Is dit een redelijke prijs of afdingen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Is dit een redelijke prijs of afdingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 22:18

hey
onlangs ben ik bij een tinkerfokker / verkoper geweest. Ik zoek nl een rustig paardje waar ik veel lol mee kan hebben, veel mee kan wandelen, en ook eens met de clubles mee te doen. Misschien als het goed genoeg gaat (en ik voel me er gerust genoeg op) ook eens een proefje starten, maar nooit elke week op concours gaan.

Ze hadden me 2 paardjes aangewezen die wel wat voor mij zouden zijn. Maar de ene was nogal bang bij opstappen, en dat heb ik liever niet (lichte zadeldwang ook) maar goed, hier komt hij:

Tinker zonder papieren
wel ontwormd, niet ingeënt, niet gechipt.
1m45. Groeit nog enkele cm (tot 1m48?) 4 jaar, pas enkele weken in België, en nog maar amper 15 keer onder zadel geweest.
Kent dressuurmatig bitter weinig, volgt gewoon de rest
Is wel verkeersmak, je kan zo met de groep mee over de drukste wegen eerst. (is meegeweest op Tinkerwandeling, was 2de keer bereden toen)

Je moet er dus wel nog heel veel tijd en energie insteken
Zij vroegen voor hem evenveel als voor de andere paarden: 2200 euro.
Ligt het aan mij, of is dat teveel?
Hoeveel is hij waard? Moet ik proberen van de prijs af te krijgen?

Oja, zal er even foto bijzetten, misschien makkelijker te bepalen?
Afbeelding

aimar
Berichten: 20
Geregistreerd: 04-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 22:40

Misschien stom, maar denk dat ge der altijd nog wel vanaf kunt proberen te krijgen. Heb geen idee over prijzen, maar denk dat dat er wel voor een deel bij zit ingecalculeerd.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 22:48

Hee ik bedoel het niet raar, maarzou je niet veel beter een iets ouder paardje kunnen kopen? Die heeft meer ervaring en is misschien ook iets zelfverzekerder dan dit jonge dier.
Ik vind 2200 wel aan de hoge kant; hij heeft geen papieren, is nog redelijk onervaren onder het zadel en met een ruin kan ook niet gefokt worden ( Tong uitsteken nogal logisch). Idd bij de prijs wordt meestal ook ingecalculeerd dat de eventuele koper er wat af wil. Je kunt altijd proberen toch?

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 23:03

Mja langs de ene kant wel, maar langs de andere kant. Een tinker is toch rustiger dan een warmbloed he. Het zit in deze ook niet in om er meteen vandoor te gaan ofzo
Wat ik wel heb bij deze stal, is dat als het niet klikt, ik hem na een maand nog mag inruilen; Eventueel zelfs geld terug krijgen.
Heb ook genoeg mensen die me kunnen helpen, dus dat is ook geen probleem...
Ik ga misschien nog eens best naar die stal vragen of ik hem nog een keer mag proberen, kijken hoe hij nu is. Het is toch al 3 weken verder. (ze gingen hem nog even bij houden, omdat ze wisten dat ik bezig was mijn paard te verkopen)
xxx

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 23:11

Ik zou gewoon zeggen 1800 en dan kijken hoe die ander reageerdt. Ik vind het een erg leuk paardje hoor.!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 23:30

ja, zo'n 1800 euro had ik ook in mijn hoofd...
Ze hadden eerst gezegd dat het minder zou zijn omdat hij weinig kan, maar toen ik na de proefrit de prijs vroeg, zei ze plots dat het toch zo'n 2200 euro zou zijn Scheve mond
xxx

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 12:28

ik vind het een leuk paardje om te zien en als het klikt vind ik 2200 euro best een redelijke prijs.

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 12:37

Tinkers zijn over het algemeen best duur, maar ik denk als de vraagprijs 2200, ze best willen zakken naar in ieder geval 2000, ik zou het zoiezo proberen!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 12:39

je akn altijd proberen te zakken en als het niet lukt, jammer dan, vind het trouwens een hele mooie en aparte tinker!!
fijn ook dat die staart donker is Haha!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 13:02

Ik vind het duur,
geen papieren,
kan in feite nog niets,
en heeft lichte angst voor het zadel.

Nee lijkt me in de eerste plaats niet iets voor jou, als ik je andere topics zo volg. Van die angst komt het paardje niet zomaar af, en als ie dan in een keer steigerd (door die angst bijvoorbeeld ? ) dan heb je er weer schrik van. *bedoel het niet persoonlijk*
En ten tweede vind ik het te duur. Om bovengenoemde redenen.

Ik zou als ik jou was nog even wat verder kijken.
Laatst bijgewerkt door Ing__ op 20-06-04 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 13:03

mmmm...echt duur is het niet, maar iets van de prijs af is altijd wel prettig, ook om spullen enzo er nog voor te kopen is prijsmindering wel extra fijn!

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 13:04

da's bij foubert dat ie te koop staat? ( k'herken de stal )
nou, dat zijn de 'gewone' tinkerprijzen.

en het is normaal dat als ie hier pas is, nog niet veel kent.
ze lopen idd met de grote hoop mee.
ze zijn wel gemakkelik te leren natuurlijk...

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 13:30

Ik bedoel het ook niet raar, maar ben het eigenlijk ook wel met Waterkippie en Alet eens..
Ik had als ik jou was ook nog even verdergezocht naar een ouder paard, evt. een oudere Tinker die toch net even wat meer kan en geen zadeldwang heeft. Want van die zadeldwang ben je niet zomaar af, ik heb nl. ook een paard gekend die dat had en daar zijn ze heel lang mee bezig geweest, maar ze kregen het er niet uit Nou kan dat natuurlijk per paard verschillen en hoeft geen onoverkomelijk probleem te zijn, maar toch.

2200 euro vind ik trouwens een redelijke prijs voor een tinker. Inderdaad een normale tinkerprijs. Je kan altijd nog wat proberen te zakken in de prijs..

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 13:36

ach misschien is het wel een normale tinkerprijs, maar ik vind de prijs gewoon te hoog Knipoog
(maar dat vind ik voor vrijwel alle tinkers)

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 14:01

Ik heb nog nooit een paard voor de vraagprijs gekocht. Ik zou, bij dit bedrag, beginnen met bieden op 1750,-, misschien 1500,-

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 14:22

Ik had idd ook even verder gezocht naar een paard met iets meer ervaring. Daarbij zou ik ook eens bij een ander ras, rustig paard gaan kijken.

Het is echt een heel groot misverstand dat tinkers rustig en makkelijk zijn. Ik heb zelf een tinker gehad, en andere tinkers gezien die alles behalve rustig en makkelijk waren. Daarbij zijn ze vaak wel onwijs eigenwijs en sterk...... Ik denk niet dat het verstandig is om een jonge tinker te kopen

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 14:26

Hoe was het andere paardje waar je was wezen kijken want er stond dat ze 2 voor jou hadden staan??

boomer
Berichten: 148
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 14:31

Ik vind de prijs ook aan de hooge kant. Ik zou zeker afdingen... Hij heeft geen papieren en kan in feite nog helemaal niets. Het is natuurlijk aan jou om te bepalen of het echt het paardje van je dromen is, en wat je daarvoor wilt betalen...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 14:37

Dat een tinker geen papieren heeft.... Tja, denk dat je je daar niet te druk om moet maken overigens.
Er zijn er erg weinig met papieren, maar doordat ze nog niet zo lang bekend en gewild zijn. Mag je ze nog zonder enige kennis van de ouders in het stamboek op laten nemen. En zie daar je hebt een tinker met papier Lachen

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 16:42

Hoe was het 2de paardje??

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 18:18

hey
even ter info, ik denk dat ik het verkeerd verwoord heb. Die met zadeldwang was de andere! Deze is heel braaf hoor.
Kattebeest: is idd bij foubert! Ze hebben er echt heel veel leuke paardjes staan! En heel vriendelijke mensen.

Zoals sommigen beweren, geloof ik wel dat ze wel eens sterk zouden kunnen zijn. Ik wil graag een rustig type. Ga dus idd nog even verder kijken. Zou een Haflinger iets voor mij zijn? (die wel al goed ingereden is) of eventueel Fjord.
Als iemand een ander voorstel heeft, gooi maar in de groep!
xxx

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 18:28

ik zou eens gaan kijken bij een haflinger(zijn meestal iets gezeglijker dan een fjord)of een welsh cob?vind ik persoonlijk ook hele leuke beesten.
verder zijn er zowieso veel rustige paarden hor!zolang je maar je ogen open houd.
ik vind 2200 erg duur...maar ik hou van koopjes:)
ik heb nu bijvoorbeeld een onwijs brave equador*ubis,en dat staat bekend als echt volbloed zeg maar...nou,een braver paard is er bijna niet!!!gewoon je ogen open houden en vooral je intuïtie volgen!

tamary

Berichten: 29173
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:02

Ik zou zeggen pin je niet vast op een ras. Alle drie de rassen die je noemt kunnen erg sterk zijn en ik vindt Tinkers te duur voor wat ze over het algemeen kunnen. Daarnaast zijn Tinkers een mengelmoesje waar ook nog wel eens volbloed inzit, dus rustig?

Rustig is volgens mij bij veel pony en "recreatie"rassen tegenwoordig een verkooppraatje. Ga dus op het individu af en niet op het ras. Daarnaast hangt rustig af van de hoeveelheid voer, de ruiter en de hoeveelheid beweging c.q. opwinding die het paard krijgt t.o.v. wat het nodig heeft.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:10

als je twijfelt, zou ik het gewoon niet doen. Straks is de klik er niet en dan heb je er spijt van. Moet je in pijn en moeite je paard weer wegdoen.

wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:45

ik zou ook verder kijken, klinkt niet echt als een paardje waar je zo mee weg kan rijden, en dat "zadeldwang" vind ik ook een beetje vreemd, hebben ze er gewoon iemand opgekwakt ofzo, en ik vind t ook wel veel geld....als er verder helemaal geen knoppen en papier opzit....
maar wie ben ik..... succes nog