Controller halster

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Controller halster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 15:28

Voordeel: er ontstaat druk op de neus wanneer het touw strak genomen word.

Nadeel: vastzetten, als het paard gaat hangen word de druk alleen maar groter, en zal het paard nog meer in paniek raken.
het halster kan gemakkelijk van het paardenhoofd afglijden.

wat zijn jullie positieve of negatieve ervaringen met zo'n halster?
En graag jullie mening.

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.


Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 19:38

zit een beetje te twijfelen, soms bij een "eng" voorwerp maakt hij wel eens een sprong, ik kan natuurlijk niet het risico lopen dat hij op druk wedstrijdterrein op een duur paard knalt.. dan is hij namelijk al opgefokt, vreemde omgeving, drukte enzo. Thuis, of als het rustig is loopt hij heel braaf.
Vind het alleen wel makkelijk als ik hem ergens vast kan zetten, zonder het risico dat -mocht hij gaan hangen- hij door de druk helemaal in paniek schiet. En dat het halster niet van zijn hoofd afkan.. dan rent hij misschien uit angst wel de weg op.
Heb trouwens wel een paniekhaak, en paniekknoop natuurlijk, voor als zijn hoofd in de lucht hangt, en onbereikbaar is. Dus hij is in principe zo los bij problemen.
ik vroeg me af of hier ervaringen mee zijn.

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 19:46

Makhali"]
De druk van het halster komt juist achter de oren
[/quote]

Iniedergeval ontstaat er ergens extra druk Knipoog , heb me er nog niet zo in verdiept Lachen .

[quote="allegro schreef:
Ik heb ook zo'n halster gehad en bij het vastzetten maakte ik het halstertouw gewoon aan 1 ring vast.


kan deze dan niet van het hoofd afglijden? omdat het neusdeel -dat verandert in lengte- dan groot kan worden.

Iniedergeval bedankt voor alle reacties!

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 32 bezoekers