is dit neit een BEETJE overdreven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

is dit neit een BEETJE overdreven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-02 20:43

ik zag op marktplaats een erg mooi paard staan, maar ze vragen er 12.000 EURO voor en zoveel kan ie niet:
Afbeelding
te koop: mooie bruine ruin inspekteur X variant X LT. Generaal X kapitein.geboren 01-06-'95.schofthoogte 1.75,l2+1 dressuur.Het is een sterk paard met een gouden karakter.Hij heeft 3 goede gangen.Verkeers en trailermak.

ik heb even de advertentie overtypt want hij was helemaal in hoofdletter *IRRI*

vinden jullie die nou niet heel erg prijzig????
ik geef toe een erg mooi paard maar hij is 'maar' L2 of is die afstamming zo goed voor dat geld???

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 20:46

Ik heb niet veel verstand van hengsten (op NF en Welsh K na dan Schijnheilig ) maar deze klinken me wel bekend in de oren.
12.000 euro is toch wel ruim 25.000 gulden ofzo?
Hmm, ik vind het ook nogal veel maargoed ik weet niet of die hengsten erg goed zijn. Inspekteur is volgens mij wel een hele goede.
Hij is 7 en L2 dressuur.. Tja ook normaal dus niet extreem goed ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 20:54

Nou ja... vragen kan altijd, misschien geeft iemand het er wel voor.
Zoals mijn wijze vader altijd zegt: het is maar wat de gek er voor geeft

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 21:04

a
Laatst bijgewerkt door janna op 03-05-22 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-02 21:06

ja dat is echt belachelijk!
ik heb ook enit veel verstand van hengsten (nouja van friezen wel Tong uitsteken ) maar ik ken deze ook neit echt.....
en zoals janna zegt, misschien kan ie wel veel meer, je weet eht eigenlijks niet, maar tog vind ik het veel. Kom ik met me 700 Euro aan Haha!

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 21:15

hijs zeker wel mooi maar ook zeker wel duur
ik weet ook niet veel(eigenlijk helemaal niets) van hengsten dus ik kan ook niet zeggen of het superafstammingen zijn
maar op zich is het wel heel duur,zoveel geld heb ik er niet voor over

Anna 16
Berichten: 52
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 14:19

ik vind het absoluut niet duur,
er zijn paarden en die worden nog veel duurder verkocht

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 16:33

Wij kunnen vanaf hier niet zeggen of het een 'duur' paard is,
het is wel veel geld maar misschien is hij wel elke cent daarvan waard.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 16:49

Ik kende ook een 4 jarig paard, heel mooi bruin paardje, met goede gangen etc. Die moest ook minstens 20.000 gulden opleveren, dat is vrij normaal hoor.
Als dat paard goede papieren heeft, mooie gangen en veel kwaliteit heeft, is dit een 'normale'prijs.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 18:31

De afstamming Generaal is erg goed.

Bij mij in Wassenaar is een top dressuur stal,daar staat een hengst die heet Generaal.

De eigenaresse heeft er z1 ,mee gereden een x aantal jaar geleden.

Hij lijkt er wel op moet ik zeggen.

Ik zal wel eens informeren.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 21:12

Voor een ruin van die afstamming en leeftijd vind ik het veel te veel!
Ik ben heeeeel veel paarden tegengekomen die veel meer kwaliteiten hadden ook qua afstamming! (nimmerdor, voltaire, ramiro Z) Bovendien is een ruin ook aléén maar goed voor de sport, later kun je dr niks meer mee dan recratief rijden, kan heel leuk zijn, maar als het om zo'n bedrag gaat!
Nee, dan liever een hengst of nog liever een merrie en die zijn er ook zat voor veel minder geld, en hebben vaak op 7 jarige leeftijd al meer berijkt dan de L, zoals deze ruin, niet dat ze perse Z moeten zijn ofzo, das ook weer niet goed op jonge leeftijd. Maar met 7 jaar verwacht ik toch zeker ong. M niveau. Vooral voor 12.000,- euro omgerekend F 26444,52 !!!
Das veel te veel! Lips are sealed en het is idd maar net wat de gek er voor geeft en vooral met die euro's word je snel 'beetgenomen'.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 01:29

Je kunt zo eigenlijk niet beoordelen of dat het veel geld is, je ziet een foto van zijn hoofd, misschien loopt ie wel super ! Of zijn ze later begonnen met wedstrijden en heeft ie per wedstrijd wel 2 of 3 punten gehaald.
De afstamming is goed hoor. mooi maatje.... er zijn zoveel dingen die meespelen en paarden met goede papieren doen ze niet weg voor een appel en een peer.

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 10:39

*volcano* schreef:
Nee, dan liever een hengst of nog liever een merrie en die zijn er ook zat voor veel minder geld, en hebben vaak op 7 jarige leeftijd al meer berijkt dan de L, zoals deze ruin, niet dat ze perse Z moeten zijn ofzo, das ook weer niet goed op jonge leeftijd. Maar met 7 jaar verwacht ik toch zeker ong. M niveau.


Vind het juist een voordeel dat dit paard nog niet zover getraind is. Op zevenjarige leeftijd zijn ze pas echt volgroeid. De kans is groot dat dit dier nog niet "kapot" is gereden. Mocht dit paard verder gezond zijn, zou ik dat geld er wel voor over hebben (als ik het had *LOL* ).

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 10:42

Ook een heel duur paard loopt risico op koliek, scheve heupen, peesblessures en allerlei andere zaken die hem ongeschikt maken voor gebruik.....daarom koop ik geen dure paarden...met de lager geprijsde dieren kan je ook heel veel lol hebben, en die kunnen ook heus wel onder een goede ruiter de Z halen....

Dus ik vind bovenstaand paard wel heel erg duur... maar daar staat tegenover dat er tig mensen zijn die denken dat een duurder paard een betere investering is, moeten ze zelf weten.....

Als je een paard wilt verkopen, dan is het het allerbeste om er maar zo'n hoog mogelijke prijs op te zetten...Als mensen een duur paard kopen, weet je bijna zeker tenminste dat ze er zuinig op zullen zijn. Als je wilt verkopen dan is duur verkopen het beste wat je voor je paard kan doen