Rijvereniging rondom Zoetermeer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Rijvereniging rondom Zoetermeer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 16:37

Ik weet niet of het hier of op wedstrijden hoort maar heb het dus hier neer gezet Clown

Ik zit een beetje naar rijverenigingen te kijken hier in de buurt alleen weet ik er niet zoveel. Weet ook nog niet of ik écht lid ga worden en ga starten, maar kijken kan nooit kwaad Knipoog
Heb het liefst een zo goedkoop mogelijke vereniging, het is leuk als er dingen georganiseerd worden maar hoeft niet. Clubles hoeft niet, heb zelf al les en hoef dat niet 2x in de week. Ben eigenlijk opzoek naar iets waar ze een binnenbak hebben zodat ik als het erg slecht weer is daar kan/mag rijden zonder dat ik dan in de les moet rijden.
Ik weet tot nu toe de ZRJV (locatie is manege zilverster in Zoetermeer), geen idee hoe duur die is. Je mag daar geen gebruik maken van de accommodatie, worden FNRS wedstrijden georganiseerd maar mag je alleen aan mee doen als je op Zilverster staat of rijd. Er is een vereniging bij Stal van der Helm in Nootdorp, geloof dat die ZRV heet maar dat weet ik niet zeker. Je kan daar op donderdag les volgen maar verder geen idee of ik daar in de bak mag rijden en hoe duur het is. Heb er een telefoonnummer van dus daar kan ik wel achter komen. Ik weet ook de Blesruiters in Stompwijk. Die is 153 euro, worden wel wat dingen georganiseerd en zit 1x clubles per week bij. Hebben 2 buitenbakken waar je gebruik van mag maken maar als het regent heb ik daar dus niks aan. Lijkt me wel een leuke vereniging omdat ik daar eerst onderlinge wedstrijden kan rijden om te kijken of ik het echt leuk vind. Probleem is alleen dat ik het best wel duur vind en ik dus geen 1x per week clubles hoef maar daar dus wel voor betaal.

Wie weet er nog andere verenigingen in de buurt van Zoetermeer? Liefst dus met binnenbak waar ik in zou mogen rijden, en vind het ook leuk als er onderlinge wedstrijden georganiseerd worden.

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 16:44

je hebt in nootdorp, pijnacker, en leidschendam een paar zitten.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 17:04

Als ik geen namen weet heb ik er weinig aan Scheve mond

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:10

vraag aan sandy die zit op de rijvereniging in Leidschendam, en anders kan je toch gewoon even rondbellen,
Laatst bijgewerkt door DANIenVLIEG op 19-06-04 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:10

oja en je hebt ook RV nootdorp

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 20:15

RV Nootdorp heeft zijn wedstrijden op de Molenkamp. Er wordt geen clubles georganiseerd, maar wel 1 x per jaar een clinic. Leden van de RV hebben voorrang bij de wedstrijden.
Er is ook een rijvereniging die z'n wedstrijden organiseert bij manege Hestar in L'dam. Volgens mij hebben ze wel een verenigingsles. Ben alleen even de naam van de vereniging kwijt. Bloos Meer info over rijverenigingen in deze regio kun je vinden op de site van de KNHS (www.knhs.nl)

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 20:26

RV Nootdorp is goedkoop, dit omdat je idd geen lessen hoeft te rijden.
Voor de exacte kosten moet je me maar een pb-tje sturen.
Daar in de bak kan je altijd tegen betaling rijden, er worden daar wel lessen aan manege klanten gegeven, maar niet elke avond dus er is altijd wel de mogelijkheid dat je van de bak gebruik kan maken.
Er worden bijna elke maand wel wedstrijden georganiseerd en je kan je al 2 maanden van tevoren opgeven voor een wedstrijd.

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:18

De vereniging in die in Leidschendam haar wedstrijden organiseert heer RV Palesteynruiters. Deze vereniging organiseert ook elk jaar de Kievittroffee. Ik weet alleen niets over lessen of activiteiten die ze organiseren. Er is trouwens in Nootdorp ook nog een vereniging die bij Ton en Mieke de Kok zijn gehuisvest. Daar ben ik alleen ook de naam van kwijt...

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:22

In hazerwoude dorp zit RV de prinsenhofruiters. (zaten vroeger bij de vliet) Zie ook:
www.rvdeprinsenhofruiters.nl
Zij organiseren elke maand wedstrijden. Af en toe ook een springwedstrijd.
Ze gaan nu ook oefenspringen organiseren!
Vroeger mocht je tegen betaling daar in de binnenbak rijden... maar ik denk niet dat het nog mag. Ook organiseren zij clinics en ieder jaar Kur op muziek.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:24


_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 12:06

Bedankt allemaal voor de reacties OK dan!
Vereniging die bij Ton en Mieke de Kok zit kan ik wel achter komen, geloof dat iemand van mijn stal daar lid van is.
RV de prinsenhofruiters is niet zo heel duur, 45 euro Lachen

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 13:27

vereniging bij Ton en Mieke de Kok is s gravenhof, geloof ik.

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:45

dana schreef:
vereniging bij Ton en Mieke de Kok is s gravenhof, geloof ik.


Inderdaad!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:06

Leuk starten daar
Ideaal met die buitenbak direct aan de binnenbak OK dan!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:23

Bij stal v.d. Helm is het de Rijvereniging Zoetermeer. Volgens mij kan je ook startkaart lid worden zonder lessen, scheelt wel geld.

Dan heb je de Blauw Gele Vendel. Als je volledig lid bent mag je altijd gebruik maken van de accomodatie (twee binnenbakken). Je kan daar ook startkaarthouder lid worden, dan mag je niet de accomodatie gebruiken. Bij vol lidmaatschap is dat inclusief twee verenigingslessen in de week. En je kan daar ook een beginnerswedstrijd meedoen zonder een startkaart te hebben.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:42

via de site van de knhs naar de regiosite gaan van zh. Op die site naar de kringen in de regio gaan en dan kring 2 (DElftland). Daar kun je ene lijst aanklikken met verenigingen in de kring en daar staat alles wat hier in de buurt zit.

Er zitten genoeg verenigingen maar die huren allemaal een accomodatie en hebben dus geen eigen bak oid. Bij diverse maneges kun je wel de bak huren maar daar betaal je wel ene lieve duit voor.

RV Nootdorp is goedkoop maar RV Pegasus (Bergschenhoek) is NOG goedkoper.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 16:12

Stal vd Helm heb ik inmiddels gebeld, zonder les was het iets van 100 euro, met nog een stuk meer. Het idee van de bak gebruiken heb ik uit mn hoofd gezet want dat gaat toch niet lukken heb ik al gemerkt Haha!

Waar zat die Blauw gele vendel ook alweer, heb het laatst gezien maarweet het niet meer.
Ik denk dat ik even opzoek ga naar de prijs van RV Pegasus, iig bedankt

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:15

BGV zit in Pijnacker, zie voor diverse sites bij www.kringdelfland.nl

En ik heb begrepen dat Epona in Bergschenhoek de goedkoopste in de omgeving is.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:19


_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 16:33

Hoe is de locatie van manege Hestar? Die vereniging is maar 35 euro Lachen
Hoe duur de vereniging bij ton en mieke de kok is ga ik nog even vragen aan iemand op stal.

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:57

Bij Hestar hebben ze 2 binnenbakken en een buitenbak. De grote binnenbak is prima, maar ik geloof dat daar ook vrij veel manegelessen worden georganiseerd, dus ik weet niet hoe vaak die daadwerkelijk beschikbaar is. Daarnaast hebben ze een kleinere binnenbak, maar dat is een vrij kuilerige bak.

Ik ben trouwens zelf lid van de Delflandruiters (www.delflandruiters.nl) maar daar hebben ze een ledenstop. Ze organiseren wel heel veel (clinic's, oefenwedstrijden etc) en zitten op manege de Arckelhoeve in Poeldijk. Ook een hele mooie accomodatie. Maar, nog even los van de ledenstop, misschien voor jou ook te ver.

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:54

Ik ben ook kaartlid bij het BGV! Moet dan alleen even nagaan hoeveel ik ervoor betaal! Zou het zo gauw even niet weten!

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:13

nou ja het is niet echt in de buurd maar ik rij in zoeterwoude bij jeanne d arc. het is echt een leuke vereniging, je mag erin vrij rijden als er geen lessen zijn de lessen zijn op maandag woensdag en zaterdag. en er woorden alerlei dingen georganieseert bv wedstrijdjes enz. en het kost maar omgveer 150 EURO PER JAAR.
en het is een landelijke rij vereniging