Haflingerrwenter ongeduldig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Haflingerrwenter ongeduldig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 19:56

Mijn haflingertwenter wil moeilijk stilstaan onder het borstelen,ze draait met d'r hoofd en/of lichaam steeds heen en weer,en schraapt met d'r hoefjes steeds over de vloer,nou geef ik d'r wel 's 'n heel klein tikje op d'r been,maar daar luisterd ze niet echt naar...en dan probeert ze me wel 's te happen,vooral als d'r voetjes op wil tillen,hoe lossen jullie zoiets op?

Kiekeboe1981

Berichten: 70
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Boer'n gehucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:06

Uhm het is een twenter, natuurlijk is ze ongeduldig. Laat lekker staan totdat ze wat ouder is, of ga haar gewoon borstelen in de wei, waar ze kan doen en laten wat ze wil...

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 20:11

Ik haal haar 2x in de week uit de wei,borstel haar ff,en ga met d'r aan de wandel wat ze prachtig vind,zit ze steeds te draaien met d'r koppie,dat vind ik niet erg,wel grappig juist,maar is het dan niet goed om al wat dingetjes af te leren wat eigelijk niet mag,zoals bijten enzo?

Dees1980

Berichten: 2236
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:14

ja een twenter kan erg ongeduldig zijn dat zijn er een hoop. Ze is nog jong dat gedrag gaat er als ze wat ouder is wel af hoor ze gaat steeds meer snappen

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 20:18

en klopt het dat twenters ineens nog 'n groeispurt kunnen krijgen?m'n haffie is nu ong. 1.30m hoog,zou ze wel rond de 1,40 worden?ik hoop het wel,want ik heb haar gekocht om er straks op te kunnen rijden,als ze 3,5 jaar is ongeveer..en ikzelf ben 1,79m lang,en weeg 65kilo,dus ik hoop dat ze nog wat groeit..en nog wat breder word(haar ouders ken ik niet trouwens).

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:13

Twenter of niet, happen/bijten mag imo nooit, dit is een leeftijd waarin opvoeding centraal staat, daarbij hoort dus ook dat de pony leert dat ze niet mag happen/bijten, dit moet je dus corrigeren en niet toelaten dadelijk is ze 3,5 en wil jij ermee aan het werk en hapt ze nog steeds dat gaat voor een gedeelte wel over (omdat leeftijd ook meespeelt), maar als je het toelaat blijft ze het proberen al dan niet in mindere mate, ze moet gewoon weten dat dit niet mag.

Dat ze wat ongeduldig en kijkerig is normaal, dat hoef je ook niet te proberen om eruit te krijgen dat hoort nu eenmaal bij de leeftijd, maar met mate, want als het op een vervelende manier wordt, dat jij je eraan gaat storen, moet ze even op dr plaatsje gezet worden. ze kan natuurlijk niet alles maken omdat ze nog maar 2 jaar is, dat is onzin.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:23

Lekker in het land laten en pas met haar aan de slag gaan als ze echt volwassen is. Het zijn daarvoor net kleine kinderen, ze kunnen ook geen moment op hun stoel blijven zitten. Laat ze opgevoed worden door andere paarden --> daar worden ze het makkelijkst van.