Hoeveel geld zouden jullie hiervoor vragen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Hoeveel geld zouden jullie hiervoor vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-02 15:24

Ik werk (mesten) op een pensionstal waar Waldo ook staat en daar vlecht ik voor de jachtruiters (voor 15,-gulden per keer)

Nu heb ik een tijdje vakantie gehad en hing een dame aan de telefoon of ik haar spullen kon schoonmaken want ze was gestopt met rijden want ze heeft een baby gekregen en wilde haar spullen opslaan, maar dan moesten ze dus wel goed schoon zijn. Dus dat heb ik gedaan (over de prijs zouden we nog overleggen) en vandaag kwam er een ander stalgenootje naar me toe of ik (uiteraard tegen betaling) ook al haar spul schoon wilde maken. Is goed, heb toch nog vakantie. Maar nu de hamvraag: Wat moet ik er voor vragen??

Beide dames is het volledige spul wat ik gedaan heb/moet doen: 2 zadels, 2 hoofdstellen, extra teugels, slofteugels, bijzets, longeersingel, singels, alle beschermers (5 stuks ofzo), Allemaal leer dus. Ik heb bij die eerste dame er ong. 4/5 uur over gedaan om alles schoon te krijgen.

Wat zal nou een redelijk bedrag zijn om t5e vragen? Ik zat zelf te denken om maar een 'standaard tarief' aan te nemen, voor 'het hele kastje' (grote beurt) en voor 'het rijspul' (enkel zadel, hoofdstel en één paar beschermers voor voor een wedstrijd ofzo) want ik denk dat ze daar wel oren naar hebben op stal.

Ik zat te denken aan ong 50 gulden grote beurt, 20 gulden kleine? Of is dat teveel? (gebruik mijn eigen zeep, spons en wax) Hoeveel geld zouden jullie vragen??

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 15:54

Ik zou zo een twee drie niet weten wat ik moest vragen, maar ik vind de prijzen die jij noemt niet verkeerd.
Ik bedoel.. als ze het zelf moeten doen zijn ze toch ook heel veel tijd kwijt en ja, tijd is geld.. en het zijn ook nog eens niet de leukste klussen

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 16:05

Ik vind een tientje tot 15 gulden per uur een redelijk bedrag. Dan is f50,- voor die grote beurt niet duur, en die kleine beurt in verhouding iets duurder. Maar daar hoef je je niets van aan te trekken!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 16:13

Das juist helemaal niet duur!!
1. Je ben heel veel tijd kwijt
2. Je gebruikt je eigen spullen!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 16:26

hmm, ik zou proberen eens iets meer te vragen.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-02 18:51

steef, zoals? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 18:53

Jammer dat je niet in de buurt zit Laura, anders had ik het graag voor dat bedrag uit willen besteden! Goede deal!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 18:58

Ik denk dat het opzich best een redelijk bedrag is, maar ik zou het zelf niet geven (ik doe het dan liever zelf)
Maar ongeveer 40 gulden lijkt me een redelijk bedrag voor zoveel spullen.

Maargoed, het is maar net wat die vrouw ervoor wil geven! Misschien is ze je hardstikke dankbaar ofzo, en stelt ze zelf veel meer voor!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 19:38

steef heeft gelijk...
gewoon probern meer te vragen...
Je gebruikt je eigen spullen,
als ze weigeren kun je altijd nog zakken...
zo hoog mogelijk proberen!

Kuss

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 19:46

Ik denk dat je prijs goed is, maar wel nog de kosten van je spullen meetellen, ik zou daar ƒ10,00 voor een grote beurt en ƒ5,00 voor een kleine beurt voor vragen. Kijk als ze bereid zijn meer te betalen dan kun je altijd meer vragen, maar overvraag niet. Je kunt beter iets te weinig vragen en dan in de tijd de prijs wat opschoeven als dat je nu de hoofdprijs probeert te vangen. Bovendien, als je er geen hekel aan hebt om het te doen, dan heb je bij een iets lagere prijs uiteindelijk meer geld omdat meer mensen het dan aan je zullen uitbesteden.
Ik zou me graag bij je klantenkring voegen, maar ja de tijd die het kost om het te brengen is meer dan de tijd die het kost om het zelf te doen, helaas.

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Hoeveel geld zouden jullie hiervoor vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 21:15

Laura schreef:
Ik zat te denken aan ong 50 gulden grote beurt, 20 gulden kleine? Of is dat teveel? (gebruik mijn eigen zeep, spons en wax) Hoeveel geld zouden jullie vragen??

Hoeveel is dit in euro??????????????????
Ik woon in België.
is dit ongeveer 50 gulden, is dat de prijs niet van 25 euro????????????
ik zou het niet weten hoeveel te vragen, ik werk niet want zit op school.

Groetjes

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 21:28

even omrekenen:
je tijd + werk: 5 uur (ff voor gemak), reken ik F 8,- p/u is weinig dus! komt op een bedrag van: F 40,-
je eigen materiaal: zo'n 10% van aankoops bedrag? = ong F 5,-

totaal dus F 45,-

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 22:40

Nix mis mee, t is je vrije tijd die je er in stopt en je gebruikt je eigens spul er voor dat ook niet uit de lucht komt vallen!!!
Zoals als is gezegd, kun je proberen om iets hoger te beginnen, zakken kun je altijd nog als ze t er niet mee eens zijn.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 22:41

Ik zou aan die eerste mevrouw ongeveer 25 euro vragen.
Je deed er 5 uur over en gebruikte je eigen spullen.
4,5 euro per uur, is in totaal 22,5 euro.
En voor je spullen reken je dan 2,5 euro.

Mocht je voor die tweede mevrouw korter of langer bezig zijn, reken je gewoon 4,5 euro per uur, en iets minder kosten voor je eigen spullen.
Want die eigen spullen zijn ook niet goedkoop!
Verder is het niet 'gewoon schoonmaakwerk' wat je doet, je hebt er verstand van en die mensen kunnen er van op aan dat hun materiaal goed schoon en ingevet enz. opgeslagen kan worden.
Succes!