Transportbeschermers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Transportbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-02 13:51

Ik zit eigenlijk te twijfelen of ik transportbeschermers zou komen voor Azaz. We gaan vaak weg met de trailer. En hij kan behoorlijk te keer gaan af en toe in de trailer. Gelukkig is er tot nu toe niks gebeurt, maar ik wil hem wel zo goed mogelijk beschermen.
Hebben jullie ervaring met transportbeschermers ?
Welk merk hebben jullie en bevalt dit ??
Waren ze erg duur ? enz enz.
Zelf vind ik BR een fijn merk. Zou dit een goede keuze zijn ??

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 14:05

BR is een fijn merk. Niet te duur en wel heel goed.
Ikzelf heb voor Imker transportbeschermers van Harry's Horse. Kosten vorig jaar 50,- voor 4 beschermers. het zijn wel die korte, die niet over de hak heengaan. Ik ben er prima over te spreken. Meestal gebruik ik ze als ik op wedstrijd ga, want dan worden ook zijn benen niet meer vies. Voor langere stukken (over 30 km) gebruik ik voor beschermers en achter reisbandages(voor de extra safety). Ik zou niet van die superdure kopen, omdat de goedkopere ook goed zijn, let wel, niet van ieder merk, (want bandages worden snel vies=veel wassen=snel kapot en beschadigd). Succes ermee!

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 14:29

Als ik jou was zou ik wel transportbeschermers voor je paardje kopen. Stel: je komt aan op plaats van bestemming (we gaan nu even uit van een concours) en je paard heeft zijn been open gehaald, dan kun je weer terug naar huis.. Scheve mond Ik weet eigenlijk niet wat voor merk mijn transportbeschermers zijn, maar ze bevallen wel goed. Haha! Die dingen zijn wel duur, maar ik raad je toch aan ze te kopen, zeker als je paard zich zo druk maakt op de trailer. Lachen

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 20:39

Ach, mooie uitvinding om mensen geld uit de zakken te kloppen. Ik reis al jaren met mijn paard door Nederland, zonder er iets omheen te knopen. In al die jaren is dat eens een keer fout gegaan en toen zouden transportbeschermers eerder tegengewerkt hebben dan geholpen. Als je paard z'n been eraan kan openhalen, dan kan ie er ook met beschermers achter blijven haken. Dan raakt ie in paniek en slaat alles aan gort, inklusief zichzelf.
Het is veel belangrijker dat je een goede, stroeve bodem in de trailer hebt en daar dan niks op leggen, anders schuiven ze daar alsnog over uit. Mijn paard staat regelmatig twee- driehonderd km op de trailer, zonder bescherming en zonder problemen. Beschermers bemoeilijken ook de doorbloeding van de benen, zeker bij bandages, met als gevolg dat je paard helemaal stram en stijf van de trailer komt, regelmatig gezien. Daar heb ik dus nooit last van.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 21:34

Wij hebben een paar korte, van F55,- (divoza) en een paar Equiline's ofzo. Dat zijn lange. Die zijn echt super. Waren wel over de honder piek. Maar het is wel een stukje safety voor je paard.

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 23:02

ik zou toch beschermers kopen als ik jou was ook omdat je zelf al zecht dat ie vlink in de trailer te keer kan gaan

die van eskadron heb ik en dat vind ik zelf een fijn merk maar BR is ook super tenminste niet zo duur en volgensmij ook nog even goed

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 23:03

Zoals aan de reactie van 'ikke' te merken, zijn de meningen er idd over verdeeld, net zoiets als wel/niet vast zetten op de trailer.

Maar ff weer on-topic:
Mijn eigen paard draagt alleen zn peesbeschermers op de trailer, dit is omdat ie helemaal gaat flippen met transport beschermers om.
Ik heb al vanalles geprobeerd maar ik kan t hem niet aan zn verstand brengen dat t niet eng is.
Het andere paard wat ik rij, krijgt wel transportbeschermers (4-kant) om.
Ik vind t toch een stukje safety.

Welk merk enzo weet ik eigenlijk niet.
BR heeft goed spul, dus vast ook wel goede transportbeschermers