Leren laarzen of mountain high rider?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Leren laarzen of mountain high rider?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 11:48

Hoi,

Ik rijd nu met gewone schoenen of rubberen laarzen. Ik wil eens wat anders proberen omdat ik met dresuurrijden het gevoel heb dat ik beter ander schoeisel kan gebruiken (betere beenhouding e.d.). Ik wil ook wedstrijden gaan rijden. Ik twijfel heel erg tussen bovenstaande laarzen. Ik weet dat leren laarzen mooier zijn, maar de mountain high riders zijn wel veel soepeler. Waar ik bang voor ben is dat als ik leren laarzen koop, dan totaal niet kan drijven en dat ik de leren laarzen nooit ingelopen krijg. Dan belanden de laarzen in de kast en dat is zonde van het geld.
Wat zijn jullie ervaringen met beide laarzen en wat adviseren jullie mij?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Tinusje

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:19

De MH zijn toch ook gewoon van leer?
Die moet je ook gewoon inrijden, al moet ik zeggen dat ze bij mij minder pijn doen dan gewone leren laarzen.

Ik heb de MH high riders, zijn natuurlijk wat grover, de sportive's heeft een stalgenoot van mij en ik vind ze er gewoon mooi en luxe uitzien, ook gewoon om wedstrijd mee te rijden en natuurlijk veel makkelijker aan en uit te trekken met die rits erin.

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:25

Persoonlijk vind ik die mountain horse-dingen erg lelijk...

Als je wedstrijden wil gaan rijden, zou ik gewoon voor leren laarzen kiezen. Als je soepelere laarzen wil, moet je voor kalfsleer kiezen. Nadelen daarvan zijn de prijs en de duurzaamheid (kalfsleer slijt sneller)

Maar wees niet bang dat je ze nooit ingelopen krijgt! Je moet gewoon laarzen van de juiste maat nemen, en dan misschien even doorbijten! Maar ik heb ook leren petries (gewoon de goedkope windsors, rundleer met coating) en daar rijd ik alleen in het weekend mee. Maar die zijn soepel zat, hoor!!!

Ik zou zeggen: gewoon leren laarzen, die mountain horse op wedstrijden vind ik lelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:29

Ik vind de Mh heel erg fijn zitten.
Ik heb zelf erg moeilijke voeten en met de MH's gaf dat bij mij geen enkel probleem.

En na 8 jaar kan ik mijn gewone leren laarzen, op maat gemaakt, nog steeds maar even aan omdat ik anders blaren krijg.

ik vind gewone wel mooier, maar heb toch een vaag vermoeden als ik weer wedstrijden ga rijden, de mh's aan getrokken worden Lachen

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:30

'echte' leren laarzen krijg je wel ingelopen hoor, tis zelfs mij gelukt haha. Ikk on er de marathon mee lopen op een gegeven moment.

M'n leren laarzen zijn kapot geknipt in het ziekenhuis en toen kon ik de MH laarzen van Manon krijgen, die zitten echt lekker !!! Als ik nu nieuwe zou kopen, zou ik daar denk ik toch weer voor gaan, alleen dan voor de sjiekere soort van de twee die er zijn. Ze zijn praktisch, goedkoper en makkelijk, ideaal !

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 12:53

Ik ga ze allebei maar eens passen en dan gewoon kijken wat eruit komt, misschien valt het lompe van de MHR wel mee. Ik vind leren laarzen ook mooier om te zien, maar dat inlopen
Maar ja, wat is belangrijker, dat het lekker zit en dat je er goed mee kan rijden of dat het mooi is?? Wat is wijsheid Knipoog Ik vind het allemaal belangrijk! Maar één ding is zeker: ik ga geen 400 euro uitgeven voor een paar laarzen, dat vind ik persoonlijk teveel geld.

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:07

Gisteren op wedstrijd is iemand uitgesloten van deelname doordat zij met mountainhorse rijlaarzen reed (leren, zwart) onder het mom van je moet een glad profiel onder je laars hebben.

Erg vervelend en ook wel raar. Kun je dit bij de KNHS checken/aankaarten??

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 13:11

Dat is wel een belangrijk punt voor mij: Als ik die MHR niet op wedstrijden kan gebruiken dan wordt de keus wel wat makkelijker. Ik ga ze niet allebei kopen. En dure MHR kopen voor trainen en dan rubberen laarzen voor de wedstrijden is gekkenwerk!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:30

Boomerang schreef:
Gisteren op wedstrijd is iemand uitgesloten van deelname doordat zij met mountainhorse rijlaarzen reed (leren, zwart) onder het mom van je moet een glad profiel onder je laars hebben.

Erg vervelend en ook wel raar. Kun je dit bij de KNHS checken/aankaarten??


volgens mij staat er op de site van de knhs,ergens een rectificatie,hierover,dat je WEL met die laarzen mag starten!

en ik vind het echte aanraders!
ze zitten heerlijk!

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:36

Leren rijlaarzen inlopen is geen pretje, maar van de "doorzetters" zie je dat 90% gewoon goed zittende laarzen hebben. Ligt er maar net aan hoe kleinzerig je jezelf inschat, en niet meteen op wil geven bij de eerste blaar Haha!

en zoals zovelen: Zelfs mij is het gelukt! (maar eerlijk is eerlijk, het heeft wel blaren gekost!)

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:36

Boomerang schreef:
Gisteren op wedstrijd is iemand uitgesloten van deelname doordat zij met mountainhorse rijlaarzen reed (leren, zwart) onder het mom van je moet een glad profiel onder je laars hebben.

Erg vervelend en ook wel raar. Kun je dit bij de KNHS checken/aankaarten??


Volgen mij mogens ze je daarvoor niet uitsluiten.
Als ik die persoon was zou ik even naar de KNHS bellen.

carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:43


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:20

carlinsky schreef:
Ik heb dat ook gelezen van de KNHS. http://www.knhs.nl/wedstrijdsport/bericht.asp?nid=1775

maar er staat ook in het regelement dat je een gladde zool moet hebben
lekker tegenstrijdig dus allemaal.
Zou fijn zijn als de knhs dat duidelijk in zijn regelement op zou nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:31

Ik heb er heen gemaild, wil het ook wel zeker weten eigenlijk
beneiuwd wanneer ik reactie terug krijg Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:33

Sinds ik mijn MH High Riders heb draag ik m'n Petri's alleen nog maar op wedstrijden.
Vind ze echt fijner zitten en je loppt er een stuk fijner op.
De Petri's trek ik altijd pas aan als ik ga opzadelen en direct naat het rijden doe ik weer uit.
Op de MH's loop ik rustig de hele dag.

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:38

Ik heb gehoord dat de mountainhorse sportive high riders wel mogen (die hebben een boog en gladder profiel en zijn iets smaller/sjieker) en de gewone leren MH niet (die hebben veel meer profiel er onder en zijn verder ook iets breder/lomper)
Maar ja dat was weer via via dus of dat echt klopt??!!

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:40

Over de Mountain Horse laarzen:
Ze zijn makkelijker om te lopen dan normale laarzen;
Zijn vrij smal aan de voet, terwijl ze er juist vrij lomp uitzien;
Ze kunnen niet op maar gemaakt worden.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:42

Smal aan de voet?
Ik heb zelf erg brede voeten
Gewone jodpuhrs enz pas ik dan ook niet.
Laarzen moeten bij mij om die reden op maat gemaakt worden want wil ik de goede breedte hebben kom ik heren modellen of grote maten uit.
behalve de MH, daar past mijn voet gewoon in.

Ineke2

Berichten: 33109
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:45

Ik heb de mountain horse sportive riders en die heeft een gladde zool en is ook wat sjieker dan de high riders
Persoonlijk vind ik ze erg fijn, rijden lekker OK dan! en het aan en uitrekken is geen probleem door de rits.

carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:48

runningkawa schreef:
Ik heb er heen gemaild, wil het ook wel zeker weten eigenlijk
beneiuwd wanneer ik reactie terug krijg Lachen


Ik ben ook net zo benieuwd als jij! Heb ook een topic lopen over rijlaarzen voor een dikke/brede/gespierde/forse kuit en MH laarzen. Zit er over te denken om een paar aan te schaffen. De sportive uitvoering. Maar als het op wedstrijden niet mag.....Dan moet ik alsnog die soppige rubberen krengen aan! Verward

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:53

o, ja ik heb zelf dus ook de sportive high riders OK dan! .
Heb er zooltjes in laten zetten, omdat mijn voeten nogal extreem smal zijn, maar ze lopen dus heerlijk (kan op gewone leren dus echt niet de hele dag lopen e.d.maar op deze wel) en met rijden ook súper en ze zien er natuurlijk ook leuk uit.
Vond de sportives net wat sierlijker en ze zijn iets hoger (mede door de mooie boog aan buitenkant)

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 16:17

De MHR zijn wel populair, ook voor wedstrijden, dat had ik niet verwacht. Ik wist trouwens niet dat er twee uitvoeringen waren, de sportives zijn dus de elegantere versie van de MHR. Ik ben wel benieuwd wat de KNHS zegt over de MHR's.

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 16:20

aanvulling: hoe zit het gevoel, het drijven e.d.? Zit daar een verschil in met leren laarzen of MHR?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:20

stuur anders zelf ook een mailtje
Wie weet heb je wel sneller antwoord :0

En hoe meer vragen hierover, hoe sneller het misschien duidelijk in het regelement staat Lachen

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 16:30

Doe ik!