Hoeveel keer proefgereden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Farjen

Berichten: 7988
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Hoeveel keer proefgereden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 16:22

Ok mijn vraag is:

Voor jullie je eigen paard kocht,
stel dat jullie dan tijdens het proefrijden dresuur, gesprongen en gewandeld hebben, ga je dan nog een keertje proefrijden of ga je, als je de eerste keer helemaal verliefd bent, over tot kopen?

Ik ken verschillende mensen die zeggen als die klik er is koop ik ze vanaf de eerste minuut (wel goedgekeurd dan hé Knipoog ) en mensen die minstens een paar keer moeten gereden hebben voordat ze beslissen.. Vandaar mn vraag Haha!

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:27

Bij mij was de koop vrij snel rond als ik verhalen van andere lees Knipoog

De eerste keer is ze alleen losgegooid en hebben we naar haar gedrag op stal en in de omgang etc. gekeken zeg maar. De 2e keer heb ik gereden en daarna was ik verkocht en heb ik haar gekocht Haha! (klinkt leuk zo *LOL* )

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:32

Toen ik aan kwam rijden in de auto en ik zag Mirk in de bak staan had ik gelijk al: dit is hem. Rijden was fantastisch (ondanks zijn keihard galop). Dus ik heb er 1 keer op gereden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:33

ik maar een jaar op Kawa Knipoog

gewoon net wat je fijn vind denk ik Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:33

Ik heb er 5 minuten opgezeten, haha Schijnheilig . Het was hem gewoon. Hij was ook bijna nog niet ingereden en behoorlijk de hengst aan het uithangen, dus vandaar. Het eige wat mijn ouders zieden was: als je weet waar ej aan begint nemen we hem mee. Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:34

Bij mijn eerste paard 1x en bij Imker iets van 4x proefgereden.

Anike

Berichten: 1933
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:34

ik heb ook maar 1 keer proefgereden toen ik die van mij kocht.. ik voelde meteen dat het was wat ik zocht.. een lekkere uitdaging..

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:37

Ik was ook meteen verkocht dat is zo altijd gegaan. het koppie moet boekdelen spreken.

gr

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:38

Bij Kiara twee maal, bij Novia een maal.
Bij Kiara was het meer een impuls denk ik, ze was uiteindelijk niet de ware voor mij.
Bij Novia wiat ik het meteen zeker, dat heeft mede te maken met dat ik door Kiara wist hoe het NIET hoorde te voelen!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:48

Dat is heel verschillend, ik rij bij een handelaar en de een weet meteen zeker dat het goed zit, de ander komt eerst een paar keer proefrijden.
1 meisje heeft eerst anderhalve maand bij ons gereden voordat ze haar pony meenam (beginner)

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:01

Ik heb eerst mijn paard twee weken op proef genomen, maar na een paar dagen wist ik al dat ik hem zou kopen omdat het idd klikte.
Nu bijna tien jaar later heb ik hem nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:02

Ik heb Lisa telefonisch gekocht, had haar zelfs nog nooit irl gezien Haha!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:02

Ik heb bij het paard wat ik eerst wilde kopen een keer of 3 proefgereden, dit omdat een paard nooit elke dag hetzelfde is. (let wel, ik heb 3 dagen achter elkaar gereden, achteraf bleek het paard een blessure te hebben, dat is er ook uitgekomen juist omdat hij ineens weer een aantal dagen achter elkaar moet werken).
Mijn huidige paard kende ik nog van vroeger.... heb niet proefgereden, heb hem gekeurd en daarna direct meegenomen, pas toen ik hem 2 maanden had heb ik voor het eerst op hem gereden.

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:04

Ik heb niet proefgereden, en ook niet gekeurd Bloos!
Ze was 2,5 Knipoog jaar en had alleen bij d'r broertjes en zusjes in de wei gestaan. Nu is ze al meer dan 10 jaar bij ons en nooit problemen gehad! Ik was meteen verliefd (9 jarig meisje ziet een knuffelbeest in wintervacht, wat wil je he Haha! )!
Laatst bijgewerkt door Diva op 05-07-04 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:04

Ik heb 2 x proefgereden en m 2 weken op proef gehad. Ik zou toch altijd nog een 2e keer gaan kijken, je weet nooit hoe t paard dan is..

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:10

Ilindra schreef:
Ik heb Lisa telefonisch gekocht, had haar zelfs nog nooit irl gezien Haha!

Ik heb Sammie via internet/email gekocht en ongezien uit Wales over laten komen Haha!

Verder heb ik maar 3x een bereden paard/pony gekocht. De rest was vaak nog veulen of onder de 3 jaar of gewoon niet beleerd.
Zeker voor het rijden had ik ze het liefst onbeleerd.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:20

MarijeR schreef:
Ik heb Sammie via internet/email gekocht en ongezien uit Wales over laten komen Haha!

Verder heb ik maar 3x een bereden paard/pony gekocht. De rest was vaak nog veulen of onder de 3 jaar of gewoon niet beleerd.
Zeker voor het rijden had ik ze het liefst onbeleerd.



Pff.. lijkt me wel een beetje link om zelf te doen Scheve mond

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:21

Ilindra schreef:
Ik heb Lisa telefonisch gekocht, had haar zelfs nog nooit irl gezien Haha!


En dat geldt ook voor dit Haha!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:24

Ik heb in totaal iets van 6 keer gereden...

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:25

We hadden al zo goed als bevestigd dat de koop door zou gaan voordat we erop hadden gezeten.
Magic was 3 jaar oud en net zadelmak. Dan is het toch altijd afwachten.

Bij onze pony ging het wel anders. Ik had er een keer of 2 opgezeten en vond het helemaal niets!!
Zat echt voor geen meter, maar mijn moeder (was tenslotte ook haar pony) vond dat we er maar aan moesten wennen.
En inderdaad, al snel waren we eraan gewend en was het goed te doen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:27

YvonneAa schreef:
En dat geldt ook voor dit Haha!


Zowel Marije als ik (en Nimber trouwens ook, heeft er een paar ongezien in Polen en Duitsland gekocht) hebben de paarden aangeschaft op basis van bloedlijnen voor de fokkerij.
Ondertussen is Lisa een leuk rijpaard geworden maar met alleen een fokmerrie was ik ook tevreden geweest.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:40

ik heb twee weken bij die eigenaren op stal gereden en langzaam aan besloten

carow

Berichten: 362
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:46

ik heb 2x op haar gereden en was er helemaal weg van toen is ze gekeurd en mochten we haar meenemen Haha!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:56

YvonneAa schreef:
Pff.. lijkt me wel een beetje link om zelf te doen Scheve mond

Tja, toen ik Sammie kocht, was het een veulentje van 9 maanden.
Inmiddels is hij goedgekeurd als basisboekhengst en is zijn 1e jaargang veulens geboren waarvan al 1 veulen kampioen is geworden op de keuring.

Natuurlijk is het spannend als er een grote vrachtwagen aan komt rijden met een hengstveulentje uit Wales. Maar des te leuker is het als hij een paar jaar later alle verwachtingen waar maakt

Maar natuurlijk gaat er wel een hele zoektocht aan vooraf.
Voor mij was zijn afstamming interessant genoeg om de gok te nemen en hem te importeren.

Overigens heb ik wel vaker pony's gekocht die ik 5 minuten in een koppel buiten heb zien lopen.
Maar met een beetje ervaring pluk je de goeie er dan wel uit...

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:58

Ik heb het heel snel besloten.. Bloos
Ik ging op een zaterdag kijken, eerst ging de toenmalige eigenaar erop en dressuurde wat in de bak. Daarna ging ik erop, ook dressuren. Hierna zijn we nog buiten gaan rijden, waar we al het verkeer tegenkwamen wat je maar kunt verzinnen (van mensen op skeelers tot een trein en alles wat daar tussen zit Tong uitsteken).
Verder was het qua omgang ook gewoon een heel lief paard, waardoor ik haar 3 dagen later bij me op stal zag komen voor de proeftijd. En na een week had ik het geld voor haar overgemaakt omdat ik het zeker wist. Ivanka werd mijn paardje !
En nu, 2 jaar later, heb ik er nog geen dag spijt van gehad Party!!!