ook dressuur met springzadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marlo
Berichten: 1356
Geregistreerd: 21-03-04

ook dressuur met springzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 18:38

ik ben opzoek naar een nieuw zadel, en mijn oog is gevallen op de stubben roxane, springzadel. ik wil me namelijk vooral gaan richten op de springsport. maar aangezien ik nog nooit wedstrijden heb gereden moet ik in iedergeval nog b-dressuur proef(jes) gaan rijden. en misschien wil ik ook wel vaker, maar richt me meer op springen.
is het verstandig om een spring zadel te kopen, en wie rijd er ook dressuur met zijn springzadel. wil dit wel goed, of zit dat echt beroerd. iemand ervaring mee?

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:40

de B kom je makkelijk door met een springzadel, dit zie je heel vaak bij wedstrijden. zelfs bij het M rijden sommige ruiters nog met een springzadel. hoef je je dus helemaal geen zorgen om te maken

Duhelo

Berichten: 28541
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:40

vraag es aan runningkawa
zij heeft geloof ik tot in de M mat haar springzadel gereden
ik zal haar es tippen aan dit topic Knipoog

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:42

Hoi, ik zelf heb geen spring zadel. Maar een dressuur zadel en daar kan ik ook prima mee springen. Als je nou dressuus + springen wil beoefenen is het dan niet beter een veelzijdigheidszadel te kopen met neiging naar spring. Volgens mij zijn er veel soorten zadels er voor te koop. Kijk goed rond. Knipoog

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:43

Seventje schreef:
Hoi, ik zelf heb geen spring zadel. Maar een dressuur zadel en daar kan ik ook prima mee springen. Als je nou dressuus + springen wil beoefenen is het dan niet beter een veelzijdigheidszadel te kopen met neiging naar spring. Volgens mij zijn er veel soorten zadels er voor te koop. Kijk goed rond. Knipoog



er staat toch duidelijk in haar bericht dat ze wil gaan springen, maar dan moet je eerst een punt in de dressuur hebben

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 19:49

Gewoon een fijn springzadel kopen, daar kun je makkelijk een B-proefje mee rond sturen Knipoog
Mijn zusje reed dressuur altijd met een springzadel en ik ook tot ik een dressuurzadel kocht. Als je daar een keer aangewend bent kun je op een springzadel iets minder fijn zitten, maar thuis rijd ik nog steeds altijd met mijn springzadel Knipoog Het is maar net wat je gewend bent
Hier zie je het op concours bijna niet, maar er zijn hier ook maar heel heel heel weinig dressuurruiters die over een paar balken durven Clown

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 19:57

De vorige eigenaresse reed M dressuur met Maddox en L springen en deed beide op een springzadel. Kan prima!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 20:18

Met een springzadel kun je prima dressuren hoor! Doen dus zou ik zeggen!

marlo
Berichten: 1356
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 20:24

dank jullie wel, twijfelde een beetje of ik het moest doen, maar ga nu zeker voor dat springzadel!

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 20:28

Ja hoor, ik rijd ook in de L2 met mijn springzadel.
Het wil wel maar ik vind persoonlijk een dressuurzadel fijner zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 22:29

dutske schreef:
vraag es aan runningkawa
zij heeft geloof ik tot in de M mat haar springzadel gereden
ik zal haar es tippen aan dit topic Knipoog


Yep klopt Haha!
Mijn eerste M2 wedstrijd heb ik meteen gewonnen...
jawel... op mijn op en top springzadel met veel knie en kuitwrong Haha!

daarna vond ik toch dat ik een dressuurzadel moest hebben, want het Z in gaan met springzadel Verward Knipoog Clown
Maar nog steeds rij ik graag met mijn springzadel

Dus als je het echt alleen maar gaat om dat ene winstpunt, zou ik gewoon een springzadel kopen

marlo
Berichten: 1356
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 23:42

dank je wel, er zijn dus best mensen die verder gaan/ komen in dressuur met spring zadel

bergerac
Berichten: 444
Geregistreerd: 10-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 23:42

Ik rijd met een stübben siegfried K2 dressuurwedstrijden,
ik heb hiervoor nog met een veelzijdigheidszadel springgericht gereden maar ik rijd toch echt véél liever met de stübben Lachen

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 09:11

Ik rij alleen dressuur en dat doe ik met een veelzijdigheidszadel. Het enige zadel dat op mijn paard past.
Ik zie wel vaker dressuurruiters in het B met een springzadel rijden. Voor mij maakt het geen verschil in de punten. Degene die het beste rijdt mag winnen. Alleen is het wel vaak zo dat de echte springruiters met hele korte beugels rijden (en dan niet echt een dressuurhouding hebben) en het paard best wel achter de teugel hebben lopen. Dan scoor je natuurlijk wel iets minder.

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:29

Ik rij M1 dressuur met een Stubben Scandica CS springzadel.

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:44

Ik rijd ook gewoon wedstrijden met een veelzeidigheids zadel..
Ik ben nu L1 en het boeit me lekker niks Tong uitsteken

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:49

ik zit zelfs nog beter op mijn springzadel met dressuur, dan een dressuurzadel...haha maar ik houd van korte beugels!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:50

Scum schreef:
en het paard best wel achter de teugel hebben lopen.


Ik zie bijna geen enkele springruiter die het paard achter de teugel heeft lopen. Wel springruiters die het paard even achter de loodlijn instellen, maar wel aan de teugel.

Als je je voornamelijk op springen wilt richten, zou ik gewoon een fijn springzadel kopen. Volgens mij kun je nog beter met een springzadel dressuren dan met een dressuurzadel springen. (probeer maar eens een M-parcours met een dressuurzadel te rijden en een M dressuurproef met een springzadel is best te doen).