cap of pet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ShEtLaNdUrZ
Berichten: 3056
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: HeerHugoWaard

cap of pet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 08:45

sommige bokkers zetten rij-foto's neer maar, dan word er bijv.
gereageerd en dan vragen ze waar hun cap is.. dan zeggen sommige mensen! cap?! ik heb me pet toch op? maar, wat is nou veiliger Verward (cap lijkt mijn??!!) ik bedoel? kan je ook met pet rijden is dat even gemakkelijk als een cap of hebben ze gewoon geen zin om zo'n grote champion op hun hoofd te zetten?
Laatst bijgewerkt door ShEtLaNdUrZ op 03-07-04 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 08:46

ja natuurlijk is een cap veiliger! het beschermt je hoofd tijdens een val, en een petje doet dat niet! lijkt me logisch toch? Verward

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 08:46

Ik vind het sowieso niet kloppen als mensen daar commentaar op gaan leveren, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigfen hoofd en ik weet uit ervaring dat een cap ook veel schade kan aanrichten. Als het verplicht is zet ik hem op, zo niet, dan rijd ik zonder

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 08:49

Deze discussie is echt al zo vaak geweest, iedereen moet dat voor zichzelf weten.

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 08:58

Idd... *zucht*

ShEtLaNdUrZ
Berichten: 3056
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: HeerHugoWaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 08:58

ja, maar ik bedoel.. als hier kinderen van 10 jaar zitten en die denken?! nou je kan ook een pet dragen met rijden en er gebeurt wel een groot ongeluk ofzo?! Verward

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 09:01

Deze dicussie is vaak genoeg geweest, ik vind zelf verstandig om cap te gaan dragen maar ik doe dat ook niet altijd. Wie hun cap niet opzet, dat is hun eigen risico.. Ik heb al geleerd om niks erover te zeggen (O:)) Want dat moeten ze zelf weten!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 09:19

Als hier kinderen van een jaar of 10 lezen over een pet en daardoor denken dat dit ook kan lijkt het mij de verantwoordelijkheid van de ouders.
Ik rij zelf ook zonder cap of pet, kan er niet tegen en krijg er knallende koppijn van.
We zijn nu een paard aan het inrijden en daarbij draag ik hem uiteraard wel maar is hij helemaal vertrouwd dan gaat dat onding gewoon weer af, is idd. mijn eigen verantwoording.
Alleen bij buitenritten draag ik wel een cap.

_Margarita_

Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 09:47

Citaat:
kan er niet tegen en krijg er knallende koppijn van.


heb je dan niet gewoon een verkeerde cap? Er zijn namelijk zoveel soorten...

Citaat:
idd. mijn eigen verantwoording.


juist! het is ieders eigen verantwoording maar om het nou slim te noemen.. Knipoog

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 09:56

Ik word er gek van dat iedereen altijd commentaar geeft als je geen cap draagt! Is ieders eigen keuze, en iedereen weet dat het veiliger zou moeten zijn. Ook als je in je topic erbij zet dat je daar geen commentaar op wilt, krijg je dat toch! Gek word ik er van!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 09:56

_Margarita_ schreef:
heb je dan niet gewoon een verkeerde cap? Er zijn namelijk zoveel soorten...


Denkt meer dat het beetje (te) klein is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 10:15

Summertje schreef:
Deze discussie is echt al zo vaak geweest, iedereen moet dat voor zichzelf weten.

idd
en een kind van 10 hoort niet zonder begeleiding te rjden dus hoeft ook niet te mauwen over wel of geen cap op

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 10:25

Ja hoor, daar gaan we weer!
Tuurlijk is een cap veel veiliger, maar omdat ik het geen gezicht vind en ik oud (en misschien wel wijs Schijnheilig ) genoeg ben om dat zelf te mogen beslissen ,en daarnaast stronteigenwijs, rij ik bijna altijd zonder!
Een kind van 10 kan dat m.i. niet voor zichzelf beslissen.
-zucht-

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 10:28

In mijn geval geen verkeerde of te kleine cap, kan gewoon niets op of aan mijn hoofd hebben, rij ook motor en met een helm heb ik het zelfde probleem.
Zelfs een zonnebril kan ik niet hebben op mijn hoofd, ben gewoon een gevoelig tiepje Haha!

Maar goed, op de motor draag ik wel degelijk een helm en met het inrijden van Mozart heb ik gewoon een cap op

runningkawa schreef:
idd
en een kind van 10 hoort niet zonder begeleiding te rjden dus hoeft ook niet te mauwen over wel of geen cap op

Helemaal mee eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 11:20

Cap, vind echt dat ze dat van die verzekering door moeten voeren. Geen cap, niet verzekerd.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 11:25

Zoveelste discussie indd.. Haha!

Het is ieders eigen verantwoordelijkheid.
En kinderen van 10, daar zijn de ouders voor verantwoordelijk.

jobiene14

Berichten: 185
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 11:46

ja srry hoor wat is er nou veiliger denk je zelf!
Een cap natuurlijk!
Een pet zit helemaal geen beschermlaag in en kan je net zo goed zonder rijden!
Met een cap wordt de klap opgevangen dat is nou juist de reden waarom je een cap opzet!

jobiene14

Berichten: 185
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 11:47

_Margarita_ schreef:
juist! het is ieders eigen verantwoording maar om het nou slim te noemen.. Knipoog

HAHA helemaal mee eens dat zie je cap gewoon niet goed want het slaat nergens op dat je hoofdpijn van een cap krijgt!

jobiene14

Berichten: 185
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 11:49

TROUWENS EEN KIND VAN 10 WEET ECHT WEL OF HET NIET OF WEL GOED IS OM EEN CAP OP TE ZETTEN DAT WIST JE VROEGER OOK WEL JE DENKT NU DAT JE DOM WAS OP DIE LEEFTIJD MAAR JE WEET DAT ECHT WEL VRAAG MAAR EENS AAN IEMAND VAN 10, DIE NIET VERLEGEN IS WANT DIE ZEGGEN NOOIT WAT!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 11:56

Wil je niet in HOOFDLETTERS typen, jobiene14? Dat staat heel schreeuwerig..
O ja, en zou je niet zo vaak achter elkaar willen reageren? Daar hebben we de wijzig knop voor Nagelbijten / Gniffelen Knipoog

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 12:06

Fellor schreef:
Cap, vind echt dat ze dat van die verzekering door moeten voeren. Geen cap, niet verzekerd.


Dat is toch al zo? Bij ons op stal (bij mijn verzorgpony's) in elk geval wel...

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 12:13

jobiene14 schreef:
HAHA helemaal mee eens dat zie je cap gewoon niet goed want het slaat nergens op dat je hoofdpijn van een cap krijgt!


Dat is onzin! Het gebeurt heel vaak, ik heb er soms last van (ben blij dat ik cap heb met soort rits) als het beetje strak zit. Maar sommige mensen hebben het erger, ze kunnen er gewoon niet tegen.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 12:17

Ik heb een nep-pikeur en die knelt niet hoor. Ik voel me niet veilig als ik dat ding niet op heb, net als geen gordel om in de auto, of geen helm op de scooter. Maar ik ben een van de weinige van de manege die iedere keer dat ding op heeft. Tong uitsteken

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 12:19

Draag altijd een cap! 2 Keer hersenschudding gehad, en 1 keer HEEL VEEL geluk gehad had bijna een hoef tegen me cap, en als dat mijn hoofd geweest zou zijn.... Neej draag altijd!Pet beschermt je niet, ja tegen de zon en haren uit je gezicht Tong uitsteken Maar ja, iedereen moet het zelf weten natuurlijk. Heb ook een periode gehad dat ik dacht dat ik geen cap hoefde zo'n ''mij-overkomt-toch-niets-periode'' maar een paar keer flink vallen helpt je daar wel uit Haha!

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 12:23

Een petje is gewoon voor de "mooi" of om je haar uit je gezicht te houden Haha!
Dat een pet geen enkele bescherming biedt, dat snapt toch iedereen ?!