Iemand met een e rijbewijs?>

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Iemand met een e rijbewijs?>

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 14:19

Ik ben op zoek naar iemand met een e rijbewijs die voor mij deze week naar moordrecht wil rijden. (Of van moordrecht naar veldhoven)

Ik ga daar kijken naar een welshje, en heb een auto met trekhaak en een trailer alleen geen e rijbewijs!

Dus als iemand mij wil helpen tegen een vergoeding?
pb me maar!

boomer
Berichten: 148
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 14:35

Misschien heb je niet eens een E-rijbewijs nodig? Want wat weegt de auto (leeg)? In principe mag elke auto tot 750kg trekken, is het gewicht hoger dan moet je een E-rijbewijs hebben.
Maar hierop is ook nog een uitzondering: als de trailer met inhoud niet meer weegt dan de auto en het totale gewicht (trailer met inhoud en auto) niet meer weegt dan 3500 kg mag je gewoon met je B-rijbewijs rijden...

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 16:04

het is een stationwagen plus trailer plus ponytje dus denk niet dat ie dat haalt

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 16:38

Niemand? het zou wel heel gezellig zijn en je kunt mee kijken wat je van het beestje vind.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 18:38

boomer schreef:
Misschien heb je niet eens een E-rijbewijs nodig? Want wat weegt de auto (leeg)? In principe mag elke auto tot 750kg trekken, is het gewicht hoger dan moet je een E-rijbewijs hebben.
Maar hierop is ook nog een uitzondering: als de trailer met inhoud niet meer weegt dan de auto en het totale gewicht (trailer met inhoud en auto) niet meer weegt dan 3500 kg mag je gewoon met je B-rijbewijs rijden...


ehmm kleine verbetering. het is ledig gewicht van de auto wat hoger moet zijn dan het ledig gewicht plus laadvermogen van de trailer. en dus niet hetgene wat je erop staan hebt

rekensommetje: auto weegt 1200 kg, er mag dus met een B-rijbewijs een trailer (aanhanger) achter die leeg plus laadvermogen niet zwaarder is dan 1199 kg. en het geheel mag niet zwaarder zijn dan 3500 kg.
nou hebben de meeste trailers een laadvermogen van 1500 tot 2000 kg en dus ben je een E-rijbewijs nodig.

nou heb ik mijn E maar helaas geen tijd, en de afstand is nou ook niet echt naast de deur voor me. sorry.
ik hoop dat je iemand vind die met je mee kan en wil.

boomer
Berichten: 148
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:40

rina schreef:
ehmm kleine verbetering. het is ledig gewicht van de auto wat hoger moet zijn dan het ledig gewicht plus laadvermogen van de trailer. en dus niet hetgene wat je erop staan hebt


Dank je wel voor je verbetering!!! *LOL*

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:40

Ik heb gister m'n eerste lessen gehad en vrijdag moet ik afrijden. Brrrrrr........

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:41

had je graag willen helpen maar is te ver weg voor me Scheve mond
hoop dat je iemand vind