hebben jullie je paard verzekerd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mellow

Berichten: 6469
Geregistreerd: 22-06-02

hebben jullie je paard verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 11:47

zo ja.
waar (welke verzekeringsmaatschappij)
en hoeveel ben je kwijt per jaar.

zo nee.
waarom niet?

ik wil namenlijk mijn paard castreren maar zit een beetje in over verzekeren.
ik heb hem nog maar net dus moet dat nog regelen maar weet ook niet hoe het werkt (kennissen wel).

ik wil hem dus gewoon ter plaatse castreren.
wat is jullie advies?

verzekeren of hoeft dat niet per se?(voor castratie)

ik gooi hem sowiezo nog in de verzekering hoor alleen ik wil hem dus zo gauw mogelijk castreren en weet niet hoe lang dat duurt met verzekeren.

ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:06

Hier is niet zolang geleden ook een topic over geweest.
Ik heb mijn jaarling (nog) niet verzekerd, ik twijfel nog en ik heb me er ook nog niet echt in verdiept eigenlijk.
Ik zou sowieso alleen tegen ziektekosten willen verzekeren, ik hoef namelijk geen geld te krijgen als ze dood gaat, want daar krijg ik haar toch niet mee terug.
Ik volg dit topic op de voet, want ik ben ook wel benieuwd wat de rest er over te melden heeft, met name qua kosten en welke verzekeringsmaatschappij goed is en welke niet.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:09

Ik heb mijn paarden verzekerd bij Interpolis.

Stanley heb ik uitgebreid verzekerd, met ziektekosten.

Quellian heb ik alleen beperkt verzekerd, die gaat uitgebreid verzekerd worden zodra ze wordt ingereden.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:10

Wat is het verschil tussen uitgebreid en beperkt Quellian? (behalve dan de premie Haha!)

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:28

Tessebes schreef:
Wat is het verschil tussen uitgebreid en beperkt Quellian? (behalve dan de premie Haha!)


Daar vraag je me wat!!

Weet alleen dat Stan voor alles verzekerd is, ziektekosten zijn voor 80% verzekerd.

Quellian is verzekerd bij noodslachting, dood door brand e.d., arbeidsongeschiktheid (blijvende kreupelheid), koliekoperaties, acute open wonden e.d.

Missschien kun je het best even op de site kijken en evt. een folder aanvragen. Ik heb me toen laten adviseren.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:32

nee ik heb mn paarden niet verzekerd...

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:39

Quellian schreef:
Ik heb mijn paarden verzekerd bij Interpolis.

Stanley heb ik uitgebreid verzekerd, met ziektekosten.

Quellian heb ik alleen beperkt verzekerd, die gaat uitgebreid verzekerd worden zodra ze wordt ingereden.


ik ookk!
ik vind het de beste in 1 totaal pakket,
het is ook betaalbaar

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:52

Ik heb mijn paard verzekerd bij Interpolis en ik ben er heel tevreden over! Mijn paard is uitgebreid verzekerd incl. dierenars kosten. Ik heb haar voor 2500 euro verzekerd en betaal 100 euro premie per 3 maanden. Ik heb er voor gekozen om haar onder de waarde te verzekeren om de premie dan nog enigzins betaalbaar te maken Knipoog

Citaat:
Wat is het verschil tussen uitgebreid en beperkt Quellian? (behalve dan de premie )


Zie hier, van de interpolis site Knipoog

Citaat:
Basis verzekering
Dekt schade als gevolg van een plotselinge en onverwachte dood of noodzakelijk afmaken door brand, storm of blikseminslag, maar ook door transport, castratie, ongeval of ziekte. De dekking geldt alleen als de plotselinge dood of het noodzakelijk afmaken plaatsvindt binnen 48 uur na de gebeurtenis of na het vertonen van de eerste ziekteverschijnselen.

Beperkte verzekering
Dekt schade als gevolg van een plotselinge en onverwachte dood of noodzakelijk afmaken door brand, storm of blikseminslag, maar ook door transport, castratie, ongeval of ziekte. De dekking geldt alleen als de plotselinge dood of het noodzakelijk afmaken plaatsvindt binnen 48 uur na de gebeurtenis of na het vertonen van de eerste ziekteverschijnselen. Verder is diefstal vanzelfsprekend ook meeverzekerd en krijgt u een vergoeding bij het uitblijven of het verlies van foetus of veulen. Tevens vergoeden we 80% van de ziektekostennota’s bij acute fracturen, acute open verwondingen en koliekoperaties.

Standaard verzekering
Biedt dezelfde dekking als de Beperkte verzekering en dekt daarnaast de schade die u lijdt als uw paard blijvend volledig ongeschikt wordt voor het gebruik door ziekte, ongeval, transport, castratie,brand, storm en blikseminslag. Kreupelheid is echter alleen gedekt als gevolg van een ongeval. Een peesklap is geen ongeval!

Uitgebreide verzekering
Biedt dezelfde dekking als de Standaard verzekering, maar biedt wel dekking voor alle gevallen van kreupelheid, dus ook die van binnenuit zijn ontstaan.


Ik heb gekozen voor een uitgebreide verzekering ivm de dekking bij kreupelheid van binnenuit. Je kunt overigens alleen een ziektekosten verzekering afsluiten in combinatie met een van de bovenstaande verzekeringen Tessebes.

Verderest ben ik dus heel tevreden over Interpolis, de service is goed en snel, net als de uitbetaling van claims. Ik heb inmiddels 2 keer iets moeten claimen en beide keren gingen werd dit erg snel en makkelijk opgelost OK dan!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:18

Thanx Marcha!
Aan welke kosten moet ik denken?

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:20

Als je eventuele schade zelf kunt betalen hoef je niet te verzekeren.
Zorgen dus dat je geld achter de hand hebt en houdt.
Zo niet, verzekeren.

Verzekeren op ziekte en gebreken is duur, op de dood valt het wel mee.
Ik zal nooit weer uitgebreid verzekeren; ik had een paard dat van alles mankeerde en regelmatig stond ik bij de DA... nooit waren de notas hoger dan de verzekeringspremie.
Bovendien; je paard kan echt van alles mankeren dat NET buiten de dekking valt... zo ook de castratie; dat is een risico dat je nl. zelf opzoekt.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:21

Ja precies, daar ben ik ook bang voor Dees. Ik heb een paar duizend euro op een spaarrekening staan, dus ik heb wel wat achter de hand. Soms hoor je echter verhalen van mensen met paarden waaraan ze echt jaren lang duizenden euro's aan DA-rekening moeten betalen, daar moet ik toch niet aan denken.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:24

Hard maar waar... vele duizenden euros achter een paard aangooien moet je niet doen. Als ze werkelijk zo veel mankeren, kan je ze wel willen oplappen, het wordt nooit weer het paard zoals het was. Arm paard, arme eigenaar. Dat soort problemen moet je los laten. Daar mag je best heel hard in zijn, het moet namelijk wel realischtisch blijven. En geloof me, je verzekeringsmaatschappij zal dergelijke dieren ook 'total-loss' verklaren en niet meer willen uitkeren....

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:28

Ik ben het inderdaad deels met je eens Dees. Het is niet dat ik de VA rekeningen niet zelf kon/kan betalen maar ik vond verzekeren destijds een veilige oplossing. Ik ben er in ieder geval zeker van dat ik mijn va rekeningen nu met de verzekering ten alle tijden kan betalen, ook als ik financieel wat minder zou zitten.

Daarnaast ligt het er natuurlijk ook aan hoeveel geluk/pech je met je paard hebt. Ik val denk ik een beetje onder de pech catagorie, in tien maanden is mijn paard zeker 4x geholpen door de veearts, en dat waren geen zuinige rekeningen. (oa foto's maken etc.) Mijn verzekering heeft dus zeker wel zijn vruchten afgeworpen.

Tessebes, hier kun je uitrekenen wat je eventueel aan premie zou moeten betalen Knipoog http://www.interpolis.nl/product/reizen_en_vrije_tijd/paarden/handig/Aanvraagformulier_paardenverzekering.asp

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:38

En hoe wordt de waarde van je paard bepaald?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:00

De waarde van je paard bepaal je zelf en daar betaal je ook de premie naar.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:02

CCCCorine schreef:
De waarde van je paard bepaal je zelf en daar betaal je ook de premie naar.


Maar ze worden toch ook gekeurd?
Die waarde krijg je dus uitgekeerd als je paard dood gaat?

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:05

Citaat:
Maar ze worden toch ook gekeurd?
Die waarde krijg je dus uitgekeerd als je paard dood gaat?


Klopt, je krijgt de waarde uitgekeerd die je zelf bepaald en waarna je premie betaald. Vandaar heb ik dus voor een bedrag gekozen dat onder de waarde ligt om de premie een beetje ''laag'' te houden.

Je paard wordt inderdaad ''gekeurd''. Dit tussen haakjes omdat deze hele keuring niet zo veel voorsteld Knipoog Je paard wordt even bekeken, moet een volte draven op en het harde en op het zachte, dat was het.

*edit* Wat betreft de keuring: (ik dacht dat je bezichtiging van de verzekering zelf bedoelde Bloos ) Weer van de interpolis site:

Citaat:
Basis en Beperkte paardenverzekering:
Wanneer de verzekerde waarde meer dan € 7.000,00 is, zien we graag een gezondheidsverklaring die niet ouder is dan 6 weken;
Standaard paardenverzekering:
Wanneer de verzekerde waarde meer dan € 7.000,00, is willen we graag dat u een klinisch veterinaire keuring aan ons overlegt die niet ouder is dan 6 weken;
Uitgebreide paardenverzekering:
Bij een verzekerde waarde hoger dan € 4.500,00 vragen we u een klinisch veterinaire keuring aan ons te overleggen die niet ouder is dan 6 weken én een röntgenologische keuring die niet ouder is dan 3 maanden.
Laatst bijgewerkt door MarchaL op 21-06-04 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:05

Tessebes schreef:
Maar ze worden toch ook gekeurd?
Die waarde krijg je dus uitgekeerd als je paard dood gaat?


Of je paard gekeurd moet zijn, hangt van de soort verzekering af en het bedrag waarvoor je wilt verzekeren. Een rontgenologisch en klinisch 100 procent paard kun je in principe verzekeren voor ieder bedrag. Dit bedrag krijg je dan inderdaad uitgekeerd als daar een reden voor is.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:06

Tessebes schreef:
Maar ze worden toch ook gekeurd?
Die waarde krijg je dus uitgekeerd als je paard dood gaat?


Klopt!

Bij Interpolis (en volgens mij ook bij alle andere maatschappijen) moet je rontgenologisch laten keuren als het te verzekeren bedrag vanaf 4500 euro is.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:19

Dus je kunt bij wijze van spreken een paard verzekeren voor de waarde van 250 euro en dan wel volledige ziektekosten (minus eigen risico natuurlijk) verzekeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:21

Dat gaat je niet lukken. Er zit namelijk wel een maximum aan wat die ziektekostenverzekering uitkeert, en dat staat volgens mij in verband met het verzekerde bedrag.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:22

Ehh, daar zullen vast wel enkele regeltjes aan verbonden zijn Haha! Maar je kunt je paard wel degelijk onder de waarde verzekeren in ieder geval.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:26

Citaat:
Er zit namelijk wel een maximum aan wat die ziektekostenverzekering uitkeert, en dat staat volgens mij in verband met het verzekerde bedrag.


Klopt, nu je het zegt weet ik het plots weer Schijnheilig In de polisvoorwaarden staat inderdaad: ziektekosten vergoeding, nooit meer als de verzekerde waarde je snijd jezelf dus in de vingers door voor bv. 250 euro te verzekeren Haha!
Laatst bijgewerkt door MarchaL op 21-06-04 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:27

Hmmm... jammer. Haha!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:40

Ik heb mijn pony verzekerd bij de EFO maar denk er toch ook over om haar weer uit de verzekering te halen. De jaarlijke kosten weet ik even niet, ligt me iets bij van 2 a 3 honderd euro. Dat is een uitgebreide verzekering met ziektekosten enz.
Maar ja, mijn pony is bikkel Haha! Maar ben zo bang dat als ik haar uit de verzekering haal, ze ziek word, ofzo Verward mmhhh Knipoog