Hindernis advies/idee gevraagd!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Hindernis advies/idee gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 11:31

Hay,
Voor ons ''mini concours'' maken wij elk jaar een paar hindernissen. Dit jaar zijn we bezig met een 'kasteel', de schetjes die onder de hindernis staan komen van een Harry Poter wagen( ja we hebben net dorpsfeest gehad, vandaar Knipoog ) en de zijkanten hebben we gemaakt van 6 houten platen(van 1 meter hoog) en daar hebben we 2 staanders van gemaakt(het is dus een driehoek). Het wordt wel een hele leuke hindernis, en de staanders en de balk wordt nog in dezelfde kleur geverfd als het schetje dr onder. Maar nu het probleem: hoe kunnen we de balk veilig bevestigen op de staanders. Eigenlijk moet het op verschillende hoogtes kunnen, omdat we A, B, C, D en E pony's hebben en paarden. Er moet dus een soort bevestiging komen waar de balk op kan liggen, of gaatjes in het hout waar dan iets in kan wat de balk houdt, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen. Heeft iemand tips of advies hoe we dit veilig kunne bevestigen?? Hieronder staan foto's van de hindernis. Ik hoop op veel reacties zodat we dr een mooie hindernis van kunnen maken!! Haha!

Afbeelding
Dit is de hele hindernis, dat wat wit is wordt dus nog in dezelfde kleur als het schetje dr onder. De balk ligt op een aantal stenen omdat we die dus nu nog niet bevestigen kunnen, maar dit was even mooi voor de foto. Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding
De staander zelf.. hier moet dus een bevestiging op komen oid...

Afbeelding
De bovenkant van de staander..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De achterkant, waar de balk dus nu nog op stenen ligt..

Alle ideeen en adviezen zijn welkom!! Haha! En wat vinden jullie uberhaupt van de hindernis??


marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 11:49

He dat is wel een goed idee, zal even kijken of dat de realiseren is. Bedankt iig! Nog meer ideeen??

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 11:50

Is dat trouwens niet gevaarlijk, dat die blokjes dr dan vast opzitten? Of valt dat wel wat mee? En hoe kan ik die blokjes uithollen??

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 11:59

Haha ja dat wordt wat irritant met zoveel stokken. Misschien zijn die blokjes wle heel handig, maar ik zat zelf te denken: zou je dan niet wat gaatjes in de staanders kunnen boren, en dan maak je zo'n blokje, met bijvoorbeeld een schroef aan het uiteinde en die kun je dan op verschillende hoogtes in de staanders steken? Zo kun je de balk wisselen van hoogte en als ze de balk wel raken, valt de balk gewoon van het blokje af. Goed idee?? Haha!

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 13:59

Kitten schreef:
Op de houten plaat of staander een vertikale stalen strip met om de zoveel cm, 2 gaten boven elkaar, lepels met 2 pennen zijn bij iedere hindernis leverancier te koop, maar ook iedere smit kan die dingen voor je op maat maken.


Hmm ja, maar wat kost zoiets? En is dat wel te doen, want moet je dan ook niet gaten in het hout boren voor die pennen? Schijnheilig Maar dankjewel voor t idee! Zal zeker evne gaan informeren!

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 14:28

Ow oke, naja ik ga dr zeker even achteraan! Bedankt voor de tips! Maar die pennen kunnen wel gewoon in die strips dus, daar hoef ik niet meer gaten voor de boren in het hout?

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770


marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 14:32

Hahah ja dat is waar, naja opzich kunnen ze dan wel zo dik dat ik niet meer in het hout hoef te boren, dat is wel het makkelijkste. Haha! Ik ga morgen meteen even naar Bosgra Ruitersport, wnat die verkopen ook hindernissen, daar hebben ze vast wel van die losse strips(misschien ga ik ze ook wel zelf maken) en veiligheidsbeugels. Haha!

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Icelandshet en 41 bezoekers