Ander zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Ander zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 15:35

Ik zit te dubben of mijn zadel nog wel past. Ik rijdt met een ankypad, of met een gewoon sjabrak met gelpad. Mijn singel zit eigenlijk vrij dicht achter de voorbenen, zeker geen hand breedte er vanaf. En ik heb het idee dat het zadel scheeft ligt op haar Verdrietig . Als ik erop zit zit de schoft niet in het midden van de kamer, eb het komt niet omdat ik scheef zit. Het lastige is dat ze vrij rond is en bijna geen schoft heeft en het zadel dus ook snel weer naar voren schuift. Bij mijn vorige pony heb ik op haar 3e een zadel gekocht, en in 2 jaar tijd heb ik 3 verschillende zadels gehad omdat ze niet meer pasten. Dit zadel heb ik ook vanaf haar 3e, ze is nu 5 en ze zal in de loop van de tijd toch wel veranderd zijn.

Ook is ze heel sjagerijnig als ik met zadel aankom en met aan singelen. Met het aan singelen wordt het steeds erger terwijl ik het gewoon stukje voor stukje doe en niet in een keer heel strak.
Laatst bijgewerkt door olga op 20-06-04 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

XSantyX

Berichten: 387
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Bij Santos en Waldjo in de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 15:37

De singel bij de achterbenen Verward ? Als het echt zo erg is zou ik wel een ander zadel nemen, of er 1 op maat laten maken, maar das wel heel duur Scheve mond .

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 15:39

Voorbenen natuurlijk, ik ben lekker wakker vandaag *LOL* .

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 15:41

Misschien kan je een boomloos zadel kopen. Of eentje die beter past bij een paard met weinig schoft.

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 15:43

Ik zou graag een boomloos zadel willen voor erbij, maar ik rijdt dressuur, dus wil graag een dressuurzadel.

marlo
Berichten: 1356
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 17:03

zou toch een zadel maker laten kijken. loopt ze verder wel goed/ ontspannen / regelmatig onder het zadel, of gaat ze vaak 'in protest' mijn zadel zakte op de linkerhand vaak wat naar rechts, kwam omdat hij links wat vast hield, maar het eigenlijke probleem zat rechst in het bekken. dus zadelmaker of eerst da/ fysio (ligt eraan hoe ze zich tijdens het rijden met dit zadel gedraagd).
succes

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 17:34

merk je dat je paard er last van heeft?
anders even iemand naar laten kijken
hoelang heb je het zadel al?

AnneliesB

Berichten: 160
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 17:35

Ik heb dit ook gehad, paard werd wild als ik met het zadel aan kwam. Er is een zadelmaker langs geweest en het nieuwe zadel zit als gegoten.

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 18:00

Ik heb dit zadel vanaf haar 3e, nu twee jaar. Hij is een paar maanden geleden opgevuld, maar daar is haar gedrag verder niet door veranderd. Ze loopt op zich gewoon goed, er is altijd wel iets van protest tijdens het rijden, maar ik dat dat meer in de leeftijd en het karakter van de pony zit dan dat het aan het zadel ligt.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 18:35

Doordat je bent gaan rijden zijn er meer spieren bijgekomen etc. Daardoor past je zadel nu niet meer Lachen
Ik zou een nieuw zadel kopen en deze evt. verkopen.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 18:41

gewoon iemand naar laten kijkendie er verstand van heeft. er zijn ook zadelmakers die aan huis komen om te checken of hij nog goed ligt(doet van rijs en mr ed in vlaardingen doet dat dus ook) dus wie weet ook wel iemand bij jou in de buurt

ik heb ook veel problemen met mijn zadel.. 3 maanden terug helemaal vermaakt en opgevuld naar zijn rug.. nu ligtie weer niet goed.. leuk hoor die bespiering, maar wel lastig als het zadel steeds niet lekker gaat liggen. dus weer afspraak gemaakt en zo ben ik al 1,5 jaar bezig..

er zijn bepaalde merken die zadels hebben voor ronde schoftloze paarden. is een nieuw merk op de markt.. knight rider heetie geloof ik.. middeklasse zadel.. heeftiets weg van de euroriding geloof ik.. ligt rond de 700 nieuw. schijnt goed op ronde beesies te passen(oud stalgenoot had daar ook problemen mee)

maar gewoon ff iemand naar laten kijken die er wat van af weet.. niets is zo vervelend als met een verkeerd zadel rijden en dat je paard al bekant moordneigingen krijgt als je met je zadel aankomt lopen(ff overdreven gezegd)

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 18:47

Ik zit erover te denken om Van Rijs te bellen, vindt ik een hele prettige winkel. Ik weet alleen niet of ze helemaal naar Alkmaar willen komen. Hier in de buurt vindt ik ze allemaal niet zo super.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:20

olga schreef:
Ik zit erover te denken om Van Rijs te bellen, vindt ik een hele prettige winkel. Ik weet alleen niet of ze helemaal naar Alkmaar willen komen. Hier in de buurt vindt ik ze allemaal niet zo super.


Volgens mij binnen een straal van 40 km.

Marrgriet
Berichten: 39
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Huizinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 00:59

Amethyst schreef:
Doordat je bent gaan rijden zijn er meer spieren bijgekomen etc. Daardoor past je zadel nu niet meer Lachen
Ik zou een nieuw zadel kopen en deze evt. verkopen.


Dat dacht ik nou ook meteen toen ik je probleem las. De kans bestaat dat een zadel op een jong paard goed ligt, maar door training en dergelijke bouwt een paard spiermassa op, waardoor de ligging van een zadel op een slechte maniet beinvloed kan worden.. Dat wordt dus zoeken voor een ander zadel ben ik bang.. succes ermee OK dan!

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 17:25

Ik heb van Rijs gebeld, en die komen (helaas) niet naar Alkmaar. Daar heen vindt ik ook geen optie, ik wil het zadel ook rijdend uit proberen. Ik denk dat ik Divoza maar ga bellen.