Welke stranden openbaar voor paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Welke stranden openbaar voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 13:12

Van de zomer wil ik met een paar anderen een cursus combineren met een paar daagjes strand als het lukt.
Nu ben ik alleen opzoek naar een fijn strand, het liefst met duinen met voldoende ruiterpaden erbij, waar je overdag óók met paarden mag rijden.
Het liefste in Zeeland omdat dat voor ons het beste bereisbaar is.
Heb wel eens gehoord dat er in Burg Haamstede 1 van de 2 stranden altijd opengesteld is, maar weet daar de naam niet van...

Ik heb al gezocht maar kan nergens wat vinden, de VVV zegt er ook niets over. Zal ze maandag eens bellen.

Kan iemand er wat meer over vertellen?? Misschien zelfs met leuke verblijfsadresjes?

Alvast bedankt Knipoog

clementia
Berichten: 69
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 13:26

Ik ben ook wel benieuwd. Jammer genoeg zijn de meeste stranden ook pas na 19.00 'open'. (strand Hoek van Holland dacht ik)

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 08:45

Verder niemand?! Er wonen toch wel ergens mensen aan het strand Scheve mond

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:48

Het strand tussen Renesse en Haamstede is gedeeltijk toegankelijk, overdag. Dit is met borden aangegeven. In de duinen mag je daar altijd rijden, op de ruiterpaden.

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:29

Vervelend dat die stranden daar niet altijd toegankelijk zijn! Op de eilanden (Schiermonnikoog, Ameland, Terschelling, Vlieland) kun je altijd op het strand rijden maakt niet uit hoe laat! Mensen die ik mee heb op buitenrit verbazen zich daar altijd over.. Ik zou haast zeggen kom naar een eiland met die cursus; bel een manege op dat eiland om de paarden te stallen e.d. en je kunt gedurende de hele dag op het strand crossen!

Sidi
Berichten: 34
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:31

Bij ons in Den Helder mag je tussen 9 uur sochtens en 7 uur savond het strand niet op, maat daartussen mag je gewoon het hele strand op...
( ongeveer 25 km strand ofzo )

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:04

in noordwijk en wassenaar mag het ook strand en duin/bos

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:47

In Burgh Haamstede is het volgens mij gewoon open. Bij de duinovergang ga je dan precies de andere kant op dan waar de mensen zijn. Je rijdt dus eigenlijk van de mensen weg. Daar kan je eerst een heel eind door het bos rijden (over de ruiterpaden) en dan kom je vanzelf op het strand terecht.
Ik weet het niet helemaal 100% zeker maar anders moet je misschien even de manege daar bellen... Die weten het denk ik wel. Die manege daar heet Lisiduna en zit dus in Burgh Haamstede. Dat is wel op te zoeken in de telefoongids op internet dan. Succes!!!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 15:06

Dank jullie wel! Ik ga eens bellen...