Zitvlak van zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Zitvlak van zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 11:53

Ik heb sinds een paar weken een Kieffer Wien zadel over genomen die opzich in redelijke staat verkeerde. Een paar beschadigingen/slijtplekken, maar dat was het me allemaal waard. Het zadel reageerd goed op zadelzeep/zadelvet, alleen het zitvlak is een apart geval. Een normaal zitvlak gaat glimmen van zadelvet en een normaal zadel wordt niet dof na insmeren/uitpoetsten van zadelzeep en na vervolgens zadelvet erop te hebben gesmeerd. Nou, mijn zadel wordt dat dus wel. Wanneer ik er zadelzeep op smeer om het vervolgens weer uit te poetsen wordt het zadel ontzettend stroef, de pluisjes van de (zachte) doek blijven gewoon hangen aan het zadel omdat de doek er niet 'soepel' overheen kan. Vervolgens het zadelvet: het zadel gaat (nog steeds) niet glimmen en het blijft dof. Het zadel voelt verder wel normaal vettig aan na een zadelvet beurt.

Wie heeft hier ervaring mee en wat moet ik eraan doen om het zadel weer 'normaal' te laten reageren? En hoe is dit ontstaan? Sinds ik het zadel heb, reageerd het al zo.


YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 12:09

Nee, heb ik nog niet naar gekeken. Ik heb naast dit dres.zadel nog een Kieffer vzh zadel en die heeft dat niet en reageerd normaal.
Daarnaast heb ik het zadel nog maar twee keer ingevet (heb het ook nog niet zo lang) en maak het schoon na een regenbui, maar dat is dan noodzakelijk Scheve mond


YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 16:30

Als dat het is verklaard het alles. Maar dan nog ziet het er een beetje raar uit Scheve mond
Iemand anders hier nog ervaringen mee of tips/ideeën?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, pretty en 36 bezoekers