Heel wat vragen over de wintec 500 dressuur!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
alexandra15

Berichten: 2591
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Heel wat vragen over de wintec 500 dressuur!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 11:13

Heeft de Wintec ondanks de verstelbare boom een goede pasvorm? Bij mijn paard schuiven zadels nogal snel namelijk.
En is het inderdaad zo dat Wintecs schokabsorberend werken op de rug van een paard?
Is het dus geschikt voor een paard met een gevoelige rug?
Is Fugers een goede passervice en is hij ook eerlijk, dus niet dat hij omdat hij maar even geld wil krijgen en goed wil verdienen het eerste de beste zadel 'goed passend' op de rug van je paard verklaart?
Ik wil denk ik de Wintec 500 dressuur gaan kopen bij Fugers, goed zadel?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 11:16

Heel veel zoeken in de zoekfunctie Haha!

alexandra15

Berichten: 2591
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 11:31

ja heb ik al gedaan maar dat gaat weinig over deze vragen die ik nu stel. Ik heb het liefst gewoon antwoord op deze vragen, ik hoef bijv. nit te weten hoe je een wintec reinigt, zoals in heel veel van die topics over wintecs. En ook wil ik weten hoe Fugers zadels past enzo.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 11:53

D'r is idd al veel te vinden.
Ik heb een Wintec 500 vhz. Ligt als een huis op veel verschillende paarden. Zelfs op shetlanders zonder schoft!!!! Ik heb maar 1 pony gehad waarbij ik een staartriem moest gebruiken(van de ong 10 waar m'n zadel opgelegen heeft).

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:37

Bij Par *haflinger, weinig schoft, rechte rug en lichtelijk dikjes Haha! * ligt die perfect en blijft die ook perfect liggen.
Verschuift dus helemaal niet.

De rest zou ik niet weten.

alexandra15

Berichten: 2591
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 13:45

Super! En hij wordt toch geleverd met een zwarte boom? Dat is toch medium? Welke kleur heeft medium-wijd dan? AJB NOG MEER REACTIES EN ANTWOORDEN op mijn vragen!!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 13:59

Ik heb het zadel vorig jaar gekocht. Toen bedoeld voor een jonge pony welke nog niet ingereden was (dus ook geen spiertjes)
Dan moet je dus vooruit kunnen kijken en doordat de boom verwisselbaar is, is dat meestal wel te doen.
Het zadel paste prima op hem terwijl het een vrij ruim zadel was omdat mijn billekes er anders niet in passen.
Er word voor je gekeken welke boom erin hoort en die word dan voor je erin gedaan en weer gepast. Uiteindelijk zou het moeten passen en zo niet dan hoor je fatsoenlijk advies te krijgen.
Wintecs zijn in het begin ondanks het makkelijke bewegen van het materiaal nog wel wat hard vooral dat flapje waar de beugelriem onder door de haak gaat, waardoor je dat even zal merken aan je benen.
Maar vanaf dag een zit je al met een heerlijk gevoel onder je kontje.

alexandra15

Berichten: 2591
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 14:29

gelukkig! MAar zou een KWPN-er van 1.67M normaal gebouwd (gewoon zo'n standaard rijtype) een normale of een normaal wijd-boom moeten hebben?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:34

Dat ligt echt aan de schoft! Ik heb een redelijk forse kwpner, een springpaard, maar ze heeft een 'dressuur' schoft. En de smalste boom, gele kleur is dat volgens mij.
Dit is een wintec 500
Afbeelding

alexandra15

Berichten: 2591
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 18:44

Leuk paard! Mijn paard heeft een normale schoft maar aangezien hij 13 jaar is kan het de komende jaren door inzakking van zijn rug natuurlijk iets hoger komen te liggen.

guzziwoman

Berichten: 84
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 00:23

als op jouw paard veel zadel schuiven zou ik wel uitkijken met het kopen van een wintec> deze moet dan wel zeer goed passen, deze lichte kunstof zadels verschuiven sneller wanner ze ietsje niet goed liggen dan de gewone leren zadels!
(laatst nog zag ik en vriendin van mij met aansingelen met zadel en al verdwijnen naar de andere kant van haar pony whahaha)

kan je er niet een uitproberen??

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:10

Geen ervaring verder met de wintec dressuur. Ook niet echt met fugers in de vorm dat hij me een zadel verkocht heeft maar ik ben wel bij hem geweest voor advies.
Ging over mijn ijslander waar ik een nieuw zadel voor zocht (18 jaar, spat) toen vertelde hij me heel eerlijk dat hij wel aan ijslander zadels kan komen maar dan vooral de goede merken en dat ik dan voor 1500 euro een heel mooi goed zadel zou hebben. Hij vertelde er echter wel bij dat als hij mij was dat niet zou doen. Ik kon volgens hem beter naar een 2ehands uitkijken.
Vond ik heel netjes van hem, hij had me ook met een verkooppraatje een zadel aan kunnen smeren want ik wist het zelf op dat moment even helemaal niet meer.

Hayley
Berichten: 444
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: De Bilt en af en toe Amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 13:32

ik heb ook goede ervaringen met fugers... hij komt regelmatig bij ons op stal en is, naar mijn weten, idd gewoon eerlijk...

Ik vind overigens het nadeel van de wintec dat het toch veel minder goed naar een paard zn rug vormt dan bijv een leren zadel...