Met welke mountain horse laarzen op wedstrijd.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Met welke mountain horse laarzen op wedstrijd.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 09:06

Ik heb vorige week de mountain horse high riders gekocht,starho zei dat je hier wedstrijden mee mag rijden.
Maar nu begin ik te twijfelen of dat met deze dus ook mag,als dat niet zo is heb ik een probleem en moet ik weer een ander paar erbij kopen.

Dit zijn niet die kalfsleren,maar de gewone uitvoering.


Ik hoop dat jullie dit wel weten,want ik kom er zo niet uit.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 09:07

Je mag met alle Mountain Horse laarzen wedstrijden rijden, maar ik vind die kalfsleren iets eleganter voor wedstrijden.

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 09:10

Bedankt voor je snelle antwoord,die zijn idd mooier om te zien,maar ik wandel veel van stal naar de wei,dus dan zitten deze lekkerder.

Maar jij denkt dus dat het mag,oef gelukkig,dat scheelt weer onodige uitgaven Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 09:12

Ik weet zeker dat het mag. Haha!
Het mocht eerst niet, maar het is later weer teruggedraaid. Als je de zoekfunctie op www.paardensport.nl gebruikt, dan kom je er vast wel wat over tegen.
Bij die site van levy zijn die laarzen het goedkoopst dat ik tot nu toe gezien heb. www.piafferuitersport.nl of zoiets dergelijks.

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 10:12

Alleen hoorde ik dat bij piaffe ruitersport je heel erg lang moet wachten op je spullen.
Ik heb 172 euro betaald bij Starho,dus dat vind ik wel redelijk,het zijn heerlijke laarzen

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:24

je mag inderdaad met beide soorten wedstrijden rijden, ze zitten lekker he !!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 11:36

Rectificatie Mountain Horse rijlaarzen
11/8/2002




In publicaties in Paard & Sport en op onze website – www.paardensport.nl – is door ons aangegeven, dat laarzen van het merk Mountain Horse op wedstrijden niet zijn toegestaan. Ook is aangegeven, dat deze laarzen niet veilig zouden zijn.



Hierbij rectificeren wij deze mededelingen omdat ze onjuist zijn: de rijlaarzen van Mountain Horse zijn wel degelijk reglementair toegestaan tijdens wedstrijden en evenementen. Er is geen onderzoek verricht waaruit is gebleken dat deze laarzen niet veilig zouden zijn.



Wij bieden aan Mountain Horse en haar importeur S&K Equestrian Products onze oprechte verontschuldigingen aan voor onze fout.



Namens de KNHS,

J. Berendsen, directeur

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:40

Hey wat pretig, heb toevallig 2 weken geleden high riders gekocht, volgens de vrouw bij Divoza mocht je officieel niet met deze rijden, alhoewel ze er niet moeilijk over zouden doen volgens andere die er al wel wedstrijden mee gereden hadden.

Met de sportive's zou dat wel mogen, maar die waren dus te smal voor mij.

Ben wel blij dat het dus wel mag.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:41

Op het eerste gezicht kan ik overigens niet zijn of iemand met high of sportive riders rijdt. Ik zou het knap vinden als een jurylid dat wel ziet, die moet toch op andere dingen letten, lijkt me. Knipoog

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 12:43

Ik ben dus ook blij,ik zat al helemaal in een dip,eindelijk lekkere laarzen gevonden waar ook mijn kuiten inpassen,dus daarom had ik het hier neergezet Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:44

Tessebes schreef:
Op het eerste gezicht kan ik overigens niet zijn of iemand met high of sportive riders rijdt. Ik zou het knap vinden als een jurylid dat wel ziet, die moet toch op andere dingen letten, lijkt me. Knipoog


Dat zei de vrouw van Divoza ook....maar omdat ik op wedstrijden neit zulke sportieve ervaringen met andere mensen had had ik het idee dat sommige je weleens graag zouden willen verklikken Haha!

Dus het is sowieso een opluchting.

Verder vind ik ze niet echt dressuurachtig..dus met de tijd komen er wel andere....maar de prijs van op maat gemaakte Petries was wel heel erg heftig....

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 12:49

Sily schreef:

Verder vind ik ze niet echt dressuurachtig..dus met de tijd komen er wel andere....maar de prijs van op maat gemaakte Petries was wel heel erg heftig....



Ik ben ook aan het afvallen,dus dan is dit met elastiek wel fijn,dus die op maat gemaakte laarzen vond ik ook veel te duur,en met deze kan je ook lekker wandelen Haha!

aafje87

Berichten: 4472
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: bij het station aan de overkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 16:44

hoi,
ik heb al een groot aantal wedstrijden gereden met de high riders van mountain horse, nog nooit heb ik er comentaar over gehad van de jury!
Ja van de andere ruiters wel maar daar trek ik me erg weinig van aan.
Ik heb nu dan ook de sportives erbij gekocht omdat mijn high riders er niet meer fatsoenlijk zeg maar gerust totaal niet meer uitzien
Tja dat krijg je he als je er alles mee doet, de blubber wei in, ff een paard van top tot teen insoppen en afspuiten en er eigenlijk bijna niet meer mee rijden.
Maar er is wel een probleempje, die risten gaan vrij snel kapot alleen gelukkig zit daar gewoon garantie op!! Ook al beweeren verschillende bedijven van niet!
Ik heb ze op laten sturen naar mountain horse en ik kreeg keurig netjes een nieuw paar riitsen en nog een paar sokken kado ook!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 16:58

Ze schijnen de ritsen nu verbeterd te hebben. Je moet sowieso proberen te voorkomen dat de schachten opknakken, want daar kan de rits niet goed tegen. En ook niet tegen veel vuil en vocht natuurlijk.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:01

Ik heb ze ook, heerlijke laarzen! Met de ritsen inderdaad oppassen, er zitten bij mij al 2 nieuwe ritsen in... ondanks het rechtop neerzetten of plat neerleggen.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 18:37

Aafje, Divoza zei ook dat er geen garantie op de ritsen zaten, vond het al een vreemd iets...tenzij je hem dus idd overbelast, te ver uitrekt zou het toch gewoon goed moeten zijn voor dat geld?

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 18:57

In het wedstrijdreglement staat specifiek vermeld: GLADDE ZOOL.

Aangezien de MH laarzen dit niet hebben, is het dus niet toegestaan. De meesten weten dat er in 2002 zo'n gedoe is geweest met de KNHS en MH, en hiervoor kun je lezen dat je KNHS haar excuses heeft aangeboden. Wat ik hier echter nog niet terug zie, is dat ze doodleuk gewoon een reglementswijziging hebben doorgevoerd in 2003.... jawel: het woordje gladde zool!

Persoonlijk vind ik het werklaarzen. Om te voorkomen dat je steeds problemen hebt met je rits, moet je ze liggend bewaren of voorzien van spanners. Op die manier zakken ze niet steeds in en blijven de ritsen langer heel. De ritsen worden inderdaad als garantie gemaakt door S&K in Harderwijk (importeur MH). Nu is er een nieuw model, waarbij de rits het langer zou moeten uithouden.

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 19:06

De sportive riders hebben een gladde zool, de high riders weet ik niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 19:09

High irders niet, maar ik heb altijd veiligheidsbeugels

trouwens onder mijn oude leren laarzen, gewone, zat ook een grof profiel, want dat gladde gedoe vond ik niks Lachen
Nooit geen commentaar gehad.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 19:12

Alsof een jurylid tijdens je proef onder je zool gaat staan kijken!! Lips are sealed

Mountain Horse laarzen zijn prima laarzen, het is eens wat anders als altijd alleen maar Petrie e.d.!!! Boos!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:46

Ik heb nogal lange dunne benen, zijn die Sportive's dan wat? Ik vind ze wel heel erg mooi namelijk en moet nu toch echt een x een paar mooie leren laarzen hebben.
Zakken ze erg in??

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 00:15

Mijne zijn wel een beetje ingezakt inderdaad, maar ik denk niet meer als andere lederen laarzen. Wel zijn MH volgens mij via een model gemaakt, en bestaan er geen kuitmaten. Informeer eens bij de goede ruitersportzaak...

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 09:28

Concorde schreef:
Ik heb nogal lange dunne benen, zijn die Sportive's dan wat? Ik vind ze wel heel erg mooi namelijk en moet nu toch echt een x een paar mooie leren laarzen hebben.
Zakken ze erg in??


Ik heb ook lange dunne beentjes en heb sinds kort een paar sportive riders. Rijden heerlijk

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 11:05

De Sportive Riders vallen wat smaller dan de High Riders. Die High Riders zakken volgens mij meer in dan de Sportive Riders.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 08:38

wij hebben al 2x de ritsen laten vervangen dus er zit wel degelijk garantie op. Nu gebruiken we( tip van een bokster) lege petflessen van 1,5 liter als laarzenspanner en blijven ze gewoon heel mooi. Laatst zagen we in de clubles dat 4 van de 6 ruiters mountainhorse laarzen droegen, komt gewoon omdat ze lekker zitten en niet zo gruwelijk duur zijn.