Waar springen in regio Rotterdam?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Waar springen in regio Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 09:47

Aangezien mijn interesses toch steeds meer bij het springen liggen, wil ik beginnen met springen.
Ik heb helaas geen eigen paard tot mijn beschikking, dus denk ik dat ik op een manege uit ga komen, om daar te lessen. Helaas weet ik geen enkele manege in regio Rotterdam te noemen waarvan ik weet dat daar springles gegeven wordt.

Dus, wie weet het wel? Haha!
Ik wil natuurlijk dat er echt goed les gegeven wordt en dat er niet af en toe een sprongetje gemaakt wordt, maar dat je echt geleerd wordt hoe je moet springen.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:22

Een vriendin van mij rijd op de Rotterdamsche Manege, schijnt daar ook springles te krijgen en dat vond ze erg goed!!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:36

stichting manege hillegersberg geeft heel goed springles en hebben daar ook goede paarden voor staan (ook belangrijk), verder manege prinsenstad en manege charlois op zuid.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 11:42

De site van Stichting Manege Hillegersberg geeft een mooie indruk. Het is voor mij niet alleen belangrijk dat er goede paarden staan, maar dat er ook goed voor hun worden gezorgd.
Maar op hun site staat op het rooster dat ze alleen springles voor de jeugd geven. Ik voel me nog wel jeugdig, maar officieel ben ik dat niet meer Haha!

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:47

Manege Oranje Hoeve!!

Springles is om de week op vrijdagavond van 7 tot 8 of van 8 tot 9, dat weet ik niet zeker. De andere keer is het dan dressuur met training op het springen.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:48

Misschien te ver uit de regio voor jou... maar in Nootdorp is een manege die springruiters zoeken om hun paarden te rijden en uit te brengen in de springsport.

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:24


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:48

In Oostvoorne of Rockanje zit het groene dak, volgens mij is dat een springstal (kan er ook naast zitten hoor).

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:56

Groene Dak is volgens mij meer een dressuurstal. Maar ik zou gewoon de maneges in de omgeving eens bellen. Gewoon vragen of er ook specifieke springlessen worden gegeven. Ik reed op manege Hellevoet (lang geleden!) en daar kregen we de ene week dressuur en de andere week springles. Maar dat is dus niet wat jij wil begrijp ik? Manege Hellevoet heeft ene nieuwe eigenaar en schijnt erg opgeknapt te zijn.

Gewoon ff bellen of mailen (als dat kan) is denk ik het makkelijkst.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 15:43

Even voor de duidelijkheid:
Ik heb geen eigen paard (wel een verzorgpony, maar daar kan beslist niet mee gesprongen worden), dus zou gebruik moeten maken van een manegepaard.
Ik heb verder geen springervaring. Ik heb een keer gesprongen op ponykamp (zo een 12 jaar geleden) en werd toen eerste Tong uitsteken

Wat ik dus zoek is waar ik elke week (misschien wel vaker) kan leren springen en steeds 'hoger' kom. Ik denk dat ik wel eerst een paar stevige zitlessen moet nemen, aangezien ik voornamelijk op mijn m*ts zit Bloos Met dressuur rij ik ook niet de sterren van de hemel, dus daar zou dan ook aan gewerkt moeten worden Haha!

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:44

Simonshaven in Spijkenisse. Daar springen ze regelmatig.
Ik denk dat ze wel een site hebben.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 15:45

@ Amanda, ik hoorde gisteren van een stalgenootje dat ze daar alleen springen met eigen paarden Scheve mond

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:49

O, dat wist ik niet....sorry....Lachen

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:40

Bij manege Tinte hadden en ik neem aan dat ze dat nog steeds hebben een stuk of drie vaste springlessen in de week ook met manegepaarden. Ze hebben ook 1x per maand onderlinge springwedstrijden waar ook aan meegedaan mag worden met de manegepaarden.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:57

bij het hippisch centrum barendrecht hebben ze groepsspringlessen met manegepaarden. (ik heb op die manege ook gesprongen op manegepaarden, maar dan privélessen)
op manege prinsenstad in delft kan je ook springen met manegepaarden. ik heb daar stagegelopen en ook gesprongen met die paarden, heb er een hoop geleerd! springles kreeg ik daar wel privé trouwens. maar er zijn ook groepslessen