wanhopige zaak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lolleke

Berichten: 2970
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Discworld

wanhopige zaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 13:06

Mijn vrindin heeft mij een wanhopig mailtje gestuurd, namelijk dit:

Citaat:
Oke.. komt ie..


Beste Allemaal,

ik zit met een groot fiasco. Ik heb laatst te horen gekregen dat mijn lievelingspaard en tevens ook beste maatje "naro" verkocht zou worden aan de slacht omdat hij door overbelasting af en toe kreupelt. Nadat ik contact opgenomen had met de eigenaar, bleek dat ik haar zou kunnen kopen en dus zou kunnen redden van de slacht. Helaas blijkt dat ik voor de stalling, per maand 30 euro te kort kom. Op dit moment ben ik wanhopig, en vroeg ik me af of er iemand van jullie een idee heeft.

Groetjes en alvast bedankt,

een wanhopige Cristel.


Wij zijn ook al aan het brainstormen en ze werkt al over, in de tijd dat ze overwerkt help ik haar mee met verzorgen. Toch moet ze meer geld hebben. Iemand een idee? echt alles is welkom.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:15

Haar ouders, kunnen die een beetje sponsoren? Heeft ze ook gedacht aan dierenarts kosten die bij dit paard (net als bij elk paard voorkomt) wel noodzakelijk zullen zijn? Als ze daar al tekort voor heeft, hoe gaat ze dat dan betalen? En de hoefsmid? Ed. ed.

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:16

Goedkopere stalling zoeken?
Verder ga ik met Okkie mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:16

Als ze de stalling al niet kan betalen hoe wil ze dan straks een evt. DA rekening gaan betalen?
Het paard mankeert al wat en vaak blijken het dan wandelende DA rekeningen te zijn.

Lolleke

Berichten: 2970
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Discworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 13:18

Haar ouders betalen de diernarts, maar die stalling moet ze zelf betalen, voor de hoefsmid heeft ze ook een "potje" achter de hand. Het gaat echt puur en alleen om die verrekte 30 euro.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:22

Is er geen goedkopere stalling in de buurt? Er zijn hier iig zat weitjes die heel goedkoop zijn. Dan maar met minder genoegen nemen tot er een betere oplossing is. Of bezuinigen in iets anders buiten de paarden?

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:42

makkelijkste lijkt me om een goedkopere stalling te vinden, evt voor de zomer periode op het land??is meestal ook een stuk goedkoper als een stalling, enne dan heel goed sparen om de 30 euro tekort aan te vullen..maar helaas blijft het meestal niet bij die 30 euro...

dus mss bij een boertje stallen totdat ze wat beter verdiend en een duurdere stalling kan betalen..
en tja om geld te verdienen kan je een hoop doen, evt een avond in de week in een supermarkt gaan werken...

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:44

werken op stal voor die 30 euro?

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:50

Meer dingen zelf doen, bv als ze uitmesten, dan zelf uitmesten en onderhandelen om er gedeelte van het stalgeld af te krijgen. Andere stallen uitmesten om stalgeld naar beneden te krijgen e.d.

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:17

is de DA dan echt duur.. nou echt veel geld heb ik er nog niet aan de DA uitgegeven (gelukkig) de kosten die ik heb betaald is dan voor spuiten.. etc. wat echt nog was..

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:20

Iemand zoeken die mede-eigenaar wil worden? Anders inderdaad goedkopere stalling.

Lolleke

Berichten: 2970
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Discworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 15:46

ok, thnx!