Kent iemand Marijke Böinck?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Kent iemand Marijke Böinck?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-02 23:10

Eigenlijk willen wij met Doede naar haar toe, ik heb al kontakt met haar opgenomen per email maar ben eigenlijk nieuwsgierig of jullie haar ook kennen en wat jullie van haar vinden....

Met Doede hebben we heel veel problemen een veel te lang verhaal om zo even op te schrijven, maar hij is helemaal in paniek de laatste tijd op de manege met de menles, 2 weken geleden is hij op hol geweest, kar ondersteboven en al die ellende, gelukkig is alles voor zowel paard als menner goed afgelopen, maar we begrijpen niet waardoor het ineens komt.
2 jaar lang heeft hij superbraaf en goed gelopen en zo ineens is het helemaal fout met 'em, de da heeft em helemaal onderzocht en kan geen enkele lichamelijke oorzaak vinden voor zn gedrag, op stal wordt hij ook steeds banger....

Hebben jullie van haar gehoord en misschien hebben jullie er ervaring mee??

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 12:27

Ik heb haar eens aan het werk gezien, jaren geleden, op een bijeenkomst van Natural Horsemanship in Ermelo.

Zij legde haar hand op het voorhoofd van een paard en kreeg zo beelden door die zij in verband kon brengen met het verleden van het paard.

Ik vond haar heel integer overkomen, er heeft ook eens een artikel over haar in Bit gestaan, jaaaaaren geleden...!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-02 20:50

Dat artikel in de bit heb ik opgezocht op internet, er is ook nog een artikel uit de telegraaf, die heb ik ondertussen ook gelezen...
En idd vind ik haar ook heel eerlijk overkomen...
De man die mij heeft aangeraden om met Doede naar haar toe te gaan
is ook dolenthousiast over haar, en tegen hem had ze gezegd dat als er geen verbetering zou komen hij ook niets hoefde te betalen, dat vind ik sowieso wel heel eerlijk overkomen. Niet dat het ons om het geld gaat hoor, maar toch....

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 20:53

Mika schreef:
De man die mij heeft aangeraden om met Doede naar haar toe te gaan
is ook dolenthousiast over haar, en tegen hem had ze gezegd dat als er geen verbetering zou komen hij ook niets hoefde te betalen, dat vind ik sowieso wel heel eerlijk overkomen. Niet dat het ons om het geld gaat hoor, maar toch....

Nee ik begrijp je punt qua geld. Vaak vragen 'dat soort' mensen wel geld, maar kwakzalvers vragen altijd een hoog bedrag, zelfs als je geen verbetering ziet, dus het is wel een pré. Ik hoop dat je meer te weten kunt komen door met hem naar Doede te gaan. Succes Haha!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 20:57

Nou dan hoop ik echt dat Doede eindelijk van zijn onverklaarbare angst af kan komen Lachen
Ik weet niet of ik eroverheen heb gelezen "maar wanneer ga je naar haar toe"?

In ieder geval heeeel veel succes en ik ga heel erg hopen dat het straks beter met hem gaat.

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-02 21:03

Ik heb haar een email gestuurd, dat was zondagavond, en gister had ik al antwoord van haar, maar ze ligt momenteel met een griep op bed en zo gauw ze weer zou zijn opgeknapt zou ze reageren....Dus dan weet ik ook pas meer over een eventuele afspraak.

Ik ben ook echt heel benieuwd, ik krijg zo'n medelijden met Doede, hij is zo onverklaarbaar bang van de een op andere week, echt onvoorstelbaar...
Nu zijn er in het verleden meerdere problemen met em geweest bij zn vorige eigenaar, verhalen die we nu allemaal te horen krijgen, maar hoe is het mogelijk dat een paard 2 jaar lang superbraaf loopt, zowel in enkel als in dubbelspan en dat hij nu ineens helemaal doordraait??
Wij snappen er echt helemaal niks van.....Hij wil nu zelfs bijna niet meer op de vrachtwagen, terwijl hij er altijd zo, zonder enige aarzeling op liep...
Op stal schrikt ie van het minste of geringste, het wordt steeds erger, en wij begrijpen het echt niet.....
Er is helemaal niks gebeurt, niks verandert en toch..... Verward Verdrietig Verdrietig

Er moet gewoon iets geen gebeuren, voordat er echt mensen/dieren gewond raken, en wij zien Marijke echt een beetje als laatste hoop....
Misschien kan zij het raadsel voor ons oplossen waardoor er iets verandert...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 00:28

Ik hoop echt dat jullie problemen snel kunnen worden opgelost.
Moet wel heel vervelend zijn als je je paard zo ziet veranderen en je geen idee hebt hoe dat komt.
Ik hoop dat Marijke je kan helpen (ik ken haar verder niet) en ben benieuwd te horen hoe het gegaan is.
Veel succes.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 09:37

Als ik dit zo lees denk ik:
Kijk eens naar Doede zijn ogen. Misschien (ik wil geen onrust schoppen maar toch..) is hij blind aan het worden, dit zou een reden kunnen zijn voor zijn onverklaarbare schrik gedrag.
Succes! Ik hoop dat het wat anders is wat snel op te lossen is.