Wat voor trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Svdh
Berichten: 571
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Montfoort

Wat voor trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 16:38

Hoi ik ga binnenkort een nieuwe trailer kopen en zou graag het volgende willen weten:
1. wat voor trailer jullie hebben (merk).
2. 1,5 of 2 paards.
3. waar jullie hem hebben gekocht.

Zit zelf te twijfelen tussen een Humbauer en een Henra en denk een 1,5 paards. Ik hoef eigenlijk alleen weg met mijn paard en die is nogal moeilijk te laden en een 1,5 paards lijkt me dan makkelijker of niet? Voor de auto maakt het niks uit.
Ben in Montfoort wezen kijken (daar woon ik namelijk zelf dus dat is wel makkelijk voor als er wat is) maar hebben jullie daar ervaring mee met dat bedrijf?

Alvast bedankt.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:40

Wij hebben een 1,5 paards trailer een Hotra elegance. Een hele fijne trailer We hebben hem gekocht via een particulier... hij was een jaartje oud en ze gebruikten hem toen maar 1 x in de maand. Dus eigenlijk was / is hij zo goed als nieuw!!!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:00

1. Atec Technoline de Luxe (zie profiel voor foto's)
2. 1,5 paards trailer
3. bij Gorinchem in de buurt (let op, het is zeker verstandig telefonisch een aantal offertes op te vragen, ik had hierdoor een verschil van een dikke 500 euro, nou dan zijn wel een paar telefoontjes waard Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:17

1) Hotra Elegance
2) 1,5 paards (eigenlijk 1,75)
3) BK Barneveld

Voordat we besloten de Hotra te kopen, hebben we verschillende modellen bekeken. Atec (hout) leek eerst interessant, totdat we gingen rekenen. 'Kaal' lijkt het voordelig, maar tel de extra's erbij op en ineens is hij niet meer zo voordelig (rubbergietvloer, trapbescherming, tralies voor de ramen, automatisch oprolbaar zeil, etc, etc).

De Henra leek heel degelijk, maar had aan de voorkant vrij weinig ruimte. Als je bijvoorbeeld een keer een kast mee wilt nemen voor een meerdaagse wedstrijd, dan kun je die in die Henra voorin niet kwijt. Wel in de Hotra en ik denk ook wel in de Atec.

Uiteindelijk werd het Hotra. Daar zat standaard een heleboel bij. Daarnaast vond ik het 'meer trailer' dan Atec. Nog een voordeel van Hotra is de grootte, je kan er een enorm paard in kwijt. Opzadelen bij slecht weer in de trailer moet ook makkelijk kunnen, gezien de breedte.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:52

CCCCorine schreef:
1) Hotra Elegance
2) 1,5 paards (eigenlijk 1,75)
3) BK Barneveld


idem

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:53

1) Hotra
2) 1,5 paards
3) verdeeler in Belgie (dessel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:56

1) Atec technoline (ondertussen oud model)
2) 1,5 paards
3) Atec in Cuijk

kwam bij ons met gietvloer, oprolzijl enz als goedkoopste uit de bus.
En was het ruimste in de punt.
Fijn voor lange paarden.
Bevalt super.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:05

1) Ifor Williams
2) 2-paards
3)Via een particulier, maar de trailer was maar 8x gebruikt, dus bijna nieuw. Hij had hem gekocht bij Ifor Williams Nederland in IJsselstein.

Van der Horst is volgens mij een prima bedrijf, ik zou gewoon eens kijken wat ze allemaal hebben staan, dan kun je vergelijken.

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:07

Wij hebben een Fautras, zo'n Franse zonder laadklep. Ik vind het echt een perfecte trailer. Het is een tweepaards. Geen idee waar je ze nu kunt kopen, de dealer is namelijk met pensioen.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:45

Böckmann, tweepaards, model Duo Esprit. Houten opbouw, polyester kap. Bevalt heel goed, en is ERG groot, hij is 2,32 hoog, dus zeer geschikt voor grote paarden. Breedte is dacht ik 1,65.
Maar het eerste waar je naar moet kijken is de auto die er voor moet. Wat mag hij trekken? Als het een lichte auto is, is een tweepaards trailer al geen optie. Met twee paarden erin, heb je toch een behoorlijke auto nodig.
Onze trailer hebben we gekocht bij Steeghs in Helden.

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 22:47

Wij gebruiken van m'n oom een 2 paards Blommert trailer, ik heb geen idee waar hij 'm gekocht heeft. Maar er zit een voerbak, zadelkamer, 2 raampjes, kortom heel luxe en we mogen 'm ook nog 's altijd gratis gebruiken!:D

boemel

Berichten: 8387
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 07:45

Een Heja 5* 1,5 paards. Voor een echt groot paard is hij denk ik aan de krappe kant. Voordeel voor mij is dat hij zo licht is (520 kg).
Ik vind het ideaal dat er een kunststof gietvloer in ligt en dat de bodem van de laadklep met een soort rubber gegoten/verlijmd is. Mijn paard komt echt nooit aan het glijden.

Ik heb 'm van een handelaar gekocht.

ikkies
Berichten: 120
Geregistreerd: 05-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 07:59

Geen Humbauer het is net niks, de scharnieren werken niet echt lekker. We hebben al verschillende keeren meegemaakt dat ik de hele deur er uit moest halen om m'n zadel eruit te kunnen halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 08:06

Ifor Williams HB510
2 paards met voorlaadklep
www.jozua-aanhangwagens.nl

Groot voordeel van een voorlaadklep vind ik dat je makkelijker alleen met je paard weg kan omdat je hem aan de voorkant er uit kan halen.
Andere voordelen van deze trailer:
Datatag beveiliging
Slot in de koppeling, ga je dus bijv. een bosrit maken kan je trailer aan de auto op slot
Aluminium bodem
Losse zadelkast, dus je hoeft niet met je spullen door de regen te lopen
Goede wegligging

Nadeel: het gewicht is een stuk hoger dan bij andere trailers.

Svdh
Berichten: 571
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 12:11

Pascha schreef:
Böckmann, tweepaards, model Duo Esprit. Houten opbouw, polyester kap. Bevalt heel goed, en is ERG groot, hij is 2,32 hoog, dus zeer geschikt voor grote paarden. Breedte is dacht ik 1,65.
Maar het eerste waar je naar moet kijken is de auto die er voor moet. Wat mag hij trekken? Als het een lichte auto is, is een tweepaards trailer al geen optie. Met twee paarden erin, heb je toch een behoorlijke auto nodig.
Onze trailer hebben we gekocht bij Steeghs in Helden.


Voor de auto maakt het niks uit. We hebben een Jeep dus gewicht maakt niks uit (kan dus zowel 1,5 als 2 paards)

Hazna

Berichten: 142
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 16:33

1) Henra
2) 2-paards
3) Betanco, Rijsbergen
Ik zou zeker voor een 1,5 paards gaan, is idd wat ruimer en ligt ook stabieler op de weg.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 17:58

1. Böckmann Uno
2. 1,5 paards
3. Particuliere handelaar in Drenthe (hij had er meerdere staan, maar niet echt erkende handelaar)

We gingen voor een volpolyester kijken, maar die was niks, en toen gingen we uiteindelijk met deze thuis. Met gietvloer, rubber op de klep, uitzet raampjes, met tralies, trapbeschermers enz...
Foto's staan in mijn profiel Knipoog
1,5 paards omdat ik toch maar met 1 paard op pad ga, en dan bv makkelijker op de trailer kan opzadelen.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 18:17

1. iforwilliams
2.tweepaards
3. gekocht bij een iforwilliams dealer in ijsselstijn

dit zijn de beste. erg sterk en ze zijn van aluminium
ze zijn ook heel ruim

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 18:34

als wij het vrachtwagentje niet hadden gehad, hadden wij een westfalia Xl gekocht, voor 2 paarden, met zadelkamer en voerbakken, was echt een super fijne trailer!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 18:39

1. wat voor trailer jullie hebben (merk).
DWS
2. 1,5 of 2 paards.
1,5 paards, maar we zijn driftig bezig met het sparen voor een 2 paards van merk I For Williams
3. waar jullie hem hebben gekocht.
De Witte Smid

bimo
Berichten: 7
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:33

Wij hebben een Brenderup 2-paards trailer.
Met een aparte zadelkamer. Ik vind een 2-paards juist fijn omdat je dan aan de andere kant van je paard ook spullen kwijt kan. Extra hooinet ofzo en dan hoeft er dus niks in de auto zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:23

eigenlijk een westfalia, maar toen wilde ik toch een 1,5 en die maken ze niet meer.

dus nu een Atec special edition. 10cm langer hoger en breder als een 1.3/4 trailer dus bijna 2 prds