Cavallo Talent, Petrie Perfect of Rectiligne?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Cavallo Talent, Petrie Perfect of Rectiligne?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 19:37

Ik ga leren laarzen kopen maar het probleem is dat ik niet weet welke Tong uitsteken Bij divoza hebben ze nu 11% korting op alle leren laarzen. De Cavallo Talent en Petrie Perfect zijn de goedkoopste die ze hebben (allebei 199,95). Nu weet ik wel dat de kwaliteit ook niet zo zal zijn als laarzen van 400 euro maar toch wil ik weten welke beter zijn en watvoor ervaring mensen ermee hebben. Een optie blijft ook nog steeds rectiligne, er zijn een paar modellen die onder de 200 euro blijven. Een voordeel van de rectiligne laarzen is dat er in de meeste een rits zit en dat is toch wel erg handig.
Zal nog even beschrijving van de laarzen neerzetten:
Cavallo Talent:
Venetoleder
Kleur:zwart
Schokabsorberend
Slijtvaste zool
Leverbaar in een uitgebreid maatsysteem

Petrie Perfect:
Rundleder
Kalfsleder gevoerd
Waterafstotende finish
Sterke kunststof zool
Kleur:zwart
Leverbaar in een uitgebreid maatsysteem

Rectiligne zou 1 van de volgende laarzen kunnen worden, deze hebben allemaal een rits. Eerst staat er het model, dan het materiaal, voering en zool en de prijs:
Dallas coating manchet rubber soepele allround laars 159,50
Dallas-leer leer manchet rubber soepele allround laars 179,50
Tampa coating manchet rubber soepele allround laars 189,50
Tampa-leer leer manchet rubber soepele allround laars 199,50
Santa Fe juchten leer rubber laars geheel leer gevoerd 179,50

Welke laarzen zouden jullie aanraden en hebben jullie ervaring mee? Dit worden mn eerste leren laarzen dus geen idee waar ik aan moet denken.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:16

Alle laarzen die je omschrijft zijn van een minder soort leer. Of het nu om veneto, met finish of een coating gaat.... door het aanbrengen van een laagje zien de laarzen er mooi uit. Doordat er goedkoper leer wordt gebruikt, kosten ze minden....logisch.
Een manchet gevoerde laars, heeft een gedeelte (meestal rond de enkels) wat niet gevoerd is... scheelt ook weer in prijs.
Alle laarzen hebben een zool die er onder geplakt is. In de meeste gevallen laat dat niet los, maar als je er veel mee loopt of veel op staat, zou ik kiezen voor een goodyear methode (schoen aan zool vastnaaien).
Je zou eerst moeten bedenken wat je met je laarzen wilt doen... hoevaak je ze aanwilt e.d. Bedenk dat alle prijzen gelden voor standaard maten. Maatwerk is vaak niet mogelijk bij de goedkopere modellen. Een rits is het zwakste punt van je laars. Als het niet hoeft (ivm moeilijke instap, of afwijke maten) moet je het niet doen. Je moet rekenen dat je rits toch zeker van 1,5 jaar kapot is: reparatie vaak vanaf 100,=.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 20:24

Dat al die laarzen van mindere kwaliteit zijn snap ik ook wel, maar ik ga gewoon geen 300 of 400 euro aan laarzen uitgeven. Ze zijn in principe voor mn wedstrijden en voor af en toe gewoon mee te rijden, ik heb ook nog chaps dus die gebruik ik ook nog gewoon. Die laarzen zou ik 2 a 3 keer in de week gebruiken en niet hele stukken mee gaan lopen. Ik heb nogal een hoge wreef dus ik hoop dat ik in die laarzen ga komen. Ik moet ook nog maar zien of ik een standaard maat pas, ik heb namelijk korte benen en best dikke kuiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:27

Mag de recteline wel op wedstrijd?

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:28

Dan denk ik dat je niet in de laarzen past... helaas gaan ze meestal uit van de ideale benen en voeten... je kunt natuurlijk ook geluk hebben dat ze een paar hebben in jouw maat die verkeerd waren aangemeten... heb je ze vaak met 50% korting. Ik zou gaan voor laarzen van Cavallo of Petrie. Rectiligne is wel leuk, maar qua model wat lomp en recht toe-recht aan. Laat je in ieder geval niets aansmeren! Succes.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:32

Ik zou ook NIET gaan voor de Rectiligne, maar voor de Petrie of Cavallo.
Heb ooit Rectiligne gehad, en wat GeJe al zei, die waren rond de enkel niet gevoerd, dus daar veel dunner, en daar kwam al vrij snel een mooi gat in...
Ik loop nu al bijna 5 jaar op de Petrie Perfect, ze worden dagelijks gebruikt en zien er nog steeds uitstekend uit Haha!
In deze prijsklasse kun je idd geen topkwaliteit verwachten, maar ik heb persoonlijk dus wel goede ervaringen met de Petrie Lachen !

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 20:37

runningkawa schreef:
Mag de recteline wel op wedstrijd?

Hoezo zouden die niet mogen dan Verward

Denk idd dat die rectiligne af gaan vallen, hoor er wel meer slechte verhalen over.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:58

Ik vond de Rectiligne's ook om te zien niet mooi. Heb nu Cavallo's (wel duurdere) maar die bevallen heel goed. Denk dat tussen Petrie en Cavallo weinig verschil zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:58

Omdat er ook een heel gedoe is geweest op moutain horse laarzen toegestaan op wedstrijd te krijgen.
Daar hebben deze wel wat van weg.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 18:44

Is de Petrie standaard niks?
Ook deze zijn duurder maar wel goed. Deze laarzen kosten 289.95
Nog net geen 300 euro Knipoog Leren laarzen zijn duur maar ga je er netjes mee om kunnen ze ook heel lang mee

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 18:52

Hebben ze bij divoza dan rectiligne?

Vanmiddag zijn we naar een ruitersportzaak geweest, en ik heb er wel degelijk mooie laarzen van gezien. Dan waren dit niet de goedkopere soort. Iemand ervaring toevallig met de Rectiligne Hannover?

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 18:56

rectigline is gewoon een sjieke laars hoor, niet zoals de mountainhorse,deze laarzen zijn best goed mits je de leren niet gecoatte neemt, deze couting laat los en zijn met een jaar op, mijn vriendin heeft het model met rits en veters voor 199,- al 3 jaar en zien er nog goed uit..
(2 x per week aan) zelf zou ik gaan voor de cavallo laars ( alvast veel succes met inlopen..

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 18:57

Hij zit niet bij je rijtje, maar ik kom even deze promoten Haha!
http://www.rijlaarzen.nl/drieluik2.jpg
De linkse. Anky heet ie (van Petrie), en hij is 299 euro, valt relatief ook wel mee dus.
Ik kan iig niet wachten tot ze binnen zijn Party!!

Heb er maar en url van gemaakt want anders was hij zo enorm!

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 19:05

Ik ben vandaag naar divoza geweest omdat ze daar 11% korting hadden, heb daar de petrie perfect gekocht Haha! scheelde toch weer 20 euro mat de normale prijs Lachen Heb die Cavallo ook nog aan gehad maar dat leer is veel slapper, veel buigzamer als die van Petrie. Ik vond ze niet zo lekker zitten en te slap, meer het rubber laarzen idee. Ben blij met de laarzen die ik nu heb, voor mijn 'wensen' is dit denk ik gewoon een goede laars

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:06

De Anky verschilt heel weinig met de Standaard. De boog van de Anky is hoger dan die van de standaard en er staat natuurlijk Anky op Haha!
Het zijn wel sjieke (hoe schrijf je dat nou Verward ) laarzen

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:49

ik heb die van petrie (exelent ofzo?)
Ik vind ze wel heel mooi en fijn alleen de zolen scheuren wel snel vind ik!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:28

ik wil eigenlijk ook leren, maar dan graag met rits aan de achterkant...
wat raden jullie dan aan?ik heb namelijk totaal geen sverstand van leren laarzen...

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:34

Ik heb de laarzen van Petri Anky.

Ze zijn onwiujs mooi, ben ze alleen nog aan het inlopen.

Ik merk wel het verschil met andere, goedkopere laarzen. Deze zitten gewoon 100x beter. Bij mij werd het half maatwerk en ik was € 345 kwijt.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 00:19

reddytobias schreef:
ik wil eigenlijk ook leren, maar dan graag met rits aan de achterkant...
wat raden jullie dan aan?ik heb namelijk totaal geen sverstand van leren laarzen...



Je kan ook ritsen in je laarzen laten zetten. Dus heb je bijv. een model van Petrie wat je graag hebben wilt kan je daar wel ritsen in laten zetten.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 00:35

Mijn Rectlignes zijn gewoon chique laarzen, hoor Verward

VB:
Afbeelding

Ze zijn wel volledig leer en hebben dan ook een stuk meer gekost als wat jij omschrijft, maar gewoon om te zeggen dat niet alle Rectlignes lompe laarzen zijn Haha!

Ik ben er trouwens wèl tevreden mee en heb ze (tegen dezelfde prijs) op maat laten maken. Er zit standaard een rits in, dus dat is wel makkelijk.

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 13:58

reddytobias schreef:
ik wil eigenlijk ook leren, maar dan graag met rits aan de achterkant...
wat raden jullie dan aan?ik heb namelijk totaal geen sverstand van leren laarzen...


Ik heb de Cavallo Winner Plus, wordt standaard geleverd met rits helemaal tot onder bij de zool.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:03

Ik rijd nu al 18 (achtttien !) jaar met dezelfde Cavallo's meerdere paarden per dag en die dingen zijn nóg goed.
Ze beginnen nu wel iets te slijten aan de binnenzijde, maar ze zijn nog steeds zeer goed toonbaar.
Ik zou trouwens ALTIJD gaan voor laarzen met een ritssluiting. (Het liefst net NAAST de balein, en niet IN PLAATS VAN de balein (daardoor blijft de vorm minder strak).
Maar da's mijn persoonlijke ervaring.

Preddy

Berichten: 2627
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:07

Ik heb ook petrie Ankys (en ook derby's)en het verschil met het standaard model, is dat de ankys zijn vervaardigd met 100% volnerf rundleer, daarom zijn ze ook duurder!!!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:34

de perfect die jij hebt gekocht is van hetzelfde leer als de cavallo alleen een andere benaming het is namelijk afgekeurd rundleer, beide hebben er een laag overheen.de rectelignes zijn inderdaad van vele mindere kwaliteit

preddy dit klopt niet wat je zegt jij verward namelijk de standaard met de perfect de standaard is namelijk ook van 100% volnerf rundleer.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:47

CGJ12 schreef:
Ik rijd nu al 18 (achtttien !) jaar met dezelfde Cavallo's meerdere paarden per dag en die dingen zijn nóg goed.
Ze beginnen nu wel iets te slijten aan de binnenzijde, maar ze zijn nog steeds zeer goed toonbaar.
Ik zou trouwens ALTIJD gaan voor laarzen met een ritssluiting. (Het liefst net NAAST de balein, en niet IN PLAATS VAN de balein (daardoor blijft de vorm minder strak).
Maar da's mijn persoonlijke ervaring.


Verward wat is balein?