nelis schreef:onze andere auto is een golf grijs kenteken dus dan heb je er 2
ook niet echt de bedoeling
Dan zou ik die golf eruit doen voor een geel keteken gebakje en die Musso inruilen voor een echte terreinauto en daar de trailer acter hangen.
Vrachtwagentje is duurder als je die twee auto's toch hebt. Is die dikke bak alleen om er een trailer achter te kunnen knopen, dan is een vrachtwagentje goedkoper. Ga niet voor de B-rijbewijs-ellende, de kans dat je iets fatsoenlijks koopt, is minder dan 1% Daarbij is een vrachtwagen (C-rijbewijs) ook nog eens een stuk goedkoper, zowel in de verzekering, de belasting als de brandstof. Onderhoud maakt niet uit, kost altijd handenvol geld, als je dat niet zelf doet.
Voorbeeld: Mercedes Benz L608D, mag 5600kg wegen, 2200kg laadvermogen, kost 126 euro verzekering en 56 euro Wegenbelasting per jaar. Verbruik 1:8 Diesel, geen km-beperking en groene kaart (buitenland) D'r zijn niet veel wagens die je met een B-rijbewijs kan rijden voor deze cijfers, nog afgezien van het laadvermogen. Daarbij zijn C-rijbewijs wagens stukken goedkoper dan vergelijkbare B-rijbewijs wagens, domweg omdat ze die aan de straatstenen niet kwijt kunnen.
Als je een beetje handig bent en zelf een wagen kunt ombouwen, dan lach je helemaal iedereen uit. Je koopt een vrachtwagen van een jaar of 8 voor 10.000 euro, verbouwd er 2500 euro aan en klaar ben je. Ga voor dat geld maar eens een wagen zoeken.