wie helpt mij aan leuke ponykampspelletjes??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

wie helpt mij aan leuke ponykampspelletjes??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 10:58

Ik vertrek zaterdag richting zeeland om zondagavond met ponykamp week 1 te beginnen. We hebben niet echt veel hoop dat het weer heel mooi gaat worden en dus zijn we nog op zoek naar leuke spelletjes. zowel met als zonder pony's. wie een leuk spel weet, kan het hieronder neerzetten, alvast bedankt OK dan!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:14

Je zet een parcours uit, 2 balken dwars naast elkaar, pionnen, een hindernis staander en verderop nog 1. Verder nodig: 2 (pol)lepels en waterballonnen.
Men neme 2 shetlanders Haha!
Je start, loopt/rent met shet naar de balken en parkeert hem er achteruit in. Dan er weer uit en door de pionnen slalommen. Door naar de staander, balon op de lepel, om de andere staander heen en weer terug naar de 1e staander. Balon neer gooien en als een gek naar de finisch...

Honey heeft hier vorige week aan mee gedaan en het was echt leuk. Waarom shetlanders? Die gaan 3x braaf achteruit de balkjes in, en daarna niet meer Tong uitsteken

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:22

Stoelendans op de pony.
Muziek aan dan moeten ze op de pony's rondjes rijden. Er staan dan mensen in de bak (1 minder dan aantal ruitertjes) Als de muziek stopt moeten ze van de pony af en zo snel mogelijk naar iemand toe gaan die in de bak staat.

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:28

Met die stoelendans: Je kan ook gewoon balkjes o.i.d. neerleggen op de grond in de bak, en dan als de muziek stopt moeten ze te paard naar een balkje toe. De gene die geen balkje heeft valt af.

En... Toen ik op ponykamp ging op de manege paar jaar geleden deden we: met 4 mensen ofzo te paard (zonder zadel)... soort estafette; de eerste start en moet slalommen om staanders heen, en aan het einde dan moet je door de hoefslag weer terug, zo snel mogelijk, dan mocht de volgende pas vertrekken. En dan dus beide groepen de helft van de hoefslag, aan het einde de ene rechts en de andere links zodat ze bij hun eigen groep terug komen. Uh... Ben niet zo goed in uitleggen. Haha! Maar lijkt wel enigszins op die van Stef geloof ik, als ik het zo nakijk. Maar dan anders. Schijnheilig

GB_SP

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:32

Spelletje voor OP de pony's

Je hebt nodig:
10 mensen ongeveer
2 paarden/pony's
10 watertonnen
2blinddoeken

Je doet:
de tonnen zet je neer in 2 rijen(3 meter tussen elke ton, dus 5 tonnen in 1 rij)
Je deelt de 10 personen in 2 groepen van 5
Dan gaat op elke paard 1 persoon geblindoekt zitten en 1 persoon houdt het paard beet en loopt in draf om de tonnen heen
Dan kom je terug bij het begin en dan moet de volgende enzo enzo
zo ga je door tot alle 5 de mensen van het groepje zijn geweest
Hoop dat je het snapt anders even PB-en he Lachen

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:58

PB Kimmy maar even voor een map vol spellen zonder pony.

Met pony:

-Tally-Ho
-Ringsteken
-Estafette (wees creatief: zak lopen naast paard, banaan op je cap, touwspringen, spreekwoorden opzeggen voor je verder mag, etc.)
-tonnenrace
-verstoppertje te paard (met of zonder aftikken)
-Caprille-proef oefenen

frappa

Berichten: 984
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 12:40

Cappenrace is altijd erg leuk

het werkt zo, je legt 2 cappen neer in een bak zo'n 10 meter van elkaar vandaan daar moeten ze 10 a 15 rondjes omheen draaien . Dan zet je een paar pionnetjes neer om te slalommen en bij de laatste pion moeten de kinderen de pion op het hoofd zetten.

Rood-wit-blauw

Je verdeeld de bak in 3 delen rood-wit en blauw, de kinderen beginnen bijvoorbeeld in wit, en jij roept blauw dan moeten ze daarheen rennen en gaan zitten, wie als laatste zit valt af.

Vang de Beer

Je speelt dit bijvoorbeeld in de helft van een bak, je wijst 1 tikker aan. De kinderen staan aan de ene kant van het hek en moeten naar de andere kant rennen. Als je dan door de tikker opgetild word, word dit kind ook een tikker. Alleen als de kinderen hand in hand vanaf de rand naar het kind toegaan en dan tikken is ze vrij op het moment dat ze nog niet opgetild is.


Boer met Kippen ( namenspel)

De kinderen staan in een kring. dan verdeel je ze in groepjes van 2 en moet er 1 blijven staan zo'n meter achter de andere en de andere gaat hurkend zitten op de grond. De achterste kinderen zijn de boeren , de gehurkte kinderen de kippen. Er moet 1 boer zijn zonder kip, en deze roept dan de naam van een kip, die moet dan naar deze boer rennen maar haar eigen boer moet zorgen dat ze niet bij hem wegrent, als de kip over de helft is, is ze van de nieuwe boer en roept de andere boer weer een naam.

Zo weet ik er nog wel een aantal, ben namelijk zelf ook ponykampleiding, en deze spelletjes zijn altijd erg leuk *LOL*

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 13:36

Uums schreef:
PB Kimmy maar even voor een map vol spellen zonder pony.

Met pony:

-Tally-Ho
-Ringsteken
-Estafette (wees creatief: zak lopen naast paard, banaan op je cap, touwspringen, spreekwoorden opzeggen voor je verder mag, etc.)
-tonnenrace
-verstoppertje te paard (met of zonder aftikken)
-Caprille-proef oefenen


*grijnz*
Ik heb idd een map vol spelen zonder pony. Alleen het is een hele bult om het zomaar even over te type, en já ook mét typcursus Haha!

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 09:38

niemand die verder iets weet??

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 11:42

Wedstrijdje wie het laatste aan de overkant is. Kan je bv in stap doen, je mag dus niet stil gaan staan want dan ben je ook af. Je moet je pony dus zo langzaam mogelijk katen lopen.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 02:23

lonnie schreef:
niemand die verder iets weet??


Je bent hiermee al gauw een weekje zoet hoor, trust me Bloos