een beginner op een net zadelmak paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

een beginner op een net zadelmak paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 22:51

vandaag was er les op stal en delani is een half jaar onder zadel en schrikt nog vrij veel enz. En vandaag ging er een beginner op dat moest van de instructrische. stappen gingen goed maar toen ze ging draven was ze eraf gevallen omdat delani er vandoor ging. ze kreeg ook nog een trap in de buik. Toen ben ik erop gegaan. naast de bak staat er een hengst en ze wou er niet langs. telkens schoot ze daar vandoor. maar uiteindelijk liep ze er normaal langs.
maar ik vind een beginner hoort toch niet op een net zadelmak paardje. Straks gebeuren er nog meer ongelukken met dat meisje.

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:54

Als een paard een half jaar onder het zadel is, is het geen net zadelmak paard meer hoor
Maar het karakter telt in dit geval erg mee...

Mijn pony Levi is amper 2 maanden onder het zadel daar stapt een kind van 2 zo mee weg (niet dat ik die natuurlijk loslaat, maar het zou zo kunnen)

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 22:59

nee oke maar op delani is daarna maar paar keer op gereden. Je moet maar denken een paardje dat nog niet alles kent sturen enz. Omdat we glad niemand op reed

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 23:14

ik vind het onverantwoordelijk van die instructrice. Als instructeur moet je de gevaren zoveel mogelijk ten alle tijde vermijden, want je kunt aansprakelijk gesteld worden. Tuurlijk kan het braafste paardje weleens schrikken, het blijven tenslotte paarden. maar het risico op ongelukken moet wel zo klein mogelijk gemaakt worden en dat doet deze instructrice nou niet bepaald door een beginner op een jong (groen) paard te zetten. Ze neemt wel een enorm risico!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 23:26

Citaat:
Toen ben ik erop gegaan. naast de bak staat er een hengst en ze wou er niet langs.


ik krijg een penny gevoel Haha!

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 08:07

Waterkippie schreef:
ik krijg een penny gevoel Haha!

Hahaha, ik ook Schijnheilig