las-ogen bij paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

las-ogen bij paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 10:57

Kunnen paarden ook last van las-ogen krijgen als ze te lang naar een lasstraal kijken? (net als bij mensen)
Ik wil nl mijn pony met dit k*t weer niet buiten hebben omdat ik een dikke vacht wil tegen gaan en ze heeft nog al snel last van mok dus dan is buiten in een modderpoel staan al helemaal niet echt goed.
Maar mijn vader is bezig te lassen in de stallen en volgens mijn ouders kunnen paarden ook last krijgen van las-ogen als ze daar te lang naar kijken, dus kunnen ze beter naar buiten want die paarden weten niet dat ze er niet naar moeten kijken.
Maar ik heb ook nog nooit van las-ogen gehoord bij dieren, dus ik vroeg me af of dat wel zo is?

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:59

Ik denk dat ook dieren daar last van kunnen hebben..

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:00

Nee, je hoort ook nooit van lasogen bij dieren, omdat dieren niet lassen Knipoog.
Maar het kan wel. De opbouw van het oog is ongeveer gelijk en het principe is gelijk. Lekker naar buiten gooien dus!

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:00

het zou me eigenlijk niks verbazen. Ogen zijn heel gevoelig.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:25

Ze krijgen nu niet zo snel een dikke vacht hoor. Hooguit dat het wat wijduit gaat staan en dikker lijkt. Als het straks weer mooier weer is en plat gaat liggen valt dat wel mee. Zou haar nu met storm evt binnen zetten en vragen of je vader dan stopt met lassen. Daarna weer lekker naar buiten.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:00

Kyona schreef:
Ze krijgen nu niet zo snel een dikke vacht hoor. Hooguit dat het wat wijduit gaat staan en dikker lijkt. Als het straks weer mooier weer is en plat gaat liggen valt dat wel mee. Zou haar nu met storm evt binnen zetten en vragen of je vader dan stopt met lassen. Daarna weer lekker naar buiten.


Verward verkeerd geplaatst?

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:12

Kyra is niet verkeerd geplaatst, lees maar goed waarom de TS haar niet naar buiten wil zetten Knipoog

Die dikke vacht valt wel mee idd met even buiten zetten, dat maken ze niet in 1 dagje aan.
Tegen de mok kun je de koten e.d insmeren met spenenzalf of vaseline, dat houdt de vochtigheid wat tegen.

Verder kan ik me goed voorstellen dat paarden ook las ogen kunnen krijgen als ze in die straal kijken.
Niet lassen dus, of naar buiten doen