wat betaal je voor....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

wat betaal je voor....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-02 23:45

Even een vraag, n.a.v. een discussie:
Wat betaal je voor:
-eenvoudige stalling
-kleine weide met alleen weidegang van mei-oktober
-geen bak aanwezig
-incl. stro en hooi

???? Ben benieuwd naar jullie informatie!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 23:52

In welk deel van Nederland?

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 23:53

ligt er aan waar het ligt en hoe het ligt...
ik heb "goedkope" stalling kunne vinden
ruime box,inc hooi en stro *wel zelf mesten, maar genoeg stro en hooi aanwezig* veeeeel weidegang en het hele jaar door
heel relaxed allemaal! Haha!
Kan er *buiten* wassen met warm en koud water... altijd kuilvoer te pakken...

Lachen

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-02 23:56

In een dorp in Zuid Holland omgeving Alphen aan de Rijn?

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-02 23:57

Ethelate, wat betaal jij voor de 'goedkope' stal (in guldens nog even....)

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 00:09

mijn informatie: neem geen paard als je het niet kan betalen, want iets in de paardenwereld is niet goedkoop.

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-02 00:19

Sorry? Dat is de vraag niet. Ik betaal per maand bijna 600 gulden voor stalling.... Het gaat ook niet om MIJ persoonlijk, maar om een discussie die ik met iemand had, die wel bij een dergelijke stalling staat....
Dus, reageer niet op de vraag als je de vraag niet begrijpt (..)

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 00:24

nogmaals: mijn informatie: als je het niet kan betalen, neem dan geen paard. Misschien kan je dat zeggen tegen dat meisje.

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-02 00:44

Nog 1 keer.... (pfff) daar gaat het niet om. Dat meisje heeft al 15 jaar lang een paard.... Maar de stalhouder wil nu een prijsverhoging inzetten. Vandaar mijn vraag: is dit reeel wat betaal je normaal voor een dergelijk iets. En het is niet de vraag of ze het kan betalen, het is de vraag wat er doorgaans voor iets dergelijks betaald wordt.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 00:58

maar als je nou reeel bent, dan slaat die vraag nergens op. De 1 zegt 200 de ander zegt 450. Je kan er dus geen pijl op trekken.(, laat staan om antwoord te geven op die prijsverhoging)

Maar je wil persee antwoord op je vraag: Ik denk 325 gulden, dan ben je echt heel goedkoop.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 08:30

400,- lijkt mij wel een reele prijs. Je hebt er eigenlijk niet bijgezet of het om een pony of een paard gaat. Dat maakt natuurlijk ook nog uit.
Bij een pony vind ik 350,- wel een normale prijs.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 08:41

Voor wat je zegt vind ik 325.- en 400.- best wel duur.
Ik sta in de omgeving Amsterdam, aan de rand van het bos, op een stal waar we de beschikking hebben over: verschillende spuitplaatsen waarvan 2 met warm en koud water, een sollarium, 2 buitenbakken (3e komt dit jaar) 2 binnen bakken, ovaalbaan voor IJslanders (renbaan voor ons), 3 longeerkralen waarvan 2 omheind, weidegang van Maart tot December (ligt een beetje aan het weer, voor merries is het land dit jaar nog niet dicht geweest) en de mogelijkheid om prive land te huren. Hooi en stro is incl. , voer moet je zelf kopen en ook zelf voeren (of je huurt er iemand voor in), wel zelf uitmesten. Deze stal kost voor een pony 375.- (in guldens) en ik dacht dat ik in een dure omgeving stond.....
Voor een paard wordt het meteen alweer iets duurder, dan zit je bij ons volgens mij op 450.- Maar je kan wel alle kanten op bij ons.
Ik denk dat 200.- voor de stal die je noemt een redelijke prijs is, als er voor je wordt uitgemest is 250.- een redelijke prijs.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 08:42

350,-/400,- (geen binnenbak)

500,-/600,- (wel binnenbak)

Beide prijzen inclusief voer en hooi/stro, uitmesten en voeren.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 08:55

T@nj@ schreef:
Deze stal kost voor een pony 375.- (in guldens) en ik dacht dat ik in een dure omgeving stond.....
Voor een paard wordt het meteen alweer iets duurder, dan zit je bij ons volgens mij op 450.-


Ik vind dat jij dan wel erg goedkoop staat in de Randstad. In deze omgeving gaat zo'n stal als waar jij staat minstens voor 650,- in de verhuur.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 09:28

Ja, blijkbaar sta ik toch wel erg goedkoop! Mijn Shet staat in deze stal samen met een Welshje van iemand anders, de stalkosten worden dus ook nog eens gehalveerd. Het is een uitloopstal van ongeveer 6mtr. lang en 3 mtr. breed, voor de helft overdekt. Ze hebben het er prima naar hun zin.
Als straks het ruinenland weer opengaat, gaan ze weer dag en nacht naar buiten en betaal ik nog maar 100.- (gulden) maar dat zal omgerekend in Euro's iets duurder uitvallen (alles wordt naar boven afgerond)
Voor mijn Kwpn-er heb ik een hele grote stal, 12 meter bij 4 meter en daar betaal ik 450.- (gulden) voor, dat is dus ook helemaal niet duur, nu staat Mambo, mijn Welsh hengstje bij mijn Kwpn-er in de stal, met een hek ertussen (eigenlijk hebben we er nu 2 stallen van gemaakt) en voor hem betaalde ik op het land ook maar 100.- en nu in de stal ook nog, voor 1 paard en 1 pony ben ik dus maar 550.- kwijt.
Wow! Ik wist echt niet dat ik zo goedkoop stond! Ik heb wel bedragen gehoord van mensen die bij mij in de omgeving bij kleine stallen staan met alleen 1 buitenbak of geen buitenbak maar dan wel bos of polder om te rijden en die komen niet boven de 200.- uit, maar ja, die hebben dan ook niet zo veel keus om te rijden. Als ik het zo hoor mag ik mijn handjes wel dichtknijpen!

Wat wel een nadeel is bij ons op stal, is dat het mega groot is, er staan meer dan 250 paarden dus het is altijd mega druk, de verzorging is niet echt goed, het dak van de stal waar Kevin en Mambo staan lekt al jaren en daar wordt dus niets aan gedaan, hebben ze geen zin in.
Mijn boven en onderdeur waren al 1.5 jr. kapot, hadden geen zin om het te maken, resultaat: 2 weken geleden heb ik een ongeluk gehad met die deur, zwaar gekneusde en ontwrichte pols, schouder uit de kom en een schouder spier gescheurd, ik kan dus helemaal niets meer en heb ook al 2 weken niet gereden en komende weken zal dat nog moeilijk worden. Wat schertst mijn verbazing........de volgende dag had ik een compleet nieuwe deur, zelfs het weefrek waar ik al 1 jaar om vroeg zat erop!! Dit is dus het type stal waar eerst een ongeluk moet gebeuren willen ze er iets aan doen en dat is dus niet echt goed!
Dan kan je beter maar iets meer betalen met de juiste verzorging en goed onderhoud aan de stallen want de volgende keer ben ik het niet maar 1 van mijn paarden.....
Het is maar net waar je voor kiest, stallen zonder bak enz. zijn hier dus ook wel en zijn niet zo duur.
Persoonlijk wil ik alleen mijn mannen nog bij huis hebben, kan ik zelf overal voor zorgen. (hopelijk te realiseren in juni/juli dit jaar)

Groetjes, Tanja.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 09:59

ik sta bij een veehouder, niet erg grote box, zelf uitmesten, excl. voer, incl. hooi en stro, zelf buiten zetten, wel een grote en kleine buitenbak, wel groot stuk weiland. in de Zaanstreek. ik betaal 115 euro en als ze op het land gaan nog iets minder

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

wat betaal je voor....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 11:46

LindaM schreef:
Even een vraag, n.a.v. een discussie:
Wat betaal je voor:
-eenvoudige stalling
-kleine weide met alleen weidegang van mei-oktober
-geen bak aanwezig
-incl. stro en hooi

???? Ben benieuwd naar jullie informatie!


Ik denk dat bij jullie zoiets ca. 125€ mag kosten.
Mijn paarden staan ook ong. zo (alleen wij hebben ruime boxen, redelijk grote wei en een mooie grote buitenbak en we zitten midden in het bos voor de buitenritten!) en ik betaal 100€!

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 11:49

Bobo staat op een manege in Breda daar betalen mijn ouders en ik 1/4 200 euro (440 gulden) aan stalling per maand maar je mag dan ook alles gebruiken. Ook wordt bobo elke dag uitgemest en gepoetst. Ik mag ook de 2 binnenbakken gebruiken en de buitenbak ook. Dus wat dat betreft staat bobo daar prima en die heeft het daar ook goed naar haar zin.

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-02 12:59

Bedankt voor jullie reacties! Het gaat om een pony. Momenteel wordt er 225 gulden per maand betaald. Een verhoging vind ik niet reeel. Aangezien er geen 'manege faciliteiten' zijn. Ik heb nu een redelijk beeld over prijzen voor een (boeren) stal en denk niet dat een verhoging terecht is, tenzij er bijvoorbeeld onderhoud gepleegd wordt of het weiland groter wordt of er een bak aangelegd wordt.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 20:21

wat dacht je van inflatie? ALs er 10 % bij komt is het vrij normaal (mits er geen verhoging was in de afgelopen twee jaar) tevens moet je kijken naar de rentabiliteit van een bedrijf. In die is meestal niet in verhouding met het geinvesteerde geld.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 20:36

bij ons willen ze ook de prijs van de stal om hoog gooien van 36,50 per week naar 250 gulden per 4 weken wij hebben dit is exclusief

* wel een bak (maar stelt niet veel voor
* weidegang van mei tot oktober
* geen automatische waterbaken


ik hoop dat je hier wat aan heb als je nog vragen heb pb maar

kippetje

Berichten: 456
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 21:39

Nimmetje staat op een stal waar er:

- weidegang is
- je zelf moet mesten
- voor je wordt gevoerd en in de weide gezet
- hooi en stro in de prijs is inbegrepen
- buitenbak die altijd te berijden is (wel beetje zwaar, maar dat is niet heel erg)

dit alles kost mij 375 gulden. Vind ik zeer eerlijk.
groetjes kim en nimm

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 21:48

Ik sta nu op een stal waar ik 70 euro per maand betaal, kale huur. Dus alles komt er nog bij en zelf uitmesten.
Ik heb tot mijn beschikking:
* Buitenbak (in de winter modderbad)
* Stapmolen
* Weiland
* Spuitplaats
* Renbaan
* Zeer ruime box (4,5 bij 4,5)

Volgende maand ga ik naar een manege, all in, daar betaal ik dan 225 euro per maand. Ik heb dan daarbij een binnenbak, buitenbak (beiden met agterberg bodem, spuitplaats etc. alle faciliteiten dus)

Miran

Berichten: 4452
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 10:15

Voor deze omgeving vind ik het niet eens zo duur, luxe stallen zijn meestal ruim boven de 500 gulden. Wat ik me wel afvroeg is hoe de buitenrijdmogelijkheden zijn, of er toezicht is en of ze verder alles zelf doet (ook onderhoud weide enzo). Hoe groot is het?
Waar is het, als ik me er een voorstelling van kan maken is het wat makkelijker te schatten. Verder ben ik het wel met prima eens, alle prijzen gaan omhoog.