Subli EM (EnergiekernMix)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 18:03

Wat Pipo zegt. Ik geef alleen wat extra als dat ECHT nodig is. Ik heb op een springstal gereden waar de paarden internationaal liepen.. die kregen echt niet allemaal poedertjes enzo. Ik laat een paar keer per jaar bloed prikken, om uit te zoeken of ergens behoefte aan is. Laatst was de heamatocryt-waarde wat laag, dus toen heb ik eventjes heamolytan gevoerd. Ik voerde vroeger ook allemaal poeders zoals muscle base van Cavalor etc. Peperduur, maar oke, het werkte. Nu ben ik overgegaan op beter voer, heb een heel schema opgevraagd met alle stoffen zoals aminozuren en vitamines, en dat vergeleken met de preparaten die ik bijvoerde.. Nu doen ze het super zonder ook maar een poedertje, en met een zeer uitgebreide mengeling (lannoo) en lucerne ipv kuil/hooi..

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 18:26

Pipo schreef:
Nee ik probeer er mee aan te geven dat het misschien verstandiger is om eens een ander merk brok te gaan proberen ipv voersuplementen of iets dergelijks bij te gaan voeren.


Ik was idd van plan om over te stappen op havens, maar heb dus een zak brok gehaald, had een voedingsadvies van Havens gekregen, en hij vertikt het om het te eten Lips are sealed

Pavo heb ik vorig jaar geprobeerd, en met 2,5 kilo per dag was hij al onhandelbaar tijdens het rijden maar hij werd er wel mager van, omdat 2,5 kilo brok niet veel is voor een paard wat dagelijks aan t werk wordt gezet. dus Pavo probeer ik niet meer kijk hij zal nooit echt makkelijk worden met rijden, maar de tijd van staken en steigeren, voorbenen over de bakrand heengooien etc heb ik inmiddels wel gehad, en met Pavo begon het hele circus weer opnieuw, en ben niet zo'n held meer nadat we achterover zijn geklapt dus weer teruggegaan op subli, en hij was weer normaal te rijden

de andere 2 krijgen ook subli en doen het er super op, niet mager, hof ze niet veel te voeren etc, maar ja Quentin die wordt er dus wel mager van, dit jaar trouwens voor het eerst dat ie ook in de zomer wat mager blijft, maar Havens eet is dus niet, zelfs niet als ik het meng met subli muesli, waarmee ik normaal alles bij hem naar binnen krijg

hij krigjt trouwens niet standaard supplementen bijgevoerd, alleen knoflooksnippers in de zomer ivm vliegen en als ik merk dat hij wat meer krampen gaat trekken voer ik tijdelijk vit. E+seleen.

maar die Subli EM had ik goede verhalen over gehoord dat paarden die wat mager bleven daar erg van opknapten en dat ze er meer energie van kregen zonder feller te worden
denk dat ik toch maar zo'n zak ga halen, en er zit nu tijdelijk een maatbekertje bij van 300 gram dus ik ga hem eens een tijdje(tot de zak op is) 300 gram per dag bijvoeren en da wat minderen met de brok en bij subli om voedigsadvies vragen

weet iemand trouwens of de Boerenbond ook lucerne verkoopt?

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 19:44

Ik heb het net ook gehaald. Omdat San momenteel niet de benodigde brok naar binnen krijgt dan dat hij eigenlijk nodig zou hebben.
Hij staat nu 24/7 buiten en er staat niet veel groen meer op het land.
Ben benieuwd hoe hij gaat reageren.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 11:23

Pipo schreef:
Nee, waarom? Goed voeren is voldoende. De paarden lopen geen GP nivo.


Is ook wel zo hoor. Je kan het ene paard niet met de andere vergelijken ene paar dloopt makkelijker en fijner door zijn lijf als de andere.

Mijn paard had het eigenlijk niet nodig maar na de koliek operatie merk ik toch dat hij de hulp nodig had/heeft. Vooral nu hij dresuur, springt en cross loopt is de zwaarte qua training toch omhoog gegaan.

Leuk om te horen dat andere mensen er ook tevreden over zijn (subli EM).

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 13:07

Nou ik was even te royaal geweest .. Ik had 2 dagen een maatbekertje gegeven. En San was niet te rijden vandaag. Ik weet dat hij op dit soort produkten erg vel kan reageren (ook van granen en musli) vandaar dat ik zo blij was dat dit een produkt zou zijn die hem wel rustig in zijn hoofd zou houden.. Ben maar even drastisch gaan minderen en geef nu eerst maar 1/3 maatbeker. Ach weer wat geleert van mijn paard Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 13:19

Quentin heeft nu ook 3 dagen 1 maatbekertje gehad, en dan amper 4 ipv 5 kilo brok en heel zn trucendoos ging weer open!
gisteravond al flink staken en steigeren bij de clubles, en wist ineen de uitgang weer te vinden dus hij vertrok alvast richting huis na een halfuur les(uiteindelijk wel weer terug gekregen op t oefenterrein)
en ben nu net terug van priveles, heb t dak van dichtbij gezien, en de grond ook Clown

de tijd dat ik er wel op zat liep hij alleen te rennen en onder me uit te lopen

dus dat van meer energie maar niet feller klopt dus niet helemaal, dat wordt hem dus weer 7 dagen per week keihard laten werken om hem normaal te houden, moet wel zeggen dat ik hem wel soepel vond, vanaf t 1e moment dat ik erop zat liep hij goed en lekker los, terwijl hij normaal in t begin wat stijf is(kramptrekker)

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 19:27

Rio is ook een kramptrekker en dat was ook de reden waarom ik ook met de Subli EM ben begonnen (2 maanden geleden). Omdat ik gelijk een megazak via de groothandel kreeg zonder maat beker ben ik direct met voerscheppen te gelijk aan de gang gegaan. Dat is dus niet goed. Rio raakte aan de diarree en wilde het niet meer eten. Momenteel geef ik hem per dag een maatbekertje (in 3x gevoerd over het bix heen) op aanraden van de subli vertegenwoordiger ben ik gestopt met supplementen en muesli.
Hij doet het er goed op, heeft veel conditie, is soepel maar wel rustig. dus ja het is prima spul! en als je het via de groothandel koopt betaald je voor een grote zak (15 kl. meen ik) 22 euro, dat is dus veel goedkoper dan de zakjes bij de welkoop.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 19:55

ik moet ff kijken hoeveel ik heb betaald geloof rond de 14 euro voor 7,5 kilo scheelt idd 6 euro dan met een grote zak!

Quentin krijgt nu ipv 5 kilo brok+3 scheppen muesli nog 4 kilo brok en 1-2 scheppen muesli gemengd met 1 maatbekertje(300 gr) subli EM, anders eet ie het niet(t is nogal een kieskeurige)
maar als hij er goed van op gewicht kan blijven en soepel blijft met zn achterbenen(en zn hele lijf natuurlijk) blijf ik het zeker voeren!

ik zou nu 25 dagen met 1 zak doen( 300 gr x 25 = 7,5 kilo) dus dat is zeker wel de moeite van het proberen waard
ander merk brok was mn 1e oplossing, maar hij wil geen ander merk brok eten helaas, dus hoop dat dit nu de oplossing is voor hem!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:06

z
Laatst bijgewerkt door janna op 21-03-22 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 21:17

in de bijsluiter stond dit:
50-150 gr subli EM per 100 kilo per dag
beginnen met 50 gr per 100 kilo per dag(paard van ruim 1.70 weegt toch wel richting 600 kilo? dan is 300 gr om te beginnen opzich normaal)

maar er staat ook bij dat er een periode van gewenning is en dat na die periode je pas kan merken dat je paard veranderd en minder fel wordt etc

maar t kan idd ook zijn dat 300 gr om te beginnen wel teveel is en hij daarom toch feller werd, vandaag krijgt ie maar 150 gr, eens kijken of ik morgen op concours niet heel het terrein overvlieg Clown

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 22:18

Renske20 schreef:
in de bijsluiter stond dit:
50-150 gr subli EM per 100 kilo per dag
beginnen met 50 gr per 100 kilo per dag(paard van ruim 1.70 weegt toch wel richting 600 kilo? dan is 300 gr om te beginnen opzich normaal)

maar er staat ook bij dat er een periode van gewenning is en dat na die periode je pas kan merken dat je paard veranderd en minder fel wordt etc

maar t kan idd ook zijn dat 300 gr om te beginnen wel teveel is en hij daarom toch feller werd, vandaag krijgt ie maar 150 gr, eens kijken of ik morgen op concours niet heel het terrein overvlieg Clown


Ik had dit hetzelfde gedaan Renske maar ook Sandor was niet te harden vandaag. Ik ben nu ook met 1/3 bekertje bezig.
Dat een week en dan een half bekertje een week en dan een week 2/3de een week en dat opvoeren naar een hele.
Omdat het spijsverterings kanaal moet wennen kan het zijn dat ze nu inderdaad feller worden.. Maar dat moet straks over zijn..Succes morgen Knipoog OK dan!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 22:23

Renske20 schreef:
ik moet ff kijken hoeveel ik heb betaald geloof rond de 14 euro voor 7,5 kilo scheelt idd 6 euro dan met een grote zak!


Dat is veel Scheve mond Ik betaal bij de Agrifirm 8.95 euro voor 7.5 kg

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 23:51

ja ik weet t niet zeker, maar 2 zakken muesli en 1 zak subli EM was 30 of 31 euro, die muesli is ik geloof 8 of 9 euro, dus kan ook 12 euro zijn geweest, maar 8.95 was het iig niet
stelletje afzetters dus hier bij de BB

heb net 1/2 schepje gegeven, ben benieuwd hoe het morgen gaat, Griebels gaat mee en mn vriend ook dus er komen vast wel foto's op bokt Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:24

Wel grappig wat ik hier lees. Ik merk duide;ijk verschil dat hij meer energie heeft maar juist koeler in de kop. Hij is normaal best fel met springen en nieuwe oefeningen maar nu is hij rustiger.

Ik ben idd langzaam met de hoeveelheid omhoog gegaan als de dood dat het mis zou gaan vooral om hijal best lekker liep.

Ben benieuwd Renske wat het over een maand doet?.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 20:18

Vandaag zo heerlijk gereden, hij is helemaal soepel in zijn lijf, heeft een fantastische conditie... het is werkelijk een fantastisch middel. Het werkt echt perfect, ik kan niet anders zeggen.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:17

San is nog erg hupsig maar is wel fijn in zijn lijf !
En ziet er ook top uit. Dus af en toen naar de andere kant van de bak nemen we ook maar op de koop toe Knipoog

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 10:47

Las ook dat je het kan geven aan oudere paarden. Is het wat voor een oudje op rust als aanvulling voor in de winter of zit er dan teveel in?

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:25

gouda schreef:
Las ook dat je het kan geven aan oudere paarden. Is het wat voor een oudje op rust als aanvulling voor in de winter of zit er dan teveel in?

Tja, voor op rust weet ik niet..
Ik had gehoopt om ze meer energie e.d te geven Verward
Tenminste wij hebben het ook voor onze oudje, waar ik nog op rij, had gehoopt dat hij ook gewoon soepeler etc zou worden........

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 16:17

Hoi,

Subli EM is dus een voedingssupplement ?? Met , heb ik gehoord, veel vet erin ??
Wat zit er nog meer in qua vit en min ?

En adviseren ze het alleen voor magere paarden ?

Groetjes,

Maris

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:38

Nee top sport paarden, koliekerig paarden, oude paarden, etc...

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 15:17

Wie weet wat er nu precies in de Subli EM zit ?

Groetjes,

Maris

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 15:43

Moet je even op de site van Subli kijken staat alle info in.

Super spul gebruik het nog steeds,