Heb jij wel eens...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Heb jij wel eens...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 17:14

... een manege liefde gehad???
een paard/pony die op de manege stond/staat en die jij helemaal op en top vond?? Bloos
zo ja? en op welke manege stond/staat die dan?

ik heb een lieveling(lexia), die niet veel mesen leuk vinden *LOL* dus elke zaterdag is ze de halve dag van mij Tong uitsteken
xxxxdevica

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:25

ja hoor toen ik een paar jaar geleden nog op de manege reed was ilonka altijd mijn lieveling.
het was een tank van een fjord. heel dik en lelijk Tong uitsteken maar ik reed netjes elke keer mn wedstrijdjes op hem.
ook leasde ik heb wel eens.

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:27

Ik heb een tijdje op Manege Van Zelst gereden maar die is nu dicht, dat is een pensionstal geworden. Daar stond een new-forest merrie (?) Donna, zij was egt super lief en de laaste paar maanden heb ik bijna alleen op haar gereden! (Ze was er nog niet zo lang) daarvoor was het altijd Elvis.

Leo3hoekje
Berichten: 520
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:45

sichting ruiterschool amstelveen Charlie en Early-Bird
en op mijn laatste manege pony manege equito is het Pablo dat is een braziliaans paardje die vroeger mishandeld geweest is en opgevangen door die manege, het is zo'n eerlijk paard. Hij doet nooit een stap verkeerd. rijd super lekker. tis gewoon een schatje Lachen

k_loves_p_c

Berichten: 97
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 18:30

ik was helemaal gek van annebel op manege de randhoeve maar die is gesloten en het is nu aleen maar een pensioen stal maar annabel was heel snel en een geweldig springpaard

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 18:46

Ik was helemaal gek van Rusky op Prinsenstad, was een privepaard geweest en vrij snel verzuurt toen die manegepony werd.
Vond het zo zielig dat niemand hem lief vond dat ik hem maar lief ging vinden Haha!

Na een paar maanden hinnikte die naar me als ik de stal inliep, eerste keer denk je nog aan toeval, maar elke week was het raak, ik kwam binnen, zei iets en dan begon die te hinniken, ze stonden daar in stands, en zodra ik binnen kwam begon die......ik had natuurlijk wel altijd snoepjes bij me, en van de rest kreeg die niets Haha!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 18:55

ik was helemaal gek van KWAPPO van manege CHARDON!
dat is echt mn liefde voor het leven!!
daarna ook maxi en kiddo, goofy heb ik ook heel lang leuk gevonden, maar die is al na 5 jaar afgemaakt, is maar 10 geworden ofzo..

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 19:02

JAAAAHHHH!! Zeker!!
Toen ik net een jaar of vier reedt, stond er op de manege een pony genaamd Mira. Ik was helemaal gek van haar. De enige merrie trouwens waar ik me ooit aan gehecht heb!
Ik mocht altijd op Mira rijden, was helemaal verliefd. Ging ook altijd elke zaterdag een uur vrijrijden op Mira. Ging net voor Fl 7.50, had ook 7.50 zakgeld.... Haha!

Toen de manege weg moest, vanwege de bouw van een nieuwe wijk in Amsterdam moest ook Mira weg. En ik mocht haar niet hebben. Omdat ik Domenic al had. Maar als ik TOEN mocht kiezen.... Nu zie ik wel in dat ik toch beter Domenic had kunnen hebben!
Mira is verkocht aan iemand in Urk, is mij verteld.
Mira stond bij manege stichting het Blije Paard in A'dam Osdorp.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 19:57

Jup Lachen
Nog steeds
Zie mijn Profiel maar voor meer info Knipoog

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:04

Ja Pambri op manege Bentwoud (was ik echt helemaal verliefd op). Maargoed later werd ik bang van dr omdat ze me telkes eraf gooide.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:17

Ik heb zes jaar gereden bij manege Lingenbos in Vuren, en eerst was ik verliefd op Beau Brummel (what's in a name Haha! ), maar daar ben ik een keer lelijk van af gevallen, en toen moest ik hem niet meer.
Toen werd ik verliefd op een paard, Ginger. In het laatste jaar dat ik daar reed heb ik er één keer op mogen rijden, dat was echt geweldig. Eigenlijk was ik een beetje te klein, maar voor die ene keer mocht het *LOL*

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:43

m'n eerste manege liefde van waalzicht is overleden.
nu is shakira m'n liefde op het eerste gezicht. ze heeft zo'n super karakter alleen zit boordevol energie word niet vaak in de les gezet. maar door die energie reageert ze super op je been nu word ze al rustiger doordat ze onder training is bij de instructrice.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:45

op mijn manege ben ik gek op Valerie maar die is nogal geliefd dus daar kan ik niet al te vaak op rijden Verdrietig en verder ben ik ook gek op digger Lovers die is bij ons in de les te klein voor de meeste mensen, dus daar rij ik elke keer op OK dan!

owja, ik rij bij manege bentwoud in Boskoop

Sidi
Berichten: 34
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:04

Ja, mijn verzorgpaard bij mij op de boerderij..
Ik heb haar 3 jaar lang verzorgd en nu is ze weg Huilen

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:27

Yep, het paard heette Vince en stond op manege Zunderdorp.
Ik heb er zelf nooit op gereden want het was echt een paard voor wat meer gevorderde volwassenen en niet een 7/8-jarig meisje Knipoog

Hij was ook het vriendje van ons leasepaard, ze stonden altijd samen op een wat kleiner stukje land omdat ze moeilijk te vangen waren.
Toen ons leasepaard afgemaakt moest worden hechtte ik me alleen maar meer aan hem.

Het was zo'n lieve knuffel Lovers
Maar goed, het is nu zo'n 12 jaar verder en Vince is er al lang niet meer.

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:31

Ja ikke ook Misty, heelemaal verliefd! mooi beestje. 6 jaar donker bruin. Trapte alleen, maar ik was echt verliefd ook het eerste paardje waar ik beetje mee ging dressuren in de manege les... Helaas werd ze verkocht ik heb als laatste op haar gereden op een westrijd de volgende dag was ze weg *snik* ze is toe naar een klote wijf gegaan maar ja beter dan als manegepaardje eindigen. Klinkt een beetje penny achtig.

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:32

Ja en die heb ik nu nog steeds..

Kijk maar in Mijn profiel Knipoog

Jasmijn is ook gewoon een manege paard.. Lachen

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:34

Ze staat trouwens op manege Any Dale..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:53

Ik heb een heleboel manegeliefdes gehad (paarden). Ik heb bij manege Lies Beuker (in Naarden en heel even in Almere) gewerkt en eigenlijk vond ik alle paarden geweldig. Ze hadden ook allemaal wel iets, dat ze bijzonder maakte. Ik hield serieus van allemaal en ik was net zo gek op de manegepaarden als op die van mij.

Er waren natuurlijk wel uitschieters. Sjefke is een paard waar ik echt helemaal hoteldebotel van was. Een geweldig goed leerpaard met een gigantisch goed karaker. Alfido was ook zo'n paard waar ik helemaal weg van was. Toen hij op de manege kwam was hij het vertrouwen in de ruiter volledig kwijt. Ik heb veel op Alfido gereden, zijn karakter stond me heel erg aan. Zowel van Alfido als Sjefke heb ik echt een heleboel geleerd.

En verder had ik ook lievelingspaarden om priveles op te geven. Ik wilde het liefste Old Grey als ik een paard nodig had en Sandor als ik een pony nodig had. Allebei vanwege hun superkarakter en uiteindelijk ook wel omdat ik ze door en door kende. Vooral met heel bange kinderen. Als ze maar op Old Grey of op Sandor zaten dan wist ik in ieder geval zeker dat ze niet nog banger zouden worden Knipoog.

ldwtje
Berichten: 23
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 00:04

Ik heb nog steeds een grote manegeliefde, Sander, op manege Alphense Ruiters Haha!
Maar helaas worden wij voor 5 weken ingedeeld,dus kan ik heel niet vaak op um rijden, maar het is zo'n geweldig dressuurpaard Haha!
Daarvoor reed ik bij manege Avifauna en was Black Jack me lieveling, maar toen sloot de manege.

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 00:19

Mellow.....van manege de belle....
Daar had ik ook mn proefje op gereden toen, maar dat is al lang geleden....ik rijd al best lang niet meer op de manege...

Leuk dit topic ik moest aan haar denken en krijg gelijk weer een leuke heriinering Lachen
Wat een lief beest was dat toch *LOL*

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 08:00

Haha! leuk om deze reactie's te horen Haha!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 08:18

Romanus van de eindhovense manege, maar die is helaas dood en die manege is #$%%&%

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 09:58

Ja! linards Lachen en ik doe hem nu al weer 4 jaar

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:21

De haflinger Walter van manege Oostmoer, een haflinger bij uitstek qua doen en laten. Tong uitsteken