hinnikken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

hinnikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 14:39

Lachen hallo mijn paard is de laatste tijd heel druk in deze tijd van het jaar!!en veel hengstig kan het kloppen dat ze dan veel hinneken naar andere paarden??ik bedoel zowel naar merries al ruinen..en ze loopt ook erg te showen als ze hengstig is,,,,normaal zijn ze maar 6 dagen ofzo hengstig en nou is ze het al anderhalve week,,is dat normaal?? *LOL*

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 16:15

ehmm tis een paard Knipoog en die hebben wel eens de neiging om naar elkaar te hinniken, het ene paard heeft dat wat meer dan de ander.
En showen, dat doen sommige paarden ook als ze een ander paard zien.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:12

NatalieE schreef:
:) hallo mijn paard is de laatste tijd heel druk in deze tijd van het jaar!!en veel hengstig kan het kloppen dat ze dan veel hinneken naar andere paarden??ik bedoel zowel naar merries al ruinen..en ze loopt ook erg te showen als ze hengstig is,,,,normaal zijn ze maar 6 dagen ofzo hengstig en nou is ze het al anderhalve week,,is dat normaal?? *LOL*


Kun je proberen op je leestekens te letten, het leest zo vervelend! Verder paarden hinnikken wel vaker, soms meer als anders dat verschilt per paard. Naar mijn inziens ken het allemaal geen kwaad.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:18

Ja is normaal hoor, helemaal als ze hengstig zijn.
Die van mij is zeer praatgraag als ze hengstig is en ze showt ook Haha!
Nou hinnikt het ene paard van nature wel meer dan het ander Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:19

Staat ze alleen? Heeft ze neuscontact met andere paarden? Staat ze op het weiland en haal je haar er uit als je wilt rijden? Kan allemaal een reden hebben...

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:21

Ik ga mee met de vraag van Cassidy. Hoe oud is je paard. Mijn paard was toen ze twee was best lang hengstig, nu ze wat ouder wordt lijkt het of het minder wordt.

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 12:05

mijn paard is 17 jaar ,en heeft wel neuscontact met andere paarden staat bij een ruin in...en ook bij merries..ze is echt lang hengstig nou,en nou zijn de andere merries ook hengstig steekt echt aan.. Haha! je kunt er nou niet mee rijden het bos in!!! Scheve mond

psïs dat dan bij jullie merries ook zo?dat je erweinig mee kan beginnen!!
Laatst bijgewerkt door Emaartje op 20-06-04 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 13:04

Bij mijn merrie valt het mee.
Ze kan wel wat ''zeikerig'' naar andere paarden zijn, maar verder nergens last van Lachen

_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 13:18

De merrie die ik doe (17 jaar, heeft ook 2 keer een veulentje gehad) is ook altijd heel lang hengstig en dan ook voortdurend. Maar ik kan er wel gewoon mee rijden. Hinneken doet ze sowieso wel, ook als ze niet hengstig is en degene met wie ik rijd raakt ze uit het oog (bosje ertussen ofzo) gaat ze paniekerig dribbelen en als het langer duurt ook hinneken. Kan allemaal helemaal geen kwaad hoor, is paards Lachen

Sheilalover

Berichten: 173
Geregistreerd: 26-10-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 16:31

ja mijn oom z'n jonge merrie eerst ook, normaal dus.