Verkiezing definitie "PENNYMEISJE"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe definiƫren we "PENNYMEISJE" op bokt

Poll eindigt op

1
Geen stemmen
2
3 (20%)
3
2 (13%)
enz.
10 (66%)

Totaal aantal stemmen: 15


lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Verkiezing definitie "PENNYMEISJE"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 18:02

Ik merk dat het begrip "pennymeisje" nogal in veel contexten gebruikt wordt op bokt. Ook voelt men zich vaak beledigd om zo genoemd te worden. Soms ook juist niet. Erg verwarrend omdat niemand weet hoe het precies bedoeld wordt door de poster.

Er valt nog even niets te stemmen, want ik wil graag eerst de bokkers zelf de voorstellen voor de definitie laten bepalen. Wel korte graag.
Ik doe enkele voorstellen:

-Leeftijdgebonden en iets met paarden
-Denkt alleen aan pony's
-Heeft teveel fantasie
-Leest de penny
-Vertelt leugens
-?
Kortom... eerst de vragen dan de Poll.... wie verzint de beste Poll keuze vragen/omschrijvingen voordat we aan hiet kiezen slaan en elkaar daarna met de juiste betekenis om de oren kunnen slaan ?
Wie weet halen we de dikke van Dale wel Haha!

Sani

Berichten: 27358
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:04

Gebruikt vet veel smilies in haar reacties,

Isleen

Berichten: 481
Geregistreerd: 10-04-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:07

Denkt dat zij de enige is die een bepaald paard kan berijden, en dat ze alles met paarden kan en paarden van de slacht redden.
Dat soort dingen. Haha!

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:13

erg naief, dicht menselijke eigenschappen toe aan paarden...

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:34

Vrolijke meisjes (jongens) die alles wat met paarden te maken hebben GEWELDIG vinden...

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:35

nemen niks van een ander aan, maar openen wel een topic Scheve mond

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:35

Sani schreef:
Gebruikt vet veel smilies in haar reacties,


wel 'ns in je onderschrift gekeken ??? Schijnheilig

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:49

IngridM schreef:
wel 'ns in je onderschrift gekeken ??? Schijnheilig


Ja misschien voelde ze zich wel aangesproken hihi

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:50

hier zijn duizende toppics over geweest.even met zoekmachine zoeken en je hebt ze gevonden.

beetje kinderachtig vind ik dit,maar goed.

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:52

A joh is toch leuk...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:55

echte pennymeisjes vind ik meisjes die met cap op en zweep in de hand , borstels in een tas of koffer achterop de fiets, en dan zo overal vragen of ze de paarden mogen verzorgen Haha!

en penny-reacties zijn dus idd de reacties waarin ze doen alsof ze heel veel weten , maar ze weten het dus niet want de reacties kloppen niet !
hihi

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:02

Alle bokkers toen ze een jaar of 8 - 12 waren Haha!

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:11

Westernfreak schreef:
Alle bokkers toen ze een jaar of 8 - 12 waren Haha!


idd
Iedereen is wel pennymeisje geweest
En ik was aanvoerder Schijnheilig

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 19:16

beautyfull_mickey schreef:
hier zijn duizende toppics over geweest.even met zoekmachine zoeken en je hebt ze gevonden.

beetje kinderachtig vind ik dit,maar goed.


Deze kant moet dit topic dus niet uit ! Inderdaad, veel topics maar daar probeer ik nu juist een eind aan te maken. Want een antwoord op mijn vraag heb ik met de zoekfunctie zeker niet gevonden. Iedereen denkt er anders over en dat ik nu juist het probleem.

Alleen heeeeel erg ON-topic reacties dus, oftewel omschrijvingen die in een poll vraag passen.
Anders wordt dit dus het zoveelste probleem, i.p.v. de oplossing.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:22

Definitie pennymeisje... Haha!

Rijden op een (arabische) hengst, waar alleen zij op kunnen rijden. Ze vinden alles sielugh (bb)..

Over de rest moet ik even nadenken Haha!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:37

crossmonster schreef:
echte pennymeisjes vind ik meisjes die met cap op en zweep in de hand , borstels in een tas of koffer achterop de fiets, en dan zo overal vragen of ze de paarden mogen verzorgen Haha!

en penny-reacties zijn dus idd de reacties waarin ze doen alsof ze heel veel weten , maar ze weten het dus niet want de reacties kloppen niet !
hihi

Ja, zo zie ik ook pennymeisjes.
Maar ze weten alles omdat ze alle pennys al minstens 10x door hebben gelezen

Morticia

Berichten: 181
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:37

penny-meisjes:
*sparen alles van paarden
* lezen de penny en denken dat ze ook in die wereld zitten
* Keken black beauty en denken dat alle zwarte paarden black beauty heten
* verzinnen verhaaltjes in bed en spelen ze dan na met hun my little pony's en dromen er in de nacht ook over
* denken dat ze de wereld kunnen redden
* als ze ergens een paard zien staan, gaan ze gillen en vragen aan hun moeder of ze hem mogen aaien

(lijkt wel of ik er teveel verstand van heb he? Knipoog )
ach, ben het vroeger ook geweest, vandaar......geef ik zo toe!

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:38

Jongens/Meisjes die zichzelf erg goed vinden kunnen rijden, en daarom als enigste op dat ''WILDE'' paard kunnen, iemand anders kan hem niet aan.
En als iemand een paard op zn donder geeft (omdattie et verdient) dat vinden ze zielig Verward

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:40

*doen alsof hun fiets een paard is

Hmm.. meer weet ik even niet...

Morticia

Berichten: 181
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:45

hahahaha, inderdaad!!!! en dan een elastiek binden van het ene hadsvat naar het andere en dan bedenken dat dat de teugels zijn!!!! haha (I've been there!)

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:46

Klijntje schreef:
erg naief, dicht menselijke eigenschappen toe aan paarden...


Ik vind mijn paard een eikel, gek, raar en af en toe niet al te snugger, ben ik nu ook een pennymeisje volgens deze omschrijving?

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:58

Afbeelding

Dit vind ik echt een kleine penny.
-ze heeft in haar fantasie een complete kudde paarden achter de schuur die ook allemaal een naam hebben. (de schimmel is ziena, zwarte is pico, en zo zijn er nog veel meer)
-Zo gauw ze een cap ziet liggen zet ze die op. Zelfde met sporen en zwepen.
-Haar fiets moet het ontgelden als fantasiepaard, net als haar stokpaardje
-Ze heeft een eigen babyblauw borstelsetje waarmee ze dus de hoofden van de KWPN-ers poetst. (paarden vinden het prima)
-Als ze in de draaimolen ofzo op een paard gezeten heeft beloond ze die ook altijd voordat ze eraf gaat.

Echt een kleine penny dus....

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:15

Ik begrijp de heisa die de afgelopen paar dagen omtrent penny's en de pennypatrouille ontstaan niet helemaal... Wat maken jullie je toch gauw druk zeg! Haha!

Dit stukje heb ik gekopierd vanuit ons oude topic...
Het is ontworpen door onze geliefde bokker Justy... Haha!

Citaat:
Kenmerken van de Penny

* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.

* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.

* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.

* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters.

* De Penny biedt zich altijd aan als luisterend PB-oor in geval van dode paarden, pony's met koliek en afgefikte huizen. Meestal kent ze de betreffende bokker niet.

* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!

* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap. Laat u hierdoor niet van de wijs brengen maar houd voet bij stuk, u als gediplomeerd Patrouillant weet immers waar u het over heeft.

* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes. Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn.

* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.

* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.

* Penny's schrijven nooit 'lief' maar meestal 'liev'. Deze Penny's zijn vaak te vinden in de Kraamstal. Dit is een belangrijk kenmerk.

* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.

* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 20:27

xtwisterx, ik zou er nog een aan toe willen voegen: Penny's hebben de neiging om te reageren voor ze lezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:39

crossmonster"]
en penny-reacties zijn dus idd de reacties waarin ze doen alsof ze heel veel weten , maar ze weten het dus niet want de reacties kloppen niet !
hihi
[/quote]


[quote="Sjonniej schreef:
Ja, zo zie ik ook pennymeisjes.


Dat maakt jou dus ook een Pennymeisje want zelf heb je daar ook nogal een handje van Knipoog