EHBO vraagjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

EHBO vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 15:39

Hey

Ik ben mijn hele EHBO-kist aan het controleren, opruimen, bijvullen en ik kwam erachter dat ik geen tekentang had. Ik vertelde dat aan mijn vriendin en die zei:'' Nee, dat heb je niet echt nodig, ik zou het niet aanschaffen hoor". Ik zat later thuis even na te denken en wil er eigenlijk toch wel eentje aanschaffen, alleen weet niet of dat ook echt nodig is. Wat vinden jullie?

Ik kwam mijn hele verzameling Betadine-lijn tegen, alleen ik mis een oplossing. Ik geloof dat ik deze nooit aangeschaft heb omdat ik niet echt wist of het nodig was en ik voor de rest: zalf, scrub en shampoo heb liggen. Wat is de Betadine oplossing voor iets, wat is de werking en waarvoor heb je het nodig?

Zo, ga snel weer verder met opruimen.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 16:31

de betadine oplossing heeft geen meerwaarde op de andere 3 die je al hebt. Ik heb hem ook niet in mijn EHBO-bak. Ik zou hem niet speciaal aanschaffen. Als mijn paard een wondje heeft smeer ik er eerder acedermzalf op...

Als jij een tekentang wilt aanschaffen, dan zou ik dat gewoon doen! Kan toch nooit kwaad om te hebben. Zo duur zijn die niet eens.

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 16:43

Hey

Bedankt voor je reactie.
Ik vind eigenlijk de zalf, scrub en shampoo genoeg!
De tekentang heb ik net bestelt bij www.paardendrogist.nl

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 17:27

De Oplossing reinigt de wondjes heel goed...Weet niet of die acedermzalf dat ook doet (gebruik ik niet..)

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 17:30

Ik denk even over de oplossing na.
Prikt het niet?

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 17:37

Je kunt ook een tekentang bij de gewone drogist halen, zijn niet duur en altijd makkelijk om erbij te hebben.

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 17:45

hey

kun je bij de paardendrogist een bestelling stop zetten?
dan haal ik hem liever bij de drogist.

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:06

betadine oplossing is een andere naam voor betadine jodium. Je kunt het gebruiken na het schoonmaken van wondjes met betadine scrub. De shampoo is overbodig. Die kun je gebruiken voor het wassen van manen en staart. De betadine zalf is vergelijkbaar met de jodium en vind ik beter dan acederm. (let op als je paard een wond(je) heeft wat gehecht moet worden mag je er niets opsmeren tot de dierenarts is geweest. zeker als je al acederm hebt gebruikt kan de dierenarts dan niet meer hechten.

Een tekentang kost maar een paar euro en is ook heel goed voor jezelf te gebruiken.

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 19:10

Hey

Ik vond de scrub altijd wat hard voor schaafwondjes, maar volgends de Da kon het wel. Heb het wel gebruikt.
Shampoo is idd errug handig voor witte voetjes hahah.
Zalf smeer ik altijd op schaafwondjes.
De tekentang heb ik geannuleerd op paardendrogist.nl en haal ik morgen bij een drogist.

bedankt voor de reacties

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:18

Dan moet je eventjes naar het kruidvat gaan, daar zag ik ze van de week liggen en ze kosten maar iets van 5 euro.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 09:50

ivar schreef:
let op als je paard een wond(je) heeft wat gehecht moet worden mag je er niets opsmeren tot de dierenarts is geweest. zeker als je al acederm hebt gebruikt kan de dierenarts dan niet meer hechten.


Dat is met betadine precies hetzelfde...