Wat zou ik hiervoor kunnen vragen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Wat zou ik hiervoor kunnen vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-02 16:20

Wat zouden jullie voor mijn pony geven?
Niet dat hij te koop is hoor! Maar we hadden het er laatst over van stel nou dat....

Dus gewoon ter informatie, hij gaat echt niet weg.

Hij is nu bijna zes, is wel bereden maar kan nog niets. Hij is gewoon nog nooit lekker doorgereden maar is wel braaf.
Hij is ong. 1,50, het is een zweetvos en hij heeft supergangen.
Het is absoluut geen beginnerspaard. Met rijden is hij wel braaf maar hij is erg dominant in de omgang. Heeft echt een consequente baas nodig en dan is het een schat!
Ik heb hem al vanaf dat hij 3 mnd is.

Zal er zo wat foto's bijzetten.

Afgelopen zomer (5 jaar dus)
Afbeelding

Hier is hij 3,5 jaar
Afbeelding

En nog wat foto's van afgelopen zomer
Afbeelding

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-02 03:38

Ik begrijp dat je het niet kan beoordelen vanaf een foto. Het is ook maar gewoon nieuwsgierigheid. Ik heb namelijk weleens gedacht: zonde van zo'n pony dat er niets mee gedaan word....

Ik probeer zelf wel zoveel mogelijk te rijden maar aangezien ik in de wei moet rijden en met een fulltime baan zit komt het echte doorrijden er niet van. Maar ja toch wil ik hem niet kwijt!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 18:46

F 3000.- max,
helemaal omdat ie niet goed doorgereden is. Lachen

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 19:24

Sunnylover schreef:
F 3000.- max,
helemaal omdat ie niet goed doorgereden is. Lachen


ben het mee haar eeens

Replay

Berichten: 442
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Wijchen

Wat zou ik hiervoor kunnen vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 21:15

Op 6-jarige leeftijd nog steeds niks mee gedaan, wel een beetje een slechte zaak.
En dat hij erg "dominant" is op stal zal wel komen dat je hem een beetje te veel verwend met bijv. snoepjes en dergelijke.
Ik zou er zelf niet meer dan 1000 euro voor geven....

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-02 21:47

Replay:

Er is inderdaad nog te weinig mee gedaan. Dat zeg ik toch ook. Maar probeer jij maar eens een paard in te rijden zonder bak alleen een blubberige wei geen mogelijkheden om 's avonds te rijden bij gebrek aan verlichting.... en dan nog een fulltime baan.

Hij kan veel meer hoor. Als hij een beetje regelmatiger gereden wordt is het goed.

En ik vind dat je niet echt kan oordelen over waarom hij zich dominant gedraagt. Ten eerste krijgt hij nooit snoepjes. Als hij al wat extra's krijgt (appels of zo) dan krijgt hij dat alleen in de voerbak.
En zoals ik al zei: met een consequente hand gaat het prima. Hij moet alleen wel duidelijk weten wie de baas is. En zo'n pony vertrouw ik niet met kinderen.

Niet iedere pony is geschikt voor kinderen. Ik had hem samen met een schetlander staan Die heb ik ook helemaal zelf beleerd en betuigd, nou dat was echt een rotbeest toen ik er voor het eerst kwam.

Hij beet en hij sloeg. Hij was al gecastreerd maar het was een duivel. Nou na dat ik een tijdje bezig was heb ik hem voor een sulky beleerd. Later heb ik hem vluchtig ingereden omdat hij verkocht werd. Hij is verkocht aan mensen die hem voor hun dochtertje wilden hebben. Het meisje was vijf jaar oud. Ze kon er mee lezen en schrijven.

Dus ik denk niet dat het aan de opvoeding ligt dat Aaron niet geschikt is voor kinderen.
Beide pony's zijn op de zelfde manier opgevoed. Aaron eigenlijk iets strenger nog omdat hij toen hij nog hengst was af en toe aardige streken begon te krijgen.

Dus om het maar kort samen te vatten: ik vind niet dat je mag oordelen over hoe ik mijn pony opvoed. Je kent hem en de situatie niet.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 22:54

Kaj,
om er even tussen te komen.
Ik denk dat je dan beter deze vraag niet had kunnen stellen.
Dit land heeft vrije meninsuiting.
dus dat geld ook voor die persoon hierboven!
Vrij Nederland! Tong uitsteken

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Wat zou ik hiervoor kunnen vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 23:00

Replay schreef:
Op 6-jarige leeftijd nog steeds niks mee gedaan, wel een beetje een slechte zaak.
En dat hij erg "dominant" is op stal zal wel komen dat je hem een beetje te veel verwend met bijv. snoepjes en dergelijke.
Ik zou er zelf niet meer dan 1000 euro voor geven....


Waarom is dat een slechte zaak? Peer is ook 6 maar hij kon ook bijna niks. En precies, als je de mogelijkheid heb om er vaker op te rijden dan zal het vanzelf beter gaan. Peer kon dus niet zoveel en werd 2 of 3 keer bereden in een week. Hij is verkocht voor 2500,- gulden en dat voor een fjord.
Als je een paard moet doorrijden in een slechte wei dan snap ik dat hij nog niet zoveel kan. Oh sorry ik laat me weer helemaal gaan. Bloos

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Wat zou ik hiervoor kunnen vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 23:23

Replay schreef:
Op 6-jarige leeftijd nog steeds niks mee gedaan, wel een beetje een slechte zaak.
En dat hij erg "dominant" is op stal zal wel komen dat je hem een beetje te veel verwend met bijv. snoepjes en dergelijke.
Ik zou er zelf niet meer dan 1000 euro voor geven....


als jij zo'n pony voor mij zou hebben voor 1000 euro, dan zou ik hem zo kopen!! twee maandjes trainen en dan lekker verkopen voor 2000 euro.
Enne, over dat dominante: dat heeft er denk ik echt niet zo mee te maken, voor zover wij hier allebei over kunnen oordelen

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-02 23:24

Sunnylover:

Ik vraag om een mening over wat hij waard is. Ik krijg een reactie over hoe ik mijn paard opvoed. Ik zal hem wel verwend hebben enzo.
Dat is dus geen reactie op mijn vraag.
Als iemand (ongevraagd) kritiek levert wil dat niet zeggen dat je er niet op in mag gaan of wel?

Het had best gekund dat het een verwend krengetje is. Maar dat kan je niet beoordelen over het internet dus ga er dan ook niet van uit.
Ik meen me trouwens te herinneren dat jij ook niet erg blij was met kritiek op jouw verhalen over Bogashka, daar reageerde jij ook op. Waarom zou ik hier dan niet op reageren?

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-02 23:30

Voor de andere reacties:

Thanks. Het is inderdaad zo dat het echt een kwestie is van even regelmatig erop.

Ik heb het idee dat dit topic de verkeerde kant opgaat. Ik heb een pony met een superkarakter maar hij is niet de makkelijkste. Daar moet je mee om kunnen gaan en vandaar dat ik hem niet geschikt vind voor beginners. Iedereen mag daar van vinden wat hij wil, maar oordeel niet voor je de feiten kent.

Zal nu weer gewoon ontopic blijven: hij is zeker niet te koop maar ik was gewoon nieuwsgierig wat je voor zo'n pony ong. betaald.

Groetjes Kim

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 14:04

Wat voor ras is het?
Zit er papier bij?
Wat is de afstamming?

maybe behaald ie dan de 1500 euro

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 15:05

Sunnylover schreef:
Kaj,
om er even tussen te komen.
Ik denk dat je dan beter deze vraag niet had kunnen stellen.
Dit land heeft vrije meninsuiting.
dus dat geld ook voor die persoon hierboven!
Vrij Nederland! Tong uitsteken


sjong moet jij zeggen, jij vliegt de boom al in als iemand dat bij jou doet.


nu weer ontopic:
ik zou zo rond de 1500 Euro zeggen.
Hij is nog jong en niet kapot gereden! Je kunt ook 4 jarige paardjes kopen die in de Z zitten, dat lijkt mij neit goed.
En het is een knappe jongen Haha!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-02 15:12

Thanks allemaal!

Vond het leuk om al jullie reacties te lezen. Misschien is hij in geld wel niet veel waard (alhoewel ik de hier genoemde bedragen niet vind tegen vallen) maar dat maakt mij natuurlijk niets uit. Vond het in ieder geval leuk om de reacties te lezen. O ja er zitten geen papieren bij dus ik heb geen idee van de afstamming. Maar ja dat is ook wel het laatste waar ik op let als ik een rijpaard wil kopen. Als je er nou mee wilt fokken...

NiNjA

Berichten: 150
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: Haren / Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 15:44

Als ik hem zo op de foto zie dan doet ie me wel een beetje denken aan onze Ninja, een haflinger, zie de foto's bij mijn profiel.
Misschien is het wel een haf x New Forest, dat is best wel een gewilde combinatie.
Zie ook de foto's van Ninja in the Picture. ( zomerfoto's )

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 16:04

Ik ben dus niet de enige die zo denkt *LOL* Goedkoop kopen, even rijden en weer verkopen Party!! Merel is net zo...dat is weer een hele geruststelling voor me! *LOL*

Ik zou er zelf niet zoveel voor geven, maar het moet wel mogelijk zijn om er iemand voor te vinden die er 1500 euro voor wil geven als je hem kwijt zou willen Haha!

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 16:12

hmmm 1500 euro (vraagprijs) moet wel kunnen hoor. Het is een mooi beessie en er zijn vast wel mensen die er wel iets mee kunnen....
Maar ik snap uberhaupt niet waarom je een prijs wilt weten terwijl je m niet wilt verkopen. Of denk je er toch af en toe over na?!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 16:32

vlieg, het lijkt mij dat het altijd leuk is om te weten hoeveel je pony ongeveer zou opbrengen Lachen
ik vind het ook leuk om te weten dat bonanza ongeveer 4.000 Euro waard is, maar aan de andere kant eigenlijks niet, haha, net porselein Haha!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 21:24

gomir schreef:
Ik ben dus niet de enige die zo denkt *LOL* Goedkoop kopen, even rijden en weer verkopen Party!! Merel is net zo...dat is weer een hele geruststelling voor me! *LOL*

Ik zou er zelf niet zoveel voor geven, maar het moet wel mogelijk zijn om er iemand voor te vinden die er 1500 euro voor wil geven als je hem kwijt zou willen Haha!


Even oftopic: uhm, ik doe het niet zo, maar zou het in dit geval wel zo doen, is wel even geld verdienen Haha!

maarre, het lijkt een leuke pony, en als er leuke gangen opzitten, kun je hem even knap opleiden en dan voor een knap prijsje verkopen. alleen jammer dat het een E is, maar ja, daar krijg je tegen woordig ook nog wel knap wat geld voor krijgen!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-02 01:51

Nogmaals ik zit er echt niet aan te denken om hem te weg te doen! Heb hem al vanaf dat hij drie maanden oud is!!!

Maar omdat hij als veulen eigenlijk praktisch niks heeft opgebracht en er nu veel mensen zijn die hem mooi vinden was ik gewoon nieuwsgierig.

Maar ik heb echt geen plannen om hem weg te doen hoor.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 10:32

haha wees blij anders was je hem volgens mij zo kwijt Haha!

er zijn tegenwoordig veel meer mensen die naar kleur kijken en de jouwe heeft een prachtig uiterlijk!

dat moest ik nog even kwijt Knipoog

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-02 13:48

Thanks again!!!
Die van jou is ook echt leuk...