meningen gevraagd naar aanleiding van...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rockefeller
Berichten: 41
Geregistreerd: 19-06-04

meningen gevraagd naar aanleiding van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 17:38

naar aanleiding van een topic dat ik eerder heb geschreven
waar op te letten exterieur (spring en dressuur)

vraag ik om meningen over paarden die mij heel erg interesseren.
ik ben van plan om begin 2005 een KWPN paard te gaan kopen, ik heb ook juist voor dit 'ras' gekozen omdat het KWPN paard veelzijdig is.
ik ben van plan om te gaan trainen in de dressuur en oefenen met springen.
(trainen= echt er voor gaan, springen= af en toe een wedstrijdje die niet hoger komt dan de L (ivm risico-gevaar)) zoals in het andere topic stond, ik weet niet zo heel veel van KWPN paarden, en hoe je moet letten op exterieur ivm. spring en dressuur.

ik heb hieronder wat foto's met tekst erbij gezet over de paarden die mij aanspreken. ik zou graag willen horen van anderen hoe ze over deze paarden denken als ze ze zo zien met de tekst erbij. waar moet ik hier op letten, wat is er verkeerd aan de paarden enz.


Het eerste paard : NARCO
5 jarige ruin met een schofthoogte van +/- 172 cm, geschikt voor dressuur en springen en heeft de bouw voor evt. het aangespannen werk.Een echt "multifunctioneel" paard dus, zeker geschukt voor het hogere nivo wedstrijdwerk.Ondanks zijn grote uiterlijk een knuffelpaard, mens en kindvriendelijk en een lief karakter.
klinisch gekeurd en gechipt.
Afbeelding
Afbeelding

[color=blue]Het tweede paard : naam onbekend
Leeftijd: 4
Kleur: Bruin
Niveau: L
Geslacht: Ruin
Stamboek: KWPN
Stokmaat: 1.72 m - 1.74 m
Prijs: € 4000-6000



Stamboom:
vader
Grafiet vader van vader
Ramiro v.v.v.
m.v.v.
moeder van vader
v.m.v. Hurricane
m.m.v.

moeder
keurmerrie vader van moeder
Sultan v.v.m.
m.v.m.
moeder van moeder
keurmerrie v.m.m. Zuidpool
m.m.m. ster prestatie

Extra informatie: Zeer werkwillige en superbrave ruin. In 9 wedstrijden 16 winstpunten (10 in de B en 6 in L1)behaald. Kortom:een betrouwbaar paard om dagelijks ontspannen te rijden en voor uw plezier op concours te gaan.

Afbeelding

de foto is wat onduidelijk, maar stond geen betere op.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:58

Het is heel moeilijk om een paard van de foto te beoordelen, vooral de eerste. Ik ga me daar ook niet aan wagen, ik ga je alleen het advies geven om iemand mee te nemen die er verstand van heeft en je van advies te voorzien op deze punten.

Verder moet je ook een klik voelen met het paard en hem/haar erg leuk vinden.

Dus ga qua karakter/uitstraling af op je eigen gevoel en beweging en exterieurmatig af op de adviezen van een "kenner".

Ik heb destijds de paarden gefilmd, en deze aan een aantal mensen laten tonen. Zo krijg je meerdere meningen en adviesen waar je je voordeel mee kan doen.

Daarnaast altijd een aankoop keuring laten doen door je eigen DA.

Succes met je zoektocht!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 18:42

ik ga mee in bovenstaande..

wat me opvalt aan dit paard zijn de sabelbenige achterbenen , en de vrij rechte rug, vooral de lendenpartij lijkt wat bol te staan
voor lijkt ie wat steil gekoot
dit kan beide tot vroegere slijtage leiden.
verder vind ik het onder de man een leuk dier om te zien
zo zonder ruiter vind ik m erg ouderwets
verder zegt die klinische keuring me weinig, dus laat hem zeer zeker wel rontchenologisch keuren !
zeker omdat ie redelijk aan de maat is .
verder moet je gewoon gaan kijken, misschien valt t in het echt wel mee
alhoewel die rug denk ik hetzelfde zal blijven.

Rockefeller
Berichten: 41
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 19:38

dat van zijn rug vond ik inderdaad ook al wat vreemd, maar wist dus absoluut niet zeker.

(het zijn wel 2 verschillende paarden Knipoog, maar ik zie nu net dat de kleur niet heeft gedaan door een dom foutje van mij)

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 19:44

Kun je nagaan hoe weinig je kunt zeggen van een foto, als iemand niet eens ziet dat het 2 paarden zijn Haha!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:58

hihi *bloos* nu zie ik het aan de sokjes Bloos!
ze hebben wel beide een beetje een grof hoofd en zijn beide recht in de rug .. ik vond het ook al vreemd, bij het bovenste paard verw88 ik ook niet de bewegingen van het onderste paard

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 07:15

zo op het eerste gezicht:paard 2!
maar neem idd een goede adviseur mee!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 08:56

Het onderste paard vind ik niet zo mooi in de hals. De bovenste vind ik ook niet ogen alsof ie gebouwd zou zijn voor het aangespannen werk (jammer van die ongeknipte voetjes).

Moeilijk te zeggen als je ze niet in het echt ziet. Persoonlijk zou ik voor de bovenste gaan, maar dat is gewoon persoonlijk. Die tweede heeft al wp in het L en daarom zou ik hem niet hoeven. Maar dat kan voor jou juist weer een voordeel zijn.

Rockefeller
Berichten: 41
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 22:19

ik snap jullie, ik ben toch blij met de meningen van iedereen over de paarden hoe ze ogen enz.
ik heb gewoon eens rond gekeken op dressuur en springstallen en ik moet eerlijk zeggen dat de prijs heel hoog ligt. Scheve mond

toch wel raar of apart dat het in de guldenprijs allemaal goedkoper leek..
ik ben alvast aan het rondkijken en prijzen vergelijkingen enz.

weten jullie misschien nog een goede stal??

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:52

de eerste vind ik niet echt een sport paard. hij straald geen losheid in het lijf uit. (kan je natuurlijk niet met zekerheid zeggen) de 2e vind ik wel een echt sportpaard.

Nikkeltje
Berichten: 173
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:37

Ik vind zelf dat het onderste paard een beetje een rare rug heeft, dit kan ook aan mij liggen. Jammer dat je geen foto hebt van het bovenste paard in beweging, zo kan je eigenlijk niet echt superveel zeggen... Ik weet niet of het in de buurt is ofzo maar je moet er gewoon heen gaan denk ik, en zowiezo kijken of het karakter van de paarden je bevalt, en zo kan je ook meteen zien of ze geen stalondeugden of andere 'gebreken' hebben...

Rockefeller
Berichten: 41
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 11:29

dat is waar, ik ben nog gewoon aan het rondkijken (wil niet het eerste en het beste paard wat ik tegen kom), maar ik zie wel dat de meeste KWPN-paarden een hoge vraagprijs hebben. dt had ik nou eigenlijk niet helemaal verwacht...

als ik voor een paard ga kijken dat mij bevalt, neem ik mijn instructrice mee.
top! bedankt voor alle reacties Lachen