht ik inderdaad ook wel dat het op zich leuk zou staan. Maar dat was wel een duur merk sowieso... Bloos Het staat misschien een beetje heel knus in de zomer, maar ik denk dat het wel zou gaan. De vraag is dus, kan je dat soort kleuren goedkoop krijgen, of alleen in dure merken? Dat is altijd een beetje jammer, het wordt al gauw duurder als je niet meer één kleur hebt... Scheve mond

Ik vind zelf diep rood ofzo wel mooi, te fel niet want dan valt zijn kleur dus bijna niet meer op. Tong uitsteken Bordeaux en dieprood zijn mijn lievelingskleuren, en bepaalde kleuren blauw (donkerblauw, steelblue, maar steelblue zal je wel niet zo gauw dekjes van vinden Scheve mond is beetje grijzig blauw) vind ik ook wel mooi.

We hebben een sinterklaas zweetdeken, en die is ook nog eigenlijk te groot, haha, het ziet eigenlijk niet uit als ie daarmee rondloopt. Bloos Maar we hebben al degene zónder goud randje genomen. Tong uitsteken (was bij verre de goedkoopste namelijk Haha!)

Misschien dat ik in de toekomst ergens een grijzig blauw dekje vandaan kan halen, ik hoop het maarja... Ik hou de advertenties wel gewoon in de gaten. Lachen

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 11:56

GB_SP schreef:
donkerblauw/zwart/grijsig donkerekleuren staan heel mooi denk ik Schijnheilig


Ja, dat blauw (donker of grijzig) had ik me dus ook net bedacht! Maar dan wel een zadelvormig denk ik, als blauw...?

En weet iemand misschien hoe duur je het goedkoopst een nieuw dekje kan kopen? Gewoon een goedkoop merk? Dan wel een stevige trouwens, die oranje-rood afgeragte die we hebben is heel dun en schuift dan elke keer onder het zadel. En dan blijven m'n teugels ook de hele tijd onder 't zadel hangen. Scheve mond

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:17

creme of grijs tinten lijken mij wel mooi staan. Lachen Maar volgens mij staan er heel veel kleuren mooi op!

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:19

Bruintinten staan denk ik heel erg mooi bij jou paardje.
Rood vind ik niet mooi.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:09

caramel misschien

I_love_noor
Berichten: 663
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Noord-Holland, Nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:25

Ik denk dat donkergroen heel mooi bij hem staat!!!! Lachen

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:28

Blauw staat denk ik wel heel mooi, dat zeeblauw.
Of mintgroen.
Felgeel of okergeel ook wel.

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:54

gewoon ff naar de divoza, daar hebben ze veel dekjes en verschillende prijsklasse.

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 15:47

Mosterd?? Al denk ik dat veel kleuren mooi op je pony staan. Ik zou zelf een beetje voor de bruint/aardetinten gaan.

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 16:40

Knalgeel!

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:25

Geel lijkt me ook wel leuk eigenijk!

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:00

Ehm ja....
Als echte Roskür fan moet ik mijn mening natuurlijk ook even geven! Schijnheilig

Beige lijkt me wel leuk staan, verder denk ik dat felle kleuren ook wel heel spetterend zullen zijn! Haha!

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:05

zandgeel of bordeauxrood (of wijnrood)

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:12

Groen, kijk eens in mijn profiel denk dat die hem ook wel mooi zou staan, die groene met dat gele randje Knipoog

jessie1234
Berichten: 327
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:54

ik had een zadel dekentje van harry horse eneen witte pony die nu ging zweten,je raad het al .
haalde het zadel eraf en de pony was ook rood.
tip was eerst je dekentje,doe ik nu wel

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 13:19

haha! bedankt voor de tip Jessie! Ik heb vandaag namelijk net een geruit dekje gekocht... Blauw-donkerderblauw-zwartachtigblauw-beige achtige kleurtjes... Maar ik maak nog wel een fotootje ervan, in ieder geval bedankt voor de tip want ik had hem er anders zo opgelegd. Knipoog (is ook harry's horse. Tong uitsteken het verbaasde me, was goedkoper dan de zadelvormige en ook nog in meerdere kleurtjes! OK dan!)

Bordeauxrood is ook een van m'n lievelingskleuren maar in dekjesvorm is die vaak zo paarsig. Ik wil niet dat iedereen denkt dat ik een merrie heb... Bloos Hij ziet er nogal stoer uit van zichzelf en zoals ie loopt, dus dan zou het wel rood-bordeaux moeten zijn, en niet die paarsige variant die je eigenlijk vrijwel altijd ziet. Haha! Maar ik ben tevreden met m'n nieuwe dekje. Lachen

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 13:21

Laantje schreef:
Ehm ja....
Als echte Roskür fan moet ik mijn mening natuurlijk ook even geven! Schijnheilig

Beige lijkt me wel leuk staan, verder denk ik dat felle kleuren ook wel heel spetterend zullen zijn! Haha!


Tja ik ben niet zo'n fan van felle kleuren. Bloos Maar in z'n nieuwe dekje zit wel licht blauw en beige... Tong uitsteken Dat afgeragte dekje is trouwens ook best fel, maar dat vond ik 'm dus niet zo staan... hihi.

Oh ja Laantje, als je donderdag tussen half 7 en 9 's avonds naar Beekbergen komt mag je voor 1 euro 30 een rondje op Roskur rijden! Tong uitsteken

Leoni_

Berichten: 2313
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 13:52

knal geel.. dat lijkt me wel gaaf bij je pony Tong uitsteken

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 14:06

chagrijntje schreef:
knal geel.. dat lijkt me wel gaaf bij je pony Tong uitsteken


Haha! Ik sta niet zo graag (vaak) in de spotlights Bloos, hij vast wel, haha (wat een pech heeft ie dan met mij. Tong uitsteken), hij zou het alleen maar leuk vinden als iedereen naar 'm kijkt! Maar ik ben niet zo van de heel erg opvallende kleurtjes enzo... Bloos

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 14:58

Donkergroen! En anders donkerblauw!