gezelschapdiertjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

gezelschapdiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-02 21:33

hoi,
welke gezelschap dierjes hebben jullie bij jullie pony/paard in de wei staan en welke zijn leuk en welke het goedkoopst?

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 22:25

Het beste is gewoon een ander paard, of een pony, maar een paar (want tja, die kan je dan ook weer niet alleen zetten Knipoog ) geitjes of schaapjes is ook beter dan niets.
Wij hadden vroeger een paar schapen bij de pony's, maar nu zijn ze met drie en hebben we geen andere dieren erbij staan.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 10:56

Bij mijn pony in de wei staat een shetlander, dat is toch vaak het leukste gezelschap (ja of een groter paard of pony natuurlijk)

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 11:03

Dennis heeft Tammy en anders om. Gewoon een andere pony dus. Ik denk dat dat altijd nog het best blijft.

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 11:18

niemand Boos! Thuns vriendje (ook een jonge hengst) is laatst naar een andere stalling gegaan (zijn baasje kon t niet zo goed vinden met deze staleigenaar).....Maar binnenkort ga ik ook weg omdat Thun heel klierig wordt zonder andere paarden.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 11:20

Ik heb een shetje maar die heb ik niet gekocht voor gezelschap alleen, ze is voor mijn zusje. Verder staat hier 1 pensionpaardje en komt er vaak overdag nog een paardje om buiten te staan. Dan staan ze dus met z'n 4-en op de bak en hebben ze een soort mini-kudde, dit werkt prima en is heel goed voor sociaal contact.

Groetjes Esmeralda

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 11:38

Buiten 6 shetlanders en een KWPN'er om staan er 11 schapen bij in......en aangezien ik het niet zo op schapen heb zou ik later voor een shetje of voor wat geiten gaan....

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 14:49

De gepensioneerde pony van m'n broertje en een klein pony'tje dat we ergens uit medelijden gekocht hebben. Vroeger had ik twee oude pony's en dan die kleine als gezelschap voor ... 1 paard.
Minstens twee gezelschapsdieren is wel nuttig want als je het paard dat gezelschap moet gehouden worden wegneemt, staat de gezelschapspony weer alleen en heeft die geen gezelschap ... volg je nog?
Het beste vind ik een even aantal beestjes. Als je dan van weide moet veranderen, te voet (ik neem in elke hand eentje) of met de trailer (voor 2 stuks) staat er nooit iemand alleen op de nieuwe weide of iemand alleen te wachten op de oude. Maar ja, wij zitten ondertussen aan 5, niet echt even maar voorlopig wel meer dan genoeg.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 15:42

geiten of een shettie ofzo.
maar dan zijn geiten wat goedkoper en die kunnen ook leuk met ponys spelen en zijn heel leuk:D

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-02 20:28

Heeft iemand ervaring met geitjes?

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 21:23

ik heb zelf een geitje, die staat in de wei bij een fallabella.
je moet wel uitkijken dat de geit niet de staart en manen opeet, maar de fallabella is een beetje hoe noem je dat brutaal ofzo die laat dat niet zomaar bij zich doen.
maar rambo(mn geit) heb ik nog nooit aan manen zien eten hoor.
geiten zijn echt leuke beestjes en kunnen heel erg tam worden

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 21:25

IK! heb ervaring met geiten:P
je moet een pony hebben die zich meteen verzet tegen geitjes of geitjes die niet manen en staarten eten (als die er zijn Haha! ) want ze vreten anders alle manen kaal of je moet steeds sambal ofzo in de manen smeren

bij mijn geitjes staat een falabella maar als de geitjes maar proberen om manen te eten (en ja dat proberen ze) maar dan bijt die falabella meteen terug
dan gaan geitjes wel, anders kan je een paar schapen erbij zetten maar dat zijn niet zo speelse beestjes als geitjes, geitjes vind ik persoonlijk veeeeel leuker he boogie*girl Knipoog?

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-02 00:01

hoeveel zijn de kosten geitje?

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 01:29

Wij hebben ook geiten maar de horens van geiten/bokken kunnen behoorlijk aankomen bij een paard.
Wij hebben een hoornloze bok, daar hebben we weer geen probleem mee. Maar een geit heeft wel een goede omheining nodig anders zijn zo zo verdwenen. Gewoon schrikdraad werkt niet voor een geit en de omheining moet ook vrij hoog zijn anders springen ze eroverheen.

Mijn bok mag je trouwens gratis hebben Haha!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 10:03

Lekkere stinkbeesten... bokken dan.
Mijn ouders hebben vorig jaar voor mijn nichtje een geit gekocht (de hare was kassie wijle). Het geitje kostte ca 25,= en is nu ook nog drachtig ook!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 12:32

zeker zijn geitjes veel leuker.
maakt het uit met of zonder horens, met kun je leuk mee spelen, en geiten gaan heus niet agressiev paarden slaan hoor.
misschien dat ze af en toe bij de neus kleine wondjes hebben.
niet alle paarden kunnen ook goed met geiten over weg he, mn bokkie werd eerst achternagerent door die fallabella(ninja) en toen pakte ninje rambo(mn bok) in zn ruggegraat en akte rambo op rambo begon toen heel hard te krijsen, kei zielig man Boos! Huilen .
ook een keer bij expensive(grote pony) in de buurt geweest toen die zat te eten en rambo liep daar bij zn achterbenen in de buurt en toen begn ex te schoppen, ik was hartstikke bang maar gelukkig niet raak! oh ja en een keer met wandelen ninja liep voorop en achter yentl met rambo en toen schopte ninja rambo tegen zn hoofd,grrrr... dus als je een geit wilt nemen met je wel eerst kijken of dat wel gaat omdat geiten namelijk best wel irritant zijn misschien voor paarden, paarden die niet van spelen houden ofzo.
maarja duur zijn ze ook niet voor 25 gulden kan je wel een geit kopen hoor.

groetjes laura

PS: kijk maar in mn profiel hoe lief geiten zijn!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 12:34

Riëtte schreef:
Lekkere stinkbeesten... bokken dan.
Mijn ouders hebben vorig jaar voor mijn nichtje een geit gekocht (de hare was kassie wijle). Het geitje kostte ca 25,= en is nu ook nog drachtig ook!


ik snap niet waar iedereen het over heeft want mijn bokt stinkt helemaal niet! is nu wel gecastreerd maar toen hij dat niet was stonk hij helemaal niet hoor

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 19:42

*LOL* Pas goed op met geiten Haha!
Eigelijk is een geit helemaal niet handig voor gezelschap, ten eerste vreten ze je paard kaal en ten tweede zijn het super- houdini's.
Ze ontsnappen heel goed! En een geit blijft echt niet bij je paardje in de wei als er aan de andere kant van het hek wat lekkers te knabbelen staat.

Isolda mist haar voorplukje dank zij onze geit Trees. En Udinde miste van de zomer een deel van haar staart en bijna al haar babymaantjes Verdrietig

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 09:02

Wij hebben dwerggeitjes.
Toen die tussen de jonge pony's liepen, ging het mis.
Als die pony's lagen, vraten de geiten de manen en staart af!
Geiten hebben de neiging om uit te breken, ze zoeken constant naar zwakke plekken in de omheining! Of ze gaan er onder door of erover heen, verschrikkelijk.
Ik hoop dat mijn moeder ze snel wegdoet, we hebben ze al drie jaar! Dus als iemand geitjes wil?!

SHETLANDERS!!! ik heb er heel wat en dat is me toch een gezellige boel!
Je moet ze we goed africhten anders zijn het vervelende rotbeesten....

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 09:35

Geen geitjes!
Je hebt hier al genoeg gelezen over afgevreten staart en manen, dat doen ze dus echt!!
Een vriendin van mij heeft een schat van een Shet en die heeft ze vorig jaar voor de winter ergens anders gestald, bij een geit.............
De geit heeft met zijn hoorns in het oog van Guus geprikt en nu is Guusje dus blind aan 1 oog, er kunnen dus vele nare dingen gebeuren, als het een geit wordt, dan zonder hoorns en houdt er rekening mee dat de manen en staart verleden tijd kunnen zijn!

Neem toch lekker een shetje! Ja, je moet hem natuurlijk wel africhten maar als je dat goed doet heb je ook iets! Ik heb zelf Mister Freddy en dat is een vriend voor het leven hoor, alle pony's en paarden zijn helemaal gek van hem en ik ook natuurlijk, echt het meest perfecte gezelschaps diertje! en je kan er natuurlijk ook van alles mee doen!!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 10:14

Tos staaat altijd gezellig bij een shetlandertje in de wei, dat is zijn vriendinnetje! Lovers
En op stal staan er Kalfjes naast hem! Lovers
Want naast zijn box zijn 2 klaveren boxen, en daar staan altijd de pas geboren kalveren! super lief...
En Tos speelt altijd met ze Lovers

Bij Pienke staan ook geiten en een bok en een schaap, maar nooit in de zelfde wei asl Pienke en de andere ponies!
Ja heeeeel soms staat het schaap tussen de ponies, maar dat is een heel schattig schaap, heel tam! Die heb ik nog nooit aan de ponies zijn eten en nooit gemerkt dat er har door hem verdween,... maargoed de andere ponies waren hem voor!

Ik zou voor een shet gaan, maar je ponie alleen zetten zou ik niet doen!
Ik haal Tos pas naar huis, als ik me ouders zo ver heb dat we gezeldschap voor hem hebben!