Wie weet hier iets op?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmie24
Berichten: 8
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Voorschoten

Wie weet hier iets op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 20:18

Laatst was ik gaan paardrijden door de bossen.
Nou kwam ik natuurlijk ook Horzels en Dazen tegen Huilen . Ik kwam thuis en ja hoor ze hebben gewoon door me rijbroek een gestoken. Gevolg een dikke bult die pas na een week weg was Verward .

Wie weet hier iets op zodat ik rustig door de bossen kan rijden zonder gestoken te worden?

Alvast bedankt OK dan!

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 20:25

nou er valt niet echt iets aan te doen wat alle beesten tegenhouden maar je kan citroenachtig (of iets anders waar ze niet van houden) op je broek smeren

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 20:29

Bier(gist) houden ze niet van (muggen weet ik zeker, dazen niet, die hebben we hier in Friesland bijna niet). Dat heb je in zalfvorm (eigenlijk voor puistjes, maar ach).
Maar indd iets citroenachtigs helpt ook Gewoon even een anti-vliegen middeltje zoeken bij de drogist ofzo Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 20:32

je heb zn speciaal spul tegen die enge prikbeeste.. (sorry ik vind dazen en horsels ontzettend eng!! mep ze gelijk dood als ik ze zie) kan je bij de drogist kopen

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 20:49

horzels zullen je niet prikken, dat kunnen ze niet, ze zoeken alleen een plekje om eitjes te leggen (die gele stipjes die je soms op paardenbenen ziet), ze kunnen wel irritant om je paard zoemen.

Tegen dazensteken kan je weinig doen, dazen zijn blind en op bloed uit, of dat van jou of van je paard is, maakt ze weinig uit.

Zorgen dat je paard harder zweet dan jij dan zuigen ze je paard leeg en jou niet.

De eerste steek in het seizoen is altijd de ergste, je lichaam went eraan....

Als je ze niet wil tegenkomen, kan je 's morgens om 5 uur gaan rijden of 's avonds na een uur of 9........ of in een polder gaan paardrijden, daar is het veel minder dan in de bossen

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 20:59

er stond een tip in de bit.
Volgens mij was het zo dat je het tekenspul voor honden ook voor je paard kan gebruiken, dat zou niet schadelijk zijn.
Moet je even de bit proberen te bemachtigen, ik hem hem van iemand anders gelezen

Sjimmie24
Berichten: 8
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 21:06

Iedere geval bedankt alvast voor jullie reacties OK dan! , ik zal het zeker uitproberen .

Uiteraard meer tips zijn welkom. ..

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:10

Als ze je al te pakken hebben gehad, zou ik even de HA bellen voor Hydrocortisoncrème, die gebruik ik altijd. Heb een overgevoeligheid voor alle insecten die prikken.

Sjimmie24
Berichten: 8
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 21:13

Dank je wel, zal effe bellen

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:17

Citaat:
Volgens mij was het zo dat je het tekenspul voor honden ook voor je paard kan gebruiken, dat zou niet schadelijk zijn.


Frontline

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:28

Volgens mij kunnen horzels echt wel steken hoor!! heb ik al een paar keer een giga bult van gehad en de paarden ook. En geen eitje te zien.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 22:38

dan was het geen horzel, maar een ander steekbeest.
Een vriend van me is afgestudeerd in allerlei insecten in Wageningen en die heeft me alles over horzel en dazen uitgelegd.......tot vervelends toe Clown

Sjimmie24
Berichten: 8
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 22:43

O lekker dan, weet hij dan ook het wondermiddeltje zodat ik niet gestoken wordt door zo'n steekbeest? Is toch wel prettig aangezien ik a.s. zaterdag als begeleider mee ga op ponykamp. En door de bossen moet crossen

Sjimmie24
Berichten: 8
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 22:48

En kan niet 's morgens om 5 uur en ook niet na 9 uur, Balen!!!!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 07:58

spuit jezelf helemaal vol met Veerust, dat ik het enige dat helpt!
Arme kinderen van het ponykamp........die zullen lek worden gestoken!
Kan je er geen nachtritten of voor-het-ontbijt-ritten van maken?

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 08:22

ik spuit mezelf in het kruidvat vliegenspul, voor het paard helpt het bijna niet maar voor jezelf wel!!

Redneck

Berichten: 1183
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Castenray

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 08:29

Een supermiddel dat werkt voor je paard en voor jou: insectvrij van De Groene Os. Verkrijgbaar bij paardendrogist.nl. Wel duur, maar dat is het enige anti-insectenmiddel dat echt werkt! En we hebben er al heel wat geprobeerd. Als je paard gaat zweten, gaat het juist nog beter werken. Een absolute aanrader. (en het ruikt nog lekker ook...)

ikkies
Berichten: 120
Geregistreerd: 05-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 09:21

Ik word helemaal gek van die kleine vliegjes die steeds in je ogen komen zodat je 6 dgn per week met geiriteerde ogen loopt. Voor de rest hebben we geen rare insecten in het bos.

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 10:54

Anti-vlieg. Of citroen. Dus eigenlijk zorgen dat je stinkt... Het is inderdaad heel irritant. Misschien ligt het ook aan de tijd dat je gaat rijden. De ene tijd zijn ze heel actief en later weer rustiger...

Sjimmie24
Berichten: 8
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 19:28

Nee we kunnen geen nachtritten doen, want het is zo'n speciale gebied waar je voor zonsopgang en ondergang niet naar binnen mag. Maar ik zal zeker de kids voorbereiden om ook wat spul mee te nemen.
Bedankt alvast

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:37

Fellor schreef:
Volgens mij kunnen horzels echt wel steken hoor!! heb ik al een paar keer een giga bult van gehad en de paarden ook. En geen eitje te zien.


hoe ziet er volgens jouw een horzel uit?? (niet l*llig bedoeld) want de meeste mensen verwarren een horzel met een daas. een daas is grijs.En een horsel is ook groter

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:54

Je kunt jezelf ook gewoon inspuiten met het anti-vliegenmiddel dat je voor je paard gebruikt. Stink je wel ff, maar goed het helpt dan ook!

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:16

smurf schreef:
Frontline

Dit werkt alleen bij teken, dazen kijken er niet van op of om. Je paard harder laten zweten dan jij zodat hij lek geprikt wordt is ook niet zo handig, weleens op een paard gezeten dat half op hol sloeg dankzij die gevleugelde vriendjes? Ik spuit idd altijd iets wat naar citronelle ruikt op mijzelf, voor het paard heb ik nu een nieuwe zalf. Zal morgen eens kijken hoe dat spul heet.
Als je gestoken bent, smeer er dan van die echte uierzalf (geel blik) op, dan jeukt het niet zo.
Ps een horzel is zo'n geel zwarte nep-bij en ze kunnen wel degelijk steken!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:17

Gewoon dat spul dat je op je paard smeert/spuit ook op jezelf smeren/spuiten

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:26

Citaat:
weleens op een paard gezeten dat half op hol sloeg dankzij die gevleugelde vriendjes


ja hoor een 2-span terwijl de gasten bezig waren in de huifkar te stappen....

ik heb 4 jaar in Brabat gewerkt op een huifkarbedrijf dus ik weet hoe naar dazen kunnen zijn! We reden altijd met netten en bussen veerust op de kar en werden zelf ook leg gestoken.

Ik woon nu in het Gooi, ben vanavond het bos in geweest met mijn paard, het was erg zweterig en benauwd weer en ik heb geen daas gezien, geen ander steekbeest ook, geweldig gewoon!