Prijzen castratie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lienet

Berichten: 566
Geregistreerd: 15-03-04

Prijzen castratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 23:58

Wat betalen jullie voor een castratie Pony of Paard?

(Ik las laatst op internet een castrateur die er 60 euro voor vraagt: ik zou mijn dier dat niet aan doen....zo'n amateur, alleen de naam al: Castrateur!)

En is het een voordeel om het in de wei te doen? Of beter in de kliniek of bij de veearts thuis???

ikke

Berichten: 37528
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 00:39

Klinisch voor 325euro. Heeft ook absoluut mijn voorkeur. Ik heb genoeg ellende gezien bij paarden waarbij het geen geld mocht kosten. Nou, dat geld hebben ze alsnog naar de veearts gebracht!

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 00:42

die van mij is op wei gecastreerd, doorr goeie VA's. Dit koste toen 150 euro, en is n jaar terug gebeurt.

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 07:32

ik heb het in de stalgang laten doen, duurde zo'n kwartiertje, en het koste me 137,50.

het is door een DA gedaan, en na 2 dagen kwam een zwelling, 2 dagen ,2 x per dag afgespoten en sindsdien heeft ie er helemaal geen last meer van gehad.

ik wou zelf niet naar de kliniek omdat vlieg altijd ergens heel erg moet wennen en had geen zin in een gestresst paard, die dan ook nog es onder het mes moest.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 09:27

alles bij elkaar 100 euro, in de wei en door de VA, is een jaar geleden gebeurt.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 09:42

5 jaar geleden heb ik mijn pony in de wei laten castreren door de DA en kostte me 200 gulden.

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 10:56

Wij hebben de hengst laten catreren 4 maanden terug en wij waren E75 kwijt
En het is een gewone dierenarts die het bij hem thuis deed

callippo

Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 11:01

Bedenk wel dat zo'n "amateuristische" castrateur al veel meer paarden heeft gecastreerd dan de DA... OK, hij heeft er wrs geen officiele opleiding voor gevolgd en het wordt ook niet verzekerd wanneer je je paard naar de castrateur brengt. Maar ik had mijn paardje liever wel daarheen gebracht...

Nu is hij op de wei gecastreerd, 200 euro (voor een paard van zo'n 450 kilo)
Voordeel van op de wei is dat ze in een vertrouwde omgeving weer wakker worden. Nadeel bij die van mij was dattie veel narcose nodig had om zn bal-spier te ontspannen dus duurde het lang voordat de narcose helemaal uitgewerkt was.
Veel beweging is ook goed voor ze wanneer ze net gecastreerd zijn.

De prijs van de castratie hangt trouwen ook nog af van de leeftijd van het paard.

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 11:02

ik was dit jaar 250,- kwijt.
dit omdat de DA 3 keer terug heeft moeten komen omdat de pony in shock raakte van de pijn.
weet niet wat een normale castratie kost

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 11:15

Ustinov is een tijdje terug gecastreerd door een castreur.
[VvdD] Ustinov's castratie + update en foto's
Deze man is veeverloskundige/castreur, doet dus ook niets anders, is ontzettend kundig en heeft wel degelijk een opleiding gevolgd.
Hij heeft voor ons al verschillende hengsten gecastreerd en komt ook veel op bekende stallen hier in de buurt.
Het grote voordeel vind ik dat ze niet onder narcose gaan, gewoon blijven staan en niet gehecht worden.
Ze gaan na de ingreep weer lekker op stal en als ze weer helemaal bij zijn gaan ze gewoon naar buiten, buiten zijn immers veel minder bacterieen dan op stal.

We hebben 1x een paard door de DA onder narcose laten castreren omdat ik dat toen perse wilde en dat was een ramp.
Bij het opstaan maakte hij een rare beweging en daardoor trok hij de hechtigen los.
Omdat toen alles terug trok in de buikholte (soort elastiekjes idee) konden ze er niet goed meer bij om opnieuw te hechten Scheve mond
Hij is toen veel bloed verloren en heeft een behoorlijke tijd op de kliniek gestaan.
Sinds die tijd komt de castreur weer gewoon aan huis.
Ik heb voor Ustinov trouwens 70 euro betaald.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 11:42

315 euro in Emmeloord, via de lies onder narcose.

lienet

Berichten: 566
Geregistreerd: 15-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 13:19

veel verschillen dus, bedankt allemaal voor jullie berichtjes....

window

Berichten: 2451
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 13:27

Mijn paardje is vorig jaar zomer gecastreerd in het weiland tussen de boterbloemen Lachen
door de Uithof hij was daarbij onder algehele narcose en dat koste €269,30
Hij is diezelfde dag weer het weiland in gegaan en heeft nergens last van gehad ik heb hem dus niet af hoeven spuiten of iets dergelijks de eerste dag was het wat opgezwollen maar dat was de volgende dag weer weg.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 13:51

Castratie in de kliniek (castreren dus in de kliniek en dan een week blijven voor overnachting en dan staand castreren) is 200 euro en ik geloof in de kliniek maar dan op de operatie tafel 400