steeds dunnere en dunnere staart

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

steeds dunnere en dunnere staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-02 17:37

ongeveer 2 weken geleden ging ik Melano poesten. Melano had een hele mooi dikke staart en die was zo mooi dus dee er ook super voorzichtig mee. Ik kwam er achter dat haar staart dunner was dan eerst. Toen ik die dag nog de stal ging uitmesten kwam ik allemaal plukke haren tegen. Die waren van Melano. Zoo raar vond ik het. Steeds zag ik elke dag dat zijn staart dunner werd. Het is alleen in het midden. Daar zijn allemaal haren kapot. Boven aan zijn staart is alles nog heel. Elke dag zie ik zijn staart dunner worden. Gister was het echt errug. Niks mer over van zijn staart dan allemaal kapote haren. Zo erg vindt ik het, kan er wel om janken Huilen Melano is pas ontwormt, schuren is het niet wandt dan moest het boventste stuk van zijn staart ook kapot zijn en dat is die niet. Melano staart samen met mijn andere pony in 1 stal. Misschien bijt Beer aan Melano's staart maar denk niet dat Melano dat toe zou staan. Weet iemand was het is? Moet ik een DA bij halen??

gr. Amy Huilen

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 18:53

Het zou kunnen dat de andere pony het afbijt, maar ik denk dat het meer waarschijnlijk is dat ze met haar staart ergens achter blijft hangen en dat ze zo de plukken eruit rukt. Meestal als paarden elkaar de staarten (en manen) afbijten beginnen ze bij de staartwortel.Ik heb geen idee of je er een dierenarts bij moet halen.

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

reactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 21:01

Kan best dat je andere pony het afbijt hoor!
Mijn shet staat ook samen met een andere shet in de stal. Als ze bij elkaar aan het kroelen zijn, staat die andere pony op zijn staart te kluiven. Boos!
Z'n staartwortel is nog heel, alleen mist hij halverwege zijn staart een hele pluk.

Kan ook dat jouw andere pony die staart beetpakt en dat het "slachtoffer" wegloopt of springt. Als die pony die staart gewoon vast blijft houden, heeft hij meteen een hele pluk in zijn mond. Vork

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 21:10

het kan dat de staart van jouw pony te lang is. Als hij dan gaat liggen en vervolgens weer gaat staan, kan hij dus op zijn staart gaan staan. Of er zitten misschien ergens in de stal scherpe delen, waar de staart achter blijft hangen, altijd handig om even te controleren.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

dunne manen & staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 21:12

Hallo,

Wat heel goed werkt voor paarden met dunne manen en/of staart, of paarden met een droge vacht, of bijv. het door de verharing heenhelpen, maar ook voor exceem en schuren/allergie is "VELCOTE".
Dit geef je door het voer en als je paard echt ernstige problemen heeft, smeer/masseer je het in.
We hebben een pony gehad die zijn manen én staart tot bloedens toe schuurde.... niets hielp, ook middeltjes v/d dierenarts niet en we moesten zijn manen kort houden oftewel hélemaal afscheren Huilen
Ik ben begonnen met VELCOTE, door het voer én ermee ingesmeerd; na een aantal weken begon het weer te groeien en hij hield op met schuren !!!! *LOL*
Tegenwoordig heb ik dus standaard een fles VELCOTE in onze stalapotheek, écht super spul !!!!!!!
Het is gewoon te koop bij de dierenwinkel, omdat het ook aan honden gegeven kan worden.

Veel succes,
p.s. als je het wilt proberen, wil je dan misschien tegen die tijd nog eens iets laten horen?
Zou het leuk vinden !!!!

Groetjes Jolanda

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-02 22:45

De staart is niet te lang echt niet, dat kan nooit.

VELCOTE, nog nooit van gehoord maar zou is vragen in de dierenwinkel. Toen net ben ik nog bij Melano geweest en kwam weer allemaal haren tegen in de stal Huilen Ik voelde zo aan de staart wortel en die was heel erg warm. Heb toen zijn tempratuur opgenomen die was normaal. Ik bel morgen de eigenaar er even over. Beer (de pony die samen met melaan in de stal staat) gaat zometeen dag en nacht naar buiten en kijken of het dan nog steeds is.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 09:49

Haal hertshoornolie en stop het in de staart als ze met beer staat!
Volgens mij hadden ze bij Amber dat nog over??
Dan zal hij er iig niet meer aangaan.
Ik heb dat iemand anders eens zien doen, ter voorkoming dus het kan Lachen
Mijn paard heeft vorig jaar er weleens een pluk uit zijn staart getrokken toen het te lang werd, als hij dan naar achteren ging zakte de achterhand een beetje en trapte hij erop, na dat gezien te hebben, zorg ik ervoor dat zijn staart niet meer zo lang word.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-02 20:30

Wat is dat dan precies hertshoornolie?