Stapmolen, tips voor gebruik?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:49

Chade schreef:
Verder is het wel goed om op te letten dat je het opbouwend gaat doen. Dus eerst 10 min. en dan steeds een beetje meer totdat het gewenste aantal minuten word gelopen.


Hier ben ik het dus niet mee eens.... tuurlijk moet je het enigsinds opbouwen, maar als jou paard gewoon een gezonde conditie heeft kan hij makkelijk ineens 30 minuten in de molen stappen, het gaat hier om stap, niet om draf of galop ofzo Knipoog

Verder tips.... tja als je paard het niet gewend is zou ik zoiezo wel even de eerste paar rondje meelopen zodat ze weten wat de bedoeling is.

In de winter vind ik het ideaal om mijn paard vast met zadel en al warm te laten stappen, dan weet ik zeker dat de spieren goed warm zijn alvorens ik zware arbeid ga verlangen.
Ook uitstappen in de molen is ideaal, in de winter haal ik het zadel af en gooi hem een zweetdeken op, dit omdat hij uiteraard wel warm was (ook onder het zadel) en niet wil dat hij ineens te snel zal afkoelen.
In de zomer heeft mijn paard nooit een dek om, dus ook niet in de stapmolen.

Afbeelding


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:03

Waterkippie schreef:
ja maar het paard moet er toch ook aan dat ding wennen?
is 30 minuten dan niet wat veel zo de eerste keer?



Als het paard eenmaal de bedoeling snapt maakt het echt niet uit of hij 10 of 30 minuten in de molen staat.
Zo moeilijk is het niet, het belangrijkste is dat ze het omdraaien snappen, dan kan er eigenlijk niets fout gaan Knipoog

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:44

Chade"]
Cinzano Verward
Jij zegt dat je het niet met me eens was, nou maakt dat verder niks uit maar Semmie zei dat ze voor het eerst een stapmolen hebben...
Dus bestaat er een grote kans dat er paarden op stal zijn die helemaal nog nooit een stapmolen hebben gezien of er uberhaupt in hebben gezeten... Verward Dus lijkt het mij niet zo slim om een paard er dan al gelijk een half uur in te laten. Wie weet wat hij doet?? Misschien snapt hij het niet,
[/quote]


Misschien is lezen handig


[quote="Cinzano"]
Verder tips.... tja als je paard het niet gewend is zou ik zoiezo wel even de eerste paar rondje meelopen zodat ze weten wat de bedoeling is.
[/quote]

[quote="Cinzano schreef:
Als het paard eenmaal de bedoeling snapt maakt het echt niet uit of hij 10 of 30 minuten in de molen staat.
Zo moeilijk is het niet, het belangrijkste is dat ze het omdraaien snappen, dan kan er eigenlijk niets fout gaan Knipoog

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:50

Neehoor, gezellig babbelen op bokt en elkaar dingen proberen wijs of duidelijk te maken, leuk toch, houd ons weer van de straat Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 bezoekers